M-am trezit. Puteam vedea camera de spital in care ma aflam,dar nu prea bine. Vedeam in ceata si nu ma puteam misca. Shane a fost acolo. Imi spunea ceva,dar nu prea intelegeam. Tot ce am înţeles a fost ca a adus niste flori. O vaza cu flori pe care am vazut a pus-o pe noptiera de langa pat. Apoi am intrat iar intr-un somn al comei.
Cand m-am trezit am avut putere suficientă ca sa ma ridic si sa merg putin prin salon. Shane nu mai era acolo. Aparatele care m-au tinut in viata nu mai mergeau. Chiar si ceasul de pe perete se oprise. Am vazut si vaza cu flori pe care a adus-o Shane,dar florile erau uscate. Asta inseamna ca trecuse destul de mult timp de cand Shane a fost acolo.
Mi-am facut curaj si am iesit din salon. Am deschis cu greu usa deoarece era blocata de un pat pe coridor. Cand am iesit,holul era intunecat. Doar cateva becuri mai palpaiau. Nu era nimeni. Eram singur. Podeaua era plina de cioburi si sange. Am inceput sa merg in speranta ca voi gasi iesirea. Aveam de gand sa ma duc acasa,la Lori si la Carl. Pe pereti erau urme de gloante. Mi-am dat seama ca acolo s-a intamplat ceva ciudat.
Am mai mers putin si am dat de o usa mare pe care scria "Nu deschide,moartea inauntru" m-am apropiat mai mult iar apoi am auzit de dupa usi niste gemete,niste mormaieli. Cineva,sau ceva impingea usa,incerca sa iasa afara dar usa era legata cu lanturi. Am vazut apoi mai multe maini albe-verzui care ieseau prin crapatura usii formata de la împingere. Am plecat speriat de acolo ca apoi sa vad un cadavru in mijlocul coridorului. Nu era intreg. Parti din burta,picioarele si o parte din faţa erau mancate. I se puteau observa coastele si unele organe.
In cele din urma am ajuns la iesire.
Afara era pustiu. Erau o multime de cadavre pe jos si mirosul lor era ingrozitor. Nu era nici macar o fiinta vie. Fara oameni,fara animale. In plus erau cadavre. Peste tot prin oras.
La marginea unui parc era un cadavru pe jos,defapt era doar jumatate. Nu avea picioare si maţele i se întindeau pe iarba. Nu avea nici buze si i se vedeau dintii ceea ce o facea si mai infioratoare pe femeie. Ma uitam atent la ea,ca apoi dintr-o data sa inceapa sa se miste. Incerca sa se taraie până la mine foarte amenintator. Am plecat de acolo imediat. Nu am mai pierdut vremea si m-am dus acasa.
Cand am intrat in casa,nu am gasit pe nimeni. Multe lucruri disparusera. Haine,poze,mancare. Credeam ca e un cosmar. Ca e un vis al comei. Voiam sa ma trezesc dar asta nu s-a intamplat. Am iesit afara. Nu stiam ce sa fac. M-am trezit din coma,singur pe lume. Eram pierdut,stresat,imi era foame...
Intr-un final m-a gasit un om. Un om si fiul sau. Era un om de culoare,de apoximativ 40 de ani. Fiul sau avea cam 10-12 ani. Numele sau era Morgan Jones iar al fiului sau Duane Jones.
M-a dus intr-o casa si mi-a spus:
-Aici,eu si Duane ne-am facut un mic adapost pana vom putea pleca spre Atlanta. Esti putin cam dezorientat. Poti ramane aici peste noapte daca vrei. E in siguranta.
-In siguranta? La ce te referi? Unde e toata lumea? De ce sunt doar cadavre peste tot? L-am întrebat eu,agitandu-ma.
-Ai macar idee despre ce se intampla?
-Asculta omule,eu m-am trezit azi intr-un spital,iar cand am iesit,tot orasul a fost cu susul in jos. Ce naiba s-a intamplat?
-Într-un spital? M-a intrebat el facand ochii mari. De ce erai in spital? Ai fost cumva muscat?
-Muscat? Tu iti bati joc de mine?
Atunci el a scos un pistol si m-a amenintat:
-Raspunde la intrebare!
-Nu. Am fost impuscat. Am fost in coma. I-am spus eu incercand sa imi pastrez calmul.
-Sti macar despre atacurile de acum 3 săptămâni?
-Cele de canibalism?
A dat din cap aprobator.
-Da. Am continuat eu. In prima zi a atacurilor am fost impuscat.
El a oftat,a stat putin pe ganduri iar apoi a spus:
-Atunci a început totul. Toate acele atacuri au inceput sa se inmulteasca. Cat mai multi oameni au fost muscati,iar daca esti muscat,mori si apoi invii ca un mort umblator.
-Stiam asta. Am auzit la stiri. L-am intrerupt eu.
-Autorităţile au fost depasite. Nu mai exista. Guvernul nu mai exista. După cam o saptamana s-a dus si curentul,internetul,telefoanele. Trei sferturi din populatia Pamantului s-a dus. Totul s-a dus. A spus el cu o urma de regret in glas.
-Ai spus ca stai aici pana vei putea pleca in Atlanta. De ce acolo?
-La stiri si la radio se spunea ca acolo s-a format o comunitate,un loc sigur unde toata lumea e bine venita. Mi-a raspuns Duane.
-Si de ce nu puteti merge acolo? Am intrebat eu.
-Sotia mea...a murit. A fost muscata si s-a transformat. Nu am avut puterea sa o omor,desi stiu ca trebuie,ca nu mai e ea. Dar sunt prea slab pentru a o face. Mi-a spus Morgan.
Apoi după o scurta pauza a continuat.
-Tu? Ai pe cineva? Cineva care ai vrea sa fi supravietuit?
-Sotia si fiul meu,Lori si Carl. I-am spus eu trist.
-Daca vrei iti voi arata unde e comunitatea pe harta,se poate ca ei sa fie acolo ,iar maine vei putea pleca. Acum e noapte si e prea periculos.
-Şi voi?
-Eu si Duane vom veni după ce terminam totul cu Jenny,sotia mea. Ne vom intalni acolo.
-In regula.