AUTHOR POV
Hanna ralit men'scroll' akaun instagram miliknya yang mempunyai 8 bilion followers itu..Dia tersenyum tatkala followersnya asyik memuji kecantikannya..Hanna berasa sungguh beruntung kerana terlahir dengan kecantikan dan kekayaan yang tak semua orang miliki..Sedang asyik Hanna membaca komen-komen para pengikutnya, tiba-tiba matanya menangkap sebuah komen pada gambar dirinya yang berlatar belakangkan pemandangan Cheongju daripada pemilik akaun yang bernama 'Zyxzjs'..
Zyxzjs 'Pemandangan kat Cheongju memang cantik sebab tu gambar ni cantik..Kalau harapkan rupa orang yang bergambar tu memang tak berapa cantiklah gambar ni.'
"Eh eh siapa pulak lah mamat ni nak mengata gambar aku..Dah tu siap cakap muka aku ni tak berapa nak lawa pulak.." umpat Hanna seorang diri..
Baru sahaja dia ingin men'stalk' pemilik akaun yang berani mengata tentang dirinya itu, tiba-tiba sahaja terdengar bunyi ketukan pintu dari luar chaletnya..
Hanna menghendap ke arah luar untuk melihat gerangan siapakah yang datang bertamu..Matanya terus sahaja terbeliak apabila melihat sosok seseorang yang sangat ingin dia hindari sedang asyik mengetuk pintu biliknya..Kemudian, mata Hanna teralih ke arah jam di iPhonenya yang sejak tadi dia genggam..Jam menunjukkan pukul 10.00 malam dan itu membuatkan Hanna kembali mengerutkan keningnya..
"Hah nak apa datang malam-malam kat chalet anak dara hah?" Soal Hanna pedas..
"Anak dara? Nampak gaya macam tak je.." usik Lay yang sengaja ingin menyakat cik Hannanya itu..
"Tak payah nak biadap sangat..Now cepat cakap you nak apa datang sini malam-malam..Macam lah esok tak boleh nak cakap.." ungkap Hanna dengan riak muka yang kesal..
"Saya cuma nak cakap kat cik Hanna yang esok cik Hanna dah kena masuk sekolah kat sini..Ni uniform sekolah baru cik Hanna..Tadi pagi saya lupa nak bagi dan kalau saya bagi uniform ni esok pagi takut tak sempat pulak.." terang Lay tanpa perlu Hanna suruh..
"Hmm.." balas Hanna lalu merampas uniform barunya dengan ganas..
"Tak nak cakap terima kasih ke saya dah hantar uniform cik Hanna?" Soal Lay yang ingin mengusik Hanna lagi..
"Tolong pun nak minta balasan..Nampak sangat tak ikhlas.." jawab Hanna lalu mencebikkan bibirnya..
"Hahaha..Ah cik Hanna boleh tak bagi no phone cik Hanna kat saya? Sebab kalau kita nak bincang apa-apa pasal projek kat sini senang sikit..Takdelah saya kena ketuk pintu chalet cik Hanna ni malam-malam macam ni kan.." ujar Lay diiringi senyuman manis yang boleh mengundang maut itu..
"Aku tak ingat no phone aku.." balas Hanna ringkas..Sejujurnya, dia tidak ingin Lay mengecopnya sebagai seorang yeoja yang mudah didekati..
"Tu phone cik Hanna kat tangan tu..Try lah bukak tengok no phone cik Hanna." cadang Lay tanpa berputus asa..
"Phone aku habis battery tak charge lagi.." jawab Hanna selamba sambil memusing-musingkan iPhone pink rose miliknya..
"Okay lah kalau macam tu..Saya balik dululah cik Hanna nanti kalau cik Hanna perlukan ap-.. "
♪I'm creeping in your heart babe..Dwijipgo muneoterigo samkyeo..Geurae neol humcho tamnikae..Neol mangcho neoulgeoya ..Ne mamsoge gagindoen chae..Jugeodo yongwonhi sallae..Come here girl..You call me monster♪
Belum sempat Lay ingin menghabiskan ayatnya tiba-tiba sahaja iPhone milik Hanna yang digengamnya mengeluarkan nada dering lagu menandakan ada sebuah panggilan yang diterimanya ketika itu.Lay mengerutkan keningnya apabila memdengar telefon bimbit Hanna berdering..Lay mengukirkan sebuah senyuman apabila matanya menangkap wajah Hanna yang kelihatan pucat akibat tertangkap sudah menipu Lay..
"Aik tadi kata phone battery takda..Tapi boleh lagi berbunyi tu? Siap lagu Exo pulak tu keluar.." ucap Lay sambil menahan tawanya yang bila-bila masa sahaja terhambur keluar..
"Eishhh pergi balik lah..Kka!!" Jerit Hanna lalu terus menutup pintu chaletnya dengan kasar..Dia sungguh malu dam geram pada masa yang sama..
*****
Lay memutar-mutarkan telefon bimbitnya sambil menunggu kedatangan Hanna dan Krystal..Pagi ini, mereka akan berangkat ke sekolah bersama-sama..Lay pasti Hanna akan menjadi popular di sekolahnya kerana Hanna merupakan seorang model remaja yang terkenal akan kecantikannya..
