♥Chapter 5♥

196 14 7
                                    

AUTHOR POV

Hanna mendegus geram apabila kakinya sekali lagi jejak di perkampungan Cheongju itu..Gadis cantik itu tak henti-henti mencebikkan bibirnya yang mungil itu..Tanpa dia sedari ada seseorang yang sedari tadi melihat tingkahnya.

"Ehemm..Cik Hanna dah lama ke sampai?" Soal Lay lembut.

"Kau ni memang sengaja cari pasal dengan aku kan..Huhh susah betul kalau berurusan dengan orang kampung yang miskin ni.." ucap Hanna sombong tetapi Lay hanya membalas percakapan Hanna dengan senyuman manisnya.

"Suka hati Cik Hanna lah nak cakap apa pun..Tapi saya yakin yang suatu hari nanti Cik Hanna mesti akan jatuh hati dengan- "

"Ohh kau nak kata yang aku akan jatuh hati dengan kau lah ni?? Eiii jijknya.. Please lah kau tak payah nak berangan di siang hari ke malam hari ke atau hari-hari sebab aku takkan suka dekat kau..FAHAM?" Potong Hanna dengan wajah yang sudah merah akibat terlalu marah..

"Cik Hanna ni memang suka potong apa yang orang lain cakap ye? Saya nak cakap yang Cik Hanna akan jatuh hati dengan tempat ni sampai tak sanggup nak robohkan rumah anak yatim tu bukannya akan jatuh hati dengan saya..Selain pekak Cik Hanna ni mulut puaka jugak ye?" Tanya Lay dengan wajah innocent khas miliknya itu..

"What?"

"Okay lah Cik Hanna saya ada banyak benda nak buat lagi..Saya harap Cik Hanna akan selesa lah tinggal kat sini selama sebulan..Oh ye saya dah siapkan chalet untuk Cik Hanna tinggal..Jadi Cik Hanna tak payahlah nak pergi tinggal kat hotel yang jauh dan mahal kat bandar tu.." terang Lay dan terus berlalu dari situ..

"Hek eleh nak buat baik dengan aku konon..Dah lah bagi chalet buruk kat aku..OMG seorang Jung Hanna akan tinggal kat tempat kuno ni? Oh NO!!" Jerit Hanna tanpa memikirkan pandangan orang yang berada di sekelilingnya..

****

"Lay, macam mana cik Hanna okay ke tinggal kat chalet tu?" Soal Krystal apabila matanya menangkap figura Lay yang baru sahaja akan memasuki pejabatnya..

"Dia suka ke tak suka ke dia mesti kena tinggal kat situ..Kalau tak macam mana dia nak nak tahu kesusahan anak-anak yatim kat sini..Oh ya, Krystal ah nanti jangan lupa bawak cik Hanna yang manja tu jalan-jalan kat sini ye.." pesan Lay kepada Krystal..

"Ne..Nanti saya ajak dia jalan-jalan sekitar sini.." balas Krystal dengan senyuman di wajah manisnya..

"Hmm baguslah..Saya bukannya apa, awak sendiri tahu kan kalau anak orang kaya seorang tu masih perangai budak-budak lagi..Kalau tak dipantau nanti dia pergi maki pulak budak kat sini macam dulu tu.." ucap Lay dengan senyuman..Mana taknya dia masih lagi tidak habis fikir macam mana lah Hanna boleh kata budak kat sini tak cukup zat bagai..

"Ye awak tak payah risau lah..Saya tahulah macam mana nak jaga cik Hanna awak tu..Hehehe.." tutur Krystal beserta tawa kecilnya..

Lay pula hanya membalas ucapan Krystal dengan sengihan di wajahnya..

****

Hanna sedari tadi hanya memandang wajah Krystal yang bersungguh-sungguh menceritakan mengenai rumah anak yatim dan juga tentang perangai anak-anak yatim di Cheongju itu..Secara jujur Hanna merasa muak untuk mendengar semuanya kerana dia memang tak berkenan dengan persekitaran di kawasan rumah anak yatim itu kerana baginya sekali jijik selamanya akan jijik..

"Cik Hanna? Hello awak dengar tak apa saya cakap ni?" Soal Krystal apabila dia merasakan Hanna tidak memberi respon apa-apa mengenai apa yang diterangkannya tadi..

