Közösség

81 4 3
                                    

*****Vanessa és Jack alszanak a sárga iskolabuszon. Jack a kormány mögött, Vanessa a másik oldalt három sorral hátrébb. A főút mellet kettő leágazás is van a parkoló felé. A busz egy villanyoszlop előtt áll. Jack átfordul a másik oldalára nagy nyikorgások közepette. Vanessa lehajtott fejét egy kicsit balra fordítja. Békésen pihennek. Nagyon sötét van. Néha kiles a hold a felhők közül. Többnyire a csillagok is látszódnak. Egyszer csak egy dagadt baseballsapkás hölgy a pisztolyával kopoktat a Vanesse melleti ablaknál. Közben egy nagy darab egyenruhás néger férfi lesi Jack-et.*****

Vanessa lepődik meg. Jack felé hajól
Vanessa- Hé!
Mondta suttogva, de mégis hangosan, kicsit rekettesen. Jack egyből felrázza magát. Indítani akarja egyből a buszt, de az nem indul. A néger elégedetten vigyorog, közben egy vezeték kupacot mutat a kezében.
A hölgy, hasonló egyenruhába ezt mondja- Le a buszról kiscsibéim háháháá! A fegyókat, tatyókat bent hagyni! Hű' hehe!
Közben ő is nagyokat nevet.
Néger férfi- Itt ma valaki meg hal! Há!
Hölgy- Te hülye! Pár perc múlva éjfél!
Néger- Jó van akko'!
Jack mindeközben az ajtót kinyitotta. Ő megy elöl, mögötte Vanessa.
Hölgy flemgázik- Picinyem! Azt mondtam mindent a buszon kell hagyni!
Jack mélyen a szemébe néz a hölgynek, miközben a pisztolyövét szedi le. A pedálokhoz dobja, ahol a táskáját hagyta. Majd a kést is oda dobta. Vanessa már rég letette ekkor a cuccait az ülésre.
Lassan ballagnak, ám szökni felesleges. Egy dagadt néger jött elő a busz elejétől, egy bajszos férfi pedig egy fiatal fekete haju sráccal jött a busz hátuljátol. Egy hamar beértek a boltba, ami nem is olyan kicsi. Közben Jack azt méregette, hogy lehetne megszökni, Vanessa pedig csak sírt.
Hölgy- Most a főnök eldönti, hogy mitcsinálunk veletek!
Dagi néger- Túl jóra ne számítsatok!
Amint beléptek, kigyultak a fények. Szinte egy pláza volt ez a "kis bolt". Az ajtóval szemben egy bejárat volt az élelmiszer részlegre. Oldalt cukrázda, melette egy bankos helyiség. Egy félkör íves lépcső felfele vezetett, zöld növényekkel kivolt rakva. Fent, a köralakú korlát körül, egy puccos étterem asztalai voltak. Ezzel az egésszel szembe a túloldalon egy ruhaüzlet volt.
A főnök a mosdoból jött ki, ami már bevolt rendezve. A főnök "jobb keze", Martin egy nagyon rövid hajú férfi, akinek a szakálla egyhosszúságu volt a hajával. Izmos test alkat. Egy automata fegyver volt a kezében. A főnök kezében egy fejsze volt. Edward-nak hívták. Egy őszes-fekete hajú, borostás férfi volt. Beképzelt vigyor ült ki az arcára.
Edward-HÁ! Mi a PÖCS? Kiket hoztál ide cuncikám?! Há' esküszöm beszarok!
Hölgy, akit Andrea-nak hívtak- Ez a két kisördög... Kint voltak egy iskolabuszon!
Jack forgatja a szemét, kémleli az emberek mozgását, látszik, hogy pánikol. Vanessa mindeközben a fejét leszegezi és sírdogál.
Edward- Ne sírdogálj cicabogár! Az iskolák már amúgy is zárva vannak! Há! Hehe...
Erre többen is felpiszmognak... nem mernek hangosan nevetni.
Jack- Engedjetek el! Őt is! Hadjatok békén minket!
Edward- KUSSOLJ MÁR! Mi mentettünk meg titeket! Ez a hála? Há' én rátok fingok mindjárt BAZDMEG!
Rocky, a dagi néger- Van fegyverük és késük! A táskát még nem néztem meg.
Edward a képébe tolja a fejsze tompa végét.- Kussolsz! Próbálok tárgyalni!
Vesz egy nagy levegőt, és Jack-hez fordul.
Edward- Tehát. Mindketten itt maradtok... Vaagy, az egyikőtök elmehet. De a fegyverét itt kell hagynia annak aki elmegy.
Jack és Vanessa összenéz...
Jack- Most jó döntést fogok hozni...

