[24]

1.2K 110 7
                                    

Heyeon tidak senang duduk apabila melihat kerusi V kosong sejak 4 hari.Dia pernah tanya kat Jinhwan kenapa V tak datang tetapi Jinhwan hanya mengangkat bahunya kerana V tidak pulang ke appartmentnya.

Jimin?semestinya dia tanya.Tetapi hambar jawapannya tetap sama dengan Jinhwan.

HEYEON:Jimin!!!

Heyeon memanggil Jimin yang baru sahaja masuk kelas.Jimin yang faham dengan niat Heyeon memanggilnya hanya menggeleng kepala.

Dia pasrah.Naeun dan Namjoo melihat perlakuan Heyeon lalu mendekati Heyeon dan duduk di meja depan yang masih kosong.

NAEUN:Kau dah call dia??

Heyeon mengangguk pelan dengan wajah kecawanya kerana panggilannya tidak jawab langsung oleh V.Bahkan kalau Heyeon mesej dia pun langsung tidak dibalas.

NAMJOO:Kau tanyalah BTS.Manalah tahu salah satu dari dorang tahu kenapa V tak datang ke.Ni tak asyik tanya Jimin dengan Jinhwan je..

HEYEON:Aku penat tanya dorang semua tapi satu pun tak tahu kenapa V tak datang.Jinhwan yang serumah dengan dia pun tak tahu V kat mana.Aku peninglah dengan dia tu..

NAEUN:Dia ada cakap apa-apa tak masa dia last sekolah.

HEYEON:Tak.Dia gi macam tu je.Yah jebal apa harus aku buat.

NAMJOO:Cuba kau tanya saeng dia.Saeng dia kan rapat dengan dia..manalah tahu kan V cakap dia pergi mana.

HEYEON:Ermm betul jugak tu kan..

NAEUN:Kau ni kan..dia tak datang baru 4 hari..belum cecah seminggu pun.Manalah tahu dia demam ke ada masalah ke..

HEYEON:Bodohlah kau ni..kan dah cakap tadi kalau dia tak datang pun dia mesti call aku takpun dia mesej.Ni tak call tak jawab,mesej tak reply.

NAMJOO:Entah-entah dia dah tahu hubungan kau dengan Jinhwan sebelum ni.*teka*

Heyeon dengan Naeun memandang Namjoo serentak.Adakalanya yang dikatakan oleh Namjoo itu betul.

HEYEON:Aku nak jumpa Jinhwan..

Heyeon bangun dari duduknya untuk ke kelas sebelah tetapi sudah di tahan oleh Naeun.

NAEUN:Kau nak kena denda ke??jap lagi class nak start..kau jangan cari pasal dekat saem kepala botak tu..Heyeon kembali duduk.

Sepanjang pembelajaran berlangsung,dia hanya mengelamun tak tentu pasal.Hanya di sebabkan V tidak hadir 4 hari sahaja dia sudah seperti ibu kehilangan anak

***********

V pov

Aku dah mengambil keputusan untuk bersendirian sementara waktu ni.Aku kini berada di Busan tempat tinggal omma dan appa aku dulu.

Semasa aku hendak keluar rumah,Jinhwan menyoalku berulang kali tetapi aku hanya menjawab aku ada hal yang nak diselesaikan.Tidak ada seorang pun yang tahu aku berada disini termasuklah Heyeon.

Segala panggilan dan mesej yang dia hantar tidak aku jawab dan balas.Aku hanya membiarkan telefonku berdering.Lama-lama nanti senyaplah tu..

Tetapi aku takut dia risau dekat aku.Aku pun mengeluarkan telefonku dan menghantar pesanan ringkas kepadanya.

"Heyeon ah.I'm fine..please dont call me..i'm busy right now"-V

Tidak sampai 1 minit aku menghatar pesanan itu,dia menelefonku.Aku dah boleh agak yang dia risaukan aku sekarang ni.

Aku tersenyum dan mematikan telefonku.Mungkin ini lebih baik untuk aku lupakan dia sedikit demi sedikit.

???:mengelamun apa ni??

Aku terasa bahuku di tepuk oleh seseorang.Aku pun menoleh ketepi dan melihat heolmoni yang tersenyum kearah aku,aku pun membalas senyumannya.

V:Aniya.Tae tak mengelamun pun..

Jelas yang aku dari tadi mengelamun tapi bibirku mengatakan tidak.Suasana di petang hari sangat menyamankan dan tenang.Memandangkan aku berada di kawasan kampung tetapi suasana inilah yang paling indah kerana jauh dari kesibukan dunia..

HEOLMONI:Marilah masuk.Heolmoni ada masakkan makanan kesukaan Tae.Kajja nanti sejuk dah tak sedap.

Aku mengangguk dan bangun dari kedudukan aku lalu masuk kerumah bersama heolmoni kesayangan aku.

End pov

**************

Heyeon pov

Apabila aku terima mesej dari V,aku terus menghubunginya tetapi telefonnya mati.Ini yang membuatkan aku risau dekat dia.

Sejak hari pertemuan aku dengan Jinhwan aku dah tengok perubahan V sedikit demi sedikit.Tak mungkin dia dah tahu hubungan aku dengan Jinhwan sebelum ni.Tapi kalau dia tahu pun kenapa dia nak lari macam ni..sekarang ni kan aku milik dia bukan Jinhwan.Aigoo,aku betul-betul tak faham dengan kau Taehyung.

JINHWAN:Dapat tak??

HEYEON:Tak.Telefon dia mati.Yah kau betul-betul tak tahu dia kat mana ke??

Aku cukup tak percaya dengan Jinhwan sekarang ni.Takkan lah dia yang duduk serumah dengan V tak tahu V kat mana sekarang ni.Ataupun dorang komplot tak nak bagi tahu aku??aku terus mencengkam koler Jinhwan..Nak ugut sikit takpe kan??

HEYEON:Kau cakap betul-betul kat aku.V kat mana sekarang ni??aku tahu kau mesti komplot dengan dia kan??

JINHWAN:Nae??apa kau ni??aku sendiri pun tak tahu dia dekat mana.Aku dah call omma dia,tapi omma dia pun tak tahu dia kat mana.Dia cuma cakap kat aku yang dia nak selesaikan masalah itu je..

Aku memandangnya tidak percaya.Tanganku melepaskan koler bajunya.Selesaikan masalah??masalah apa??sejak bila dia ada masalah pulak ni??

Yah Kim Taehyung where are you???

HEYEON:Kau yakin yang V tak tahu hubungan kita sebelum ni??

Aku melihat Jinhwan menganggukkan kepalanya bersungguh-sungguh.Ermm betullah tu V tak tahu.Kalau tak takdenya dia angguk sampai nak patah leher tu.

End pov

Annyeong----bye----kerja kursus dah bermula jadi terpaksa hiatus buat sementara ni.

Abaikan typo.Keep vote chingus.Saranghaeyo~~

Crazy BoyWhere stories live. Discover now