"Ohh..Ne ah saya dengar apa awak cakap tadi Krystal ssi..Cuma saya pelik je kenapa kawasan kat sini nampak kumuh and jujur ye saya cakap tempat ni nampak menjijikkan bagi saya..Kalau tengok dari luar pun dah jijik saya tak boleh bayangkan macam mana kalau saya kena tinggal kat sini..Eurghhh.." ucap Hanna tanpa bertapis langsung..Baginya lebih baik dia jujur daripada dia terus bersikap hipokrit..

"Memang lah tempat ni kumuh dan jijik tapi nasib baiklah semua penghuninya tak sejijik orang yang mengata tu.."

Terbeliak mata Hanna apabila Lay berkata sedemikian kepadanya..Krystal pula sudah angkat kaki dari situ kerana dia tidak ingin membela sesiapa pun..

"Hello? So you nak cakap yang i ni menjijikkan lah?" Soal Hanna berang..

"Eh bukannya saya tak mention nama cik Hanna ke tadi? Kenapa cik Hanna nak terasa pulak? Ke cik Hanna memang macam tu?" Goda Lay sambil menaik turunkan keningnya..

"Urghhh please okay..Kalau cakap dengan orang yang tak educated macam you ni memang membazirkan air liur i je..Whatever it is, what i said just now is true right? Tempat ni memang buruk pun and tak layak nak jadi tempat tinggal untuk budak-budak tu.." jawab Hanna lantang dan berani..

"Cik Hanna ni muka je cun tapi bahasa memang ke laut..Saya bukan apa tapi kalau boleh cubalah tapis sikit apa yang cik Hanna nak cakap.." nasihat Lay dengan nada suara yang lembut dan rendah..

"Oh so you nak i sekat lah apa yang i nak suarakan? Macam tu?" Soal Hanna yang tidak berpuas hati dengan apa yang Lay ucapkan sebentar tadi..

"Bukan macam tu tapi saya kesian kalau ada anak-anak yatim kat sini yang terdengar perkataan pedas cik Hanna tu..Cik Hanna kena maklum kat sini budak-budaknya semua masih bawah umur dan diorang juga masih kecil untuk hadam apa yang orang lain kata.." tutur Lay dengan senyumannya dan terus berlalu dari situ meninggalkan Hanna yang hanya mampu termangu mendengar penuturan Lay itu..

"Eiiii geramnya aku..Kau tunggu lah pembalasan aku nanti.." ungkap Hanna lalu menghentak-hentakkan kakinya..

****

Lay tersenyum sendiri apabila mengingatkan kerenah dan telatah Hanna..Dia sendiri pelik dengan keadaan jantungnya yang selalu berdetak lebih cepat ketika Hanna ada di sekelilingnya..Tiba-tiba matanya menangkap figura Hanna yang sedang ralit mengambil gambar dirinya berlatar belakang kan pemandangan laut yang terbentang luas itu..

"Ishh apa ni?!!" Jerit Hanna apabila Lay sibuk menganggu aktiviti bergambarnya..Mana taknya lelaki itu juga sibuk menyelit ketika Hanna sedang ralit berpose ria..

"Kenapa? Awak tak nak ke selfie sama-sama dengan saya? Manalah tahu nanti awak rindu kalau awak dah balik Seoul ke?" Soal Lay sambil matanya tepat menatap anak mata coklat milik gadis yang berada di hadapannya..

"Rindu? Uwekk okay..Lagipun buat apa i nak simpan gambar you yang tak berapa nak handsome tu.." ucap Hanna lalu melarikan anak matanya ke arah lain..Sungguh dia tak sanggup menatap manik mata Lay kerana keadaan jantungnya yang bekerja lebih cepat dari biasanya..

"Ahh saya tak kira cik Hanna kena juga selfie dengan saya.." Belum sempat Hanna ingin membalas, Lay sudah pun merampas iPhone milik Hanna dan berselfie ria dengan pelbagai pose yang pelik..

Hanna pula sudah mencebikkan bibirnya kerana geram dengan tingkah Lay yang terlalu selamba itu..

"Cik Hanna marilah kita selfie sama-sama..Say cheese.." arah Lay lalu mengambil gambar dirinya dan Hanna walaupun Hanna masih dalam keadaan yang tidak bersedia..

TO BE CONTINUED...

HAIIII...THIS IS THE NEW UPDATE FOR MY TROUBLEMAKER PRINCESS..SORRY AGAIN FOR THE LATE UPDATE..BUT INSHAALLAH I WILL UPDATE THIS STORY MORE OFTEN OKAY?..

FLYING KISS FROM LAY'S WIFE..

My TroubleMaker Princess [Lay FF]Where stories live. Discover now