Edward- Mond már el, hogy miről sugdolósztok! Hidd el! Érdekel!
Ezt is vigyorogva mondta.
Jack- Azt hiszem... úgy gondolom, hogy... Én. Vagy is mi... itt maradunk.
Edward- Hm. Jó nagy szarba lehettek! Na jó. Kaptok egy szobát, de az ajtaját bezárjuk! Ugye megértitek!?
Közben Vanessa bögdösi Jack-et, hogy még is mitgondol most.
Nincs mese! Még mielőtt mondott volna valamit Vanessa, már az üres szobában voltak.
Ezután Edward emberei kértek szót tőle, hogy még is mi volt ez!
Andrea- Te bizalmat szavazol nekik?
Edward- Ők gyerekek! Amúgy is kell az erősítés. Reggel adj nekik reggelit! A fiút... reggel elviszem kocsikázni.
Rocky- Vörös szőnyeget hozzak!? Vagy elég ha legyezem őket pálmafa levéllel?
Edward- Menj Martinnal és a többiekkel járőrözni!
Ezt olyan hangsúllyal mondta, hogy menj már innen el bazdmeg!

Vanessa- Ez a jó döntés??? EZ!? TE NORMÁLIS VAGY? ITT FOGNAK MINKET MEGÖLNI!
Jack- Lenyugodnál? Most mondtam volna azt, hogy én megyek!? Vagy kimentél volna te, fegyver nélkül? El fogunk menni idővel! Megszökünk!
Vanessa- És, hogy? Kitalálsz megint egy jó döntést? Mert az nem az erősséged! Gondolj csak Rob-ra!
Jack- Hogy lehet valaki... te mitcsináltál volna?
Vanessa- BIZTOS NEM ÖLETEM VOLNA MEG ŐT! TE BUNKÓ!
Jack- Akkor a kurva ANYÁD! MOSTANTÓL TE HOZOD MAJD A DÖNTÉSEKET!
Majd halkan hozzá tette- Eddig is nagyon jó bébiszitter voltál!
Vanessa- Ezt mond mégegyszer!
Jack- Elmehetsz a picsába!
Vanessa- Itt végeztünk is! Seggfej!
Jack- Már rég végeztem!
Miközben Jack ezt mondta, már átment a szoba végébe. Egy ágyra oda feküdt, és szemét lehunyta. Vanessa meg leült, szinte lekuporodott, magába roskadt és zokogni kezdett. Egy kis drámai csönd után Jack töri meg a nyomott hangulatot.
Jack- Hazudtam Rob-nak...
Ezt már halkan és nyugodtan mondta. Majd folytatta.
-Nem halt meg... a családom. Ők mentek el... nem jöttek vissza. Azt hitték, hogy én haltam meg!
Ezt sírva mondta már. Majd folytatta tovább.
-Nem ismertem annyira Rob-ot, hogy ezt elmondjam neki. Az én hibáb, hogy meghalt. Nem akartam, hogy egy férfit csak, úgy megöljön... Az azt jelentené, hogy nincs remény... hogy ez a világ, már nem az, amit akkor ismertünk... és ez az, amit már tudok! Rossz döntés volt, de most nem akartam, hogy így váljunk el! Az nem lene...
Vanessa egyenesedik fel, majd törökülésben Jack felé fordul.
Vanessa- Én is féltem! Amikor betörtek az őrültek... Az én hibám volt. Engem ezzel ver most isten! Követtem el hibákat... de...
Ekkor magába nézett és csak ennyit mondott
- Én is rossz vagyok.
Jack- Nem attól vagyunk rossz emberek, mert hibát követünk el, mert akkor mindenki rossz! És nem attól vagyunk jók, hogy megbánjuk a tetteinket, mert akkor bárki lehet jó ember! Az élet... ennél jóval bonyolultabb.
Vanessa lefekeküdt a saját ágyára. Sokáig tart még az északa. Nagy csönd uralkodik most és a lámpákat is lekapcsolják. Nem jön válasz és csak a piszmogás, pityergés hang hallatszik.

Edward ekkor már a saját helyiségén volt. Andrea őrködött a folyosón, a többiek meg kint. A húsevőket hangtompintós fegyverekkel ölik.

The Walking Dead: Dead Or AliveWhere stories live. Discover now