Bab 3

80 6 0
                                    

Tiba lah masa nya yang ditunggu tunggu , tepat jam 9 malam ... Syafiq menunggu Farra di depan rumahnya dengan keretanya... dia melihat jam tangannya kemudian pandang pintu rumah Farra menantikan Farra keluar dari rumahnya .... Lima minit selepas itu , Farra pun keluar ... Syafiq membuka kan pintu untuk Farra dan terus betolak selepas mereka masuk ke dalam kereta.

Pada malam itu , Aishah , Ilyani ,dan Suhada juga keluar bersama . Mereka pergi bermain boling.Ketika hendak pulang mereka terlihat Syafiq dan Farra sedang membeli popcorn di kaunter . "Ehh... tengok tu macam Farra ngan Syafiq jer?" Tanya Aishah. "Hmm.. haah lah Syafiq ngan Farra!" Balas Ilyani .
"Wah ...diam diam ubi berisi nampaknya" sampok Suhada ...

"Nampaknya Farra cuba merampas Syafiq dari aku ye....tak pe ...aku akan balas balik " bisik hati Suhada . Suhada mengambil gambar mereka lalu dia menghebohkan berita itu kepada semua kawan sekelasnya . Keesokan paginya ketika Farra turun dari kereta ayahnya di depan pagar sekolah , dia ter serempak dengan Syafiq .Syafiq pun menyapa dia " Pagi Farra , " . Farra menyapa Syafiq semula " Pagi... " . " Jom masuk kelas , " . Tanye Syafiq , " Hmm.... jom lah " balas Farra .

Ketika mereka hendak menjejak kaki ke dalam kelas , tiba-tiba terdengar suara yang mengejek mereka ," uuuu.......... dating tak ajak , tengok wayang lagi , "Farra tergamam apabila Aiman berkata bergitu dalam hatinya die berkata " Macam mana diorang boleh tau, ni mesti Syafiq bagitau ni ," sambil matanya yang menjeling ke arah Syafiq kemudian dia berlari keluar dari kelas . Syafiq juga tergamam tanpa mengetahui hal yang sebenar . Syafiq mengejar Farra , Syafiq pun menarik tangan Farra . " Farra..." dengan nada lembut Syafiq memanggil Farra , belom sempat Syafiq menyambung percakapannya , Farra berkata " Sudah lah kau , kalau aku tau kau nak buat aku macam ni aku tak nak keluar dengan kau dah , sampai hati kau buat aku macam ni ," . " Ma...mana ada bagitau diorang pasal kita keluar tu ," Syafiq menjawab dengan agak tergagap-gagap. "Tipu tipu aku tau kau tipu, " . Sambil memegang bahu Farra dia berkata dengan nada yang romantik " Betul .... Takkan lah aku nak tipu kau kan ...." . "Habistu sapa yang bagitau diorang ," Kata Farra "Entah lah nanti kita sama sama cari jawapannya ye ," balas Syafiq .

Tak sedar seseorang tengah memerhati kan mereka ... " Kau Farra , kau tak tau ke yang aku sayang kau tapi kenapa kau ....." kata orang yang memerhatikan mereka dalam diam....Aiman....

Jodoh Aku Adalah Kau!(slow update)Where stories live. Discover now