[25]

1.2K 117 17
                                    

V menatap langit yang semakin mendung itu.Mungkin sekejap lagi kampung ini akan di basahi hujan dengan lebatnya.

Sungguh dia amat merindukan kekasihnya yang sudah 2 minggu tidak dia jumpai.Dan yang paling menyakitkan hati dia masih belum boleh melupakan Heyeon walaupun dia sudah sedaya upaya untuk melakukannya.

Tiba-tiba dia teringat kejadian 2 hari lepas dimana dia menghantar pesanan ringkas kepada Jinhwan.Meskipun hatinya sakit dia harus merelakan dengan apa yang dikatakan melalui mesej tersebut..

'Tolong jaga Heyeon sebaik maungkin'

'Aku tahu kau dengan dia ada hubungan sebelum ni.Jadi tolong jaga dia baik-baik.Aku yakin dia sayangkan kau jugak.'

'Aku takkan ganggu hubungan kau dengan dia lagi.Cintailah dia seperti dulu.Tak perlu mintak maaf dekat aku sebab ni salah aku.JEBAL TOLONG JAGA DIA SEBAIK MUNGKIN'

Tulah ayat yang di hantarnya melalui telefonnya.Walaupun hatinya perih untuk menaipnya dia terpaksa jugak dia melakukan.Segala balasan yang dihantar oleh Jinhwan tidak di balasnya selepas dia menghatar mesej itu langsung telefonnya di matikan sebab dia tahu Jinhwan akan menelefonnya.

JAY:Hyung,boleh tak hyung nyanyikam satu lagu??

V tersenyum dan menganggukkan kepalanya.Gitar yang berada di sisinya di petiknya dan memulakan nyanyian.

Yang dia tidak sangka,semakin ramai budak kecik menghampirinya sambil menghayati suara V yang kedengaran garau but sweet.

Jay.Seorang kanak-kanak yang tidak pernah dia kenal sudah menjadi terlalu rapat kerana V selalu pergi ke sawah padi yang terbentang luas di perkampungan itu.Hanya Jay yang menjadi peneman V jika dia kebosanan.

Kanak-kanak itu bertepuk tangan apabila V menamatkan nyanyiannya.V hanya tersenyum memandang satu persatu kanak-kanak itu.Tidak sengajanya dia mengingati saeng kesanyangannya.

V:(Minri ah bogoshipeo)

*******************

Heyeon terdiam sehabisnya dia membaca satu persatu mesej yang dihantar oleh V.Sungguh dia sangat terkejut dengan tindakan V yang kurang bijak di fikirannya.

Dia mengembalikan telefon itu kepada pemiliknya.Jinhwan menghembus nafasnya kasar apabila melihat Heyeon sudah mengalirkan air matanya.Pantas jarinya mengusap lembut air mata Heyeon.

HEYEON:Aku tak percaya dia buat semua ni??kenapa dia tinggalkan aku macam ni??aku ni tak cukup baik untuk dia ke sampai dia suruh kau jaga aku??yah cakap yang mesej tu menipu.JEBAL!!!

Air matanya mengalir dengan lebih deras.Siapa tak sedih bila kekasihnya meninggalkannya begitu sahaja dan menyuruh orang lain untuk menjaganya??pedih bukan??itulah yang di rasai Heyeon ketika ini.

JINHWAN:Beri aku ruang.

Heyeon mendongakkan kepalanya memandang Jinhwan kerana percakapannya sukar difahami oleh Heyeon.

JINHWAN:Beri aku ruang untuk menyayangi kau buat kali kedua.Sungguh aku masih sayangkan kau Heyeon.Aku tahu ni agak keterlaluan tapi ni kehendak V yang perlu aku penuhi.

Crazy BoyWhere stories live. Discover now