"Mianhea Lay ssi saya lambat sikit.." ucap Krystal termengah-mengah akibat berlari..
"Gwenchana Krystal.." tutur Lay singkat lalu matanya menangkap kelibat Hanna yang berjalan santai ke arah mereka berdua sambil memainkan telefon canggih miliknya..Lay memerhatikan pakaian Hanna yang diberinya semalam..Setahunya, baju yang diberinya semalam agak besar tetapi baju yang Hanna pakai sekarang agak ketat dan menampakkan bentuk tubuhnya yang agak mungil itu..
"Wae you tengok i macam tu huh?" Soal Hanna agak rimas apabila mata Lay ralit memerhatikan dirinya..
"Kenapa baju cik Hanna ketat? Tengok baju Krystal tak ketat pun macam cik Hanna punya..Cik Hanna kan nak pergi sekolah bukannya nak pergi catwalk.." ucap Lay dengan wajah yang agak dingin..
"Whatever..Dah jom cepatlah pergi sekolah nanti lambat pulak..I tak nak kena denda in my first day.." balas Hanna yang malas mahu membalas perkataan Lay itu..
"Okay jom..Kita naik ni.." ungkap Lay dengan senyuman di wajah..
"What?! Are you out of your mind? Ohh please lah i tak nak naik tu..It's disgusting you know.." jawab Hanna dengan pandangan meremehkan..
"Lah kenapa pulak menggelikan? Basikal ni dah banyak berjasa tau..Jom lah cik Hanna oi..Kita dah lambat ni tadi kata nak cepat sangat maklumlah terpaksa tunggu artis tak lulus audition bersiap.." sindir Lay sambil menaiki basikalnya..Manakala Krystal pula sudah bersedia di atas basikalnya..
"I tak nak naik dengan you lah keparat"
"Habis takkan cik Hanna nak naik dengan Krystal? Basikal dia mana ada tempat duduk belakang..Basikal saya je yang ada tempat duduk belakang..Marilah naik." tutur Lay perlahan dan lembut..
"I tak nak..You bawaklah basikal Krystal then Krystal bawak basikal you and i akan naik basikal busuk you tu dengan Krystal.." terang Hanna panjang lebar..
"Mana boleh Krystal naik basikal saya ni sebab basikal saya brek dia rosak nanti susah Krystal nak bawak..Kalau dia jatuh cik Hanna nak tanggung ke?" Soal Lay dengan wajah yang serius..
Hanna yang mendengar penuturan Lay itu sudah berangin satu badan..
"Oh dah tahu takda brek you masih berani lagi offer i naik basikal you tu? Kalau i yang cantik mulus ni jatuh macam mana? You nak tanggung ke?" Soal Hanna pula apabila dirasanya Lay agak tidak adil dalam soal keselamatan dirinya..Dia pun manusia jugak okay..
"Lah kalau cik Hanna jatuh saya sambutkan lah..Saya ubatkan lagi cik Hanna tau..Kalau cik Hanna tak boleh nak berjalan saya sanggup dukung cik Hanna juga..Nampak tak saya ambil berat sangat pasal cik Hanna?" Ujar Lay sambil menaik turunkan keningnya seperti lelaki gatal..
"Eii tak kuasa i nak layan you punya miang tu..And by the way i dah ada namjachingu okay so orang macam you ni i tak hadap lah.. " ucap Hanna berlagak..
"Alah baru boyfriend..Sedangkan orang berkahwin pun boleh bercerai inikan pulak orang yang baru bercinta.Takpa saya masih ada peluang lagi ni" goda Lay lalu mempamerkan senyuman mautnya itu..
"What?! Eurghhh i takkan tunduklah dengan lelaki macam you ni..Oh god please.."
"Okay stop okay..Kajja kita pergi sekolah.." ajak Krystal apabila dirasakannya kedua-dua sahabatnya itu tidak ada yang ingin mengalah..
Alhasil, Krystal membonceng basikalnya seorang diri dan Lay pula hanya mentuntun basikalnya tanpa mengayuh kerana ingin berjalan dengan Hanna yang sudah cemberut..Hanna pula lebih memilih berjalan kaki daripada harus berkongsi satu basikal dengan Lay yang menyebalkan itu..
TO BE CONTINUED..
OKAY THIS IS THE UPDATE GUYS..EVEN IN A RAYA MODE BUT I STILL TRY MY VERY BEST TO UPDATE THE BEST CHAPTER FOR YOU GUYS..I HOPE YOU GUYS ENJOY AND LOVE THIS STORY..THANK YOU..
FLYING KISS FROM LAY'S WIFE..
YOU ARE READING
My TroubleMaker Princess [Lay FF]
De TodoCantik,Kaya,Sombong dan Manja itu semua sudah cukup untuk menerangkan tentang keperibadian si Princess Cerewet seorang ini,siapa lagi kalau bukan Jung Hanna. Handsome,Hidup sederhana,Baik hati dan Matang pula cukup untuk menerangkan tentang jejaka t...