Bab 4

89 8 4
                                    

Kemudian , mereka pun masuk ke kelas . Aiman yang tidak berpuas hati pun mengejek Farra lagi tetapi Farra hanya mengendahkannya.

Pada waktu petang , Syafiq pergi ke rumah Farra untuk belajar bersama-sama kerana SPM nak dekat tetapi ketika itu Aiman juga berada didepan rumah Farra untuk mengahantar buku yang dipinjamnya 4 hari lalu , Aiman ternampak kereta Syafiq yang dipaking di depan rumah Farra , die terus memikirkan ape yang Syafiq dan Farra sedang buat... dia menjenguk ke laman rumah Farra dan dapati yang Syafiq dan Farra sedang bergelak ketawa sambil belajar , Aiman pun memberi salam , Farra terdengar dan terkejut melihat Aiman yang berada di depan pintu pagar rumahnya .

Aiman pun berkata "Farra, aku datang ni nak pulangkan buku kau yang aku pinjam hari tu ....nah" sambil menghulur kan buku yang dipinjam ." Ohh...buku ni nasib baik kau pulangkan aku nak bagi pinjam kat Syafiq pulak ni " Balas Farra ." Kau buat ape ngan Syafiq tu," tanya Aiman . "Ulang kaji ," jawab Farra. " Ohh... nak join boleh ," tanya Aiman lagi " haa... ohh boleh ape salah nya "

Syafiq yang sedang mengulang kaji sambil menunggu kepulangan Farra terkejut apabila Farra pulang bersama Aiman . Dengan nada terkejut Syafiq berkata " Aiman !!!" . Aiman menjawab " Kenapa kau ni nampak aku macam nampak hantu pulak ....aduhaiiiii" ." Kenapa kau datang sini...." tanya Syafiq , "Aku pun nak belajar jugak ... takkan kau sorang je kan nak pandai ... kan Farra kan " jawab Aiman sambil membuat muka gedik di hadapan Farra . " haa... betul jugak tu kalau kite belajar sama sama kita mesti boleh cepat belajar ....kan Syafiq " kata Farra . " Ehh ...kenapa dia cakap kat Syafiq pulak kan aku yang cakap dengan dia " bisik hati Aiman . " Betul ! Aku sokong 100 peratus .....hehe " Balas Syafiq , " Eleh buat muka gedik pulak , aku lagi hensem lah ," bisik lagi hati Aiman ...

Selepas berborak panjang mereka pun menerus kan mengulang kaji pelajaran ...
Dalam mengulang kaji Aiman selalu saja bertanyakan soalan kepada Farra ... Syafiq yang hanya tengok sahaja , berasa tidak puas hati ..... Syafiq pun bangun lalu berkata " Okay lah Farra , dah petang dah ni ... aku balik dulu lah ". " Kau nak balik dah awal lagi ni ..." kata Farra , Aiman menyampuk " Biar lah dia balik lagi pun diakan menyebuk jer ..." Syafiq yang rasa marah pun ingin pulang... Farra ingin mengejar Syafiq lalu Aiman memegang baju Farra menghalang Farra pergi memujuk Syafiq . Farra berkata " Kenapa ni lepas lah , nanti Syafiq dah pergi " . Aiman menjawab " Biar lah dia kita sambung belajar , Okay " . " Taknak " balas Farra melepaskan tangan Aiman pergi mengejar Syafiq " Syafiq " Farra menjerit .

Jodoh Aku Adalah Kau!(slow update)Where stories live. Discover now