AUTHOR POV
Jung Hanna.Yeoja kegilaan seluruh namja di Hanyang High School..Anak dari businessman ternama Korea Selatan dan merupakan duta produk kecantikkan di Korea..Walaupun masih berumur 16 tahun tapi dia sudah dikenali ramai..Sombong? Semestinya sangat sesuai dengan keperibadian gadis ini..
"Hanna.." panggil seorang namja berparas tampan.
"Oh baby~~~.." rengek Hanna apabila kekasih hatinya menegurnya..
"Kajja pergi kantin.." ajak namja itu lagi..
"Ne.." jawab Hanna mesra dan terus memaut lengan Seungcheol dengan manja..
Sampai sahaja di kantin, Seungcheol terus menarik sebuah kerusi untuk diduduki oleh Hanna..Manakala Hanna sudah tersenyum sehingga ke telinga..
"Chagi tunggu sini ne..Baby nak pergi beli makanan.." ujar Seungcheol dengan senyuman.
"Okayy..Tapi jangan lama-lama nanti i rindu.." ujar Hanna manja..
"Haha..Okayy.."
Selepas bayang-bayang Seungcheol hilang dari pandangannya Hanna mengeluarkan smartphonenya untuk melihat perkembangan terkini..
Dia tersenyum apabila melihat wajah cantiknya terpampang di pelbagai laman web..Dia akui dia sangat beruntung dilahirkan dengan segala kesempurnaan yg dimilikinya..
"Chagi.." panggil Seungcheol..
"Ohh dah beli dah?" Soal Hanna..
"Dah jom makan.."
"Maigad you always know what i like.Haha.." ucap Hanna dengan gembira dan terus melahap salad dan pelbagai jenis sayur-sayuran lain..
"Of course i know..You mana suka makan makanan yg berlemak and berkalori.." balas Seungcheol lagi..
"Hahaha..I'm glad that you know about that.." jawab Hanna sambil ketawa..
******
Di sebuah perkampungan yg dalam di Cheongju terdapat sebuah rumah anak yatim yg menghadap ke sebuah pantai.Di sinilah tempat anak-anak yg tiada ibu bapa menumpang kasih..
"Lay oppa.." panggil seorang kanak-kanak yeoja..
"Ohh hyemin ah waeyo?" Soal Lay iaitu pemilik rumah anak yatim tersebut..Walaupun umurnya baru mencecah 17 tahun tapi dia sudah mempunyai sebuah rumah anak yatim dan sebuah ladang strawberry..
"Kenapa oppa termenung?" Soal anak kecil itu..
"Takde apa-apa..Oppa cuma terfikirkan Hyemin yg cantik ni je.." balas Lay dengan senyuman..
Hyemin dari kecil sudah kehilangan kedua ibu bapanya..Meskipun dia masih kecil tapi percakapannya sangat petah..
"Apalah oppa ni..Oppa ni takda yeojachingu ke?" Soal Hyemin..
"Siapa kata oppa takda yeojachingu eo? Hyemin kan yeojachingu oppa.." balas Lay lagi..
"Okay nanti kalau Hyemin dah besar kita kahwin okay?" Tanya Hyemin lalu tersenyum..Terserlah lesung pipinya..
"Eii kecik-kecik dah cakap pasal kahwin..Tak malu.." usik Lay dan terus menggelitik Hyemin yg duduk di pangkuannya itu..
********
Sementara itu, di dalam rumah agam yg sungguh besar terdapat seorang yeoja yg sedang menonton tv sambil ketawa..
"Yakk paboya Kwangsoo ah..Hahahahaha..Aigooo.." ucap yeoja itu sambil ketawa kerana sedang menonton rancangan variety show terkenal dunia iaitu Running Man..
YOU ARE READING
My TroubleMaker Princess [Lay FF]
CasualeCantik,Kaya,Sombong dan Manja itu semua sudah cukup untuk menerangkan tentang keperibadian si Princess Cerewet seorang ini,siapa lagi kalau bukan Jung Hanna. Handsome,Hidup sederhana,Baik hati dan Matang pula cukup untuk menerangkan tentang jejaka t...