Bukan sahaja kelas mereka.yang terlibat hampir semua murid tingkatan 5 terlibat.Sehari sebelom pergi , mereka semua sudah siap sedia untuk berangkat, ada yang bawak 5 bag, ada yang bawa 8 bag , Farra dan kawan kawan nya hanya membawa 3 hingga 4 beg sahaja ...
Keesokan paginya , Farra terbangun lewat dan sampai ke sekolah sudah hampir pukul 8 nasib baik dia tidak tertinggal bas ,
"Fuh ! Nasib baik sempat " kata Farra kepada Maria .
"Oii Farra kau tau tak kitorang tunggu lama tadi , kalau tak Syafiq merayu kat cikgu suruh tunggu dah lama kau kene tinggal ," kata Aiman sambil marah marah ,
"Alah , maaflah aku bangun lambat tadi ,"balas Farra.
Farra ternampak Syafiq yang sedang tolong cikgu masukkan beg ke dalam bas,Farra mendekatinya lalu berkata ,
"Syafiq, terima kasihlah sebab kau suruh cikgu tunggu aku "
"Haa...bila masa aku cakap macam tu ," jawab Syafiq
"Habis tu Aiman kata ....kau.... takde papelah " Balas Syafiq.
"Kenapa Aiman tipu aku...jadi siapa yang suruh cikgu tunggu ...hmmm "
Bisik hati FarraTepat pada pukul 8 mereka pun bertolak , lelaki dan perempuan
Menaiki bas berasingan .Dalam perjalan ke destinasi , mereka bersuka ria , mereka menyanyi ,mereka menari , ada juga yang tido berdengkur sampai meleleh air liur . Setelah 5 jam perjalanan mereka pun sampai ke destinasi , mereka pun turun bas dalam keadaan lenguh lenguh.Tempat mereka bermalam ialah berhampiran kawasan pantai , jadi selepas memasang khemah cikgu Ismail telah memberi kebenaran untuk mereka pergi mandi di pantai .
" Baik lah sekarang cikgu nak kamu semua Cari pasangan masing masing . " kata cikgu Ismail ataupun dikenali sebagai cikgu mail.
Mereka pun bertempiaran mencari pasangan masing masing.Seperti biasa Farra bersama Maria , Aishah bersama Ilyani dan Hanim bersama Suhada. Selepas mendapat pasangan masing masing, mereka memasang khemah dengan cepat kerana cuaca di situ kelihatan seperti hendak hujan . Siap memasang semua khemah mereka pun mengisi khemah dengan beg beg mereka lalu mereka menukar pakaian untuk pergi bermandi manda , setelah beberapa jam berendam , mereka pun naik untuk menukar pakaian dan makan malam .
Selepas makan malam, mereka membuat acara beramai ramai seperti menyanyi, bercerita , acara unggun api dan macam macam lagi.Selepas itu mereka pun masuk khemah , tapi bukannya untuk tido , ada yang tido ade yang masih lepak diluar khemah dan ada jugak yang berborak didalam khemah.
Keesokan paginya , awal awal lagi mereka pergi bermandi manda tetapi ramai yang tidak ikut takut sejuk katanya , Hanim dan Suhada sudah pun berendam dalam air laut yang masin itu, airnya tiadalah sejuk mana .... cuma mereka yang over .
"Suhada, tak best lah mandi kat sini jum pergi tengah sikit "
Kata Hanim .... Hanim merasakan seperti air laut sedang surut ,rupanya tekaannya salah , ketika mereka mandi air laut sedang pasang iaitu air akan makin bertambah ,
"Tak nak lah , nanti lemas sape nak selamatkan ," balas Suhada
"Alah tengah sikit jer ,boleh lah " kata Hanim
"Tak nak, kau nak pergi ,pergi je lah , aku tak nak " jawab Suhada lagi .
"Okay , jangan menyesal tak ikut aku " kata Hanim,
Hanim pun pergi sedikit.demi sedikit Hanim tinggalkan Suhada jauh ketengah sehinggalah sampai satu tahap kaki Hanim tidak terjejak ke pasir dalam laut , Hanim pun terkapai kapai meminta tolong ,
"Tolong!!!... Tolong!!!"
Kedengaran suara Hanim meminta tolong, Syafiq yang menyedari akan situasi Hanim terus pergi ke arah Hanim .Syafiq menarik Hanim keluar dari laut dan meletakkan Hanim ke tanah.
Cikgu Salina segera meminta pertolongan dengan pengawal pantai disitu. Pengawal pantai itu menekan dada Hanim supaya Hanim memuntahkan air laut yang telah di telan Hanim .
Setelah 3 minit , Hanim sedar dari pengsan dan dia di bawa ke bilik rawatan segera . Disitu Suhada telah menjaganya dengan rapi. Sehingga Hanim sedar sepenuhnya.
Selepas Hanim sedar sepenuhnya dia dimarahi oleh Suhada yang risau akan dirinya,
"Kau ni kan ! Lepas ni aku tak kan bagi kau mandi laut lagi kang lemas sapa nak jaga ,aku jugak , ingat lepas ni jangan memandai nak pergi mandi kat tengah tu sorang sorang "
"Alah , sorry lah , aku janji takkan buat lagi "balas Hanim dengan nada comel,
"Janji okay, kalau tak , siap kau ," kata Suhada dengan Ganas
"Janji." Balas Hanim dengan comel
"Dah lah jum balik diorang mesti risau " ajak Suhada.Sesampai mereka di tapak perkhemahan , Hanim di interview oleh rakan rakannya yang lain . Tapi masih lagi ada satu soalan yang Hanim lupe hendak tanya kepada Suhada . Ketika di dalam khemah Hanim yang kebingungan bertanya kepada Suhada.
"Suhada..."panggil Hanim
"Ape"Jawab Suhada
"Aku nak tanya sapa yang selamatkan aku pagi tadi??"tanya Hanim
"Ohh... Syafiq"jawab Suhada
"Syafiq???"kata Hanim yang masih binggun.
"Syafiq ... betul ke ... dia... Jadi bukan lah mimpi ...yang Syafiq selamatkan aku ....nampaknya aku dah jumpa jodoh aku."
Bisik hati Hanim dengan yakin.
YOU ARE READING
Jodoh Aku Adalah Kau!(slow update)
RomanceSuhada : Tak boleh !! Dia tu jodoh aku. Farra : Habis tu kalau sume jodoh kau jodoh aku sape haaaa Lelaki misteri : Aku lah Jodoh kau . . . . . . . . . . Ini kisah pertama Qis...jadi Qis tak tau lah ..jadi ke tak