På Internet

112 3 0
                                    

... Den här gången var det Mathilda Johnssons tur. En tjej på 15 år, som var påväg hem från ett disco. Mathilda var bra vän med mördarens dotter, som vi nu kallar för Susan. Susan ringde Mathilda bara 5 minuter innan mordet begicks. Polisen försöker nu reda ut och spåra Susans mobil, men användaren har inte hittats. Mördaren, Susans pappa, har ännu inte hittats. Polisen försöker även förutspå vem nästa drabbade kommer att bli.
Av: Linn Clasdotter

Jag... Jag... Jag var med i Aftonbladet. Mathilda. Min bästa vän. Hade blivit mördad av min pappa. Min jävla idiotiska pappa! Han hade lovat mig att inte mörda någon som stod i min närhet! Han hade lovat mig att inte mörda någon alls!! Men han svek mig. Och jag ville hämnas. Hämnas på honom.

Mobilen ringde just som jag smällt igen dörren till trapphuset. Det var från mamma, så jag tryckte bort det. Jag gick över alla fällda träd, genom den lilla skogsdungen.
Jag skulle ta ett snack med min pappa...

Jag öppnade den tunga källardörren som höll pappas håla hemlig.
>> Pappa?! << Ropade jag, så att det ekade i hela källaren. Knäpptyst... >> Pappa?! << Fortfarande inget svar. Jag gick runt i alla rum. Alla dörrar var låsta, och det var bra, för i varje rum fanns det antingen vapen eller farliga kemikalier. >> Pappa? Det är Nea. << Något rasslade till bakom mig. Jag vände mig snabbt om och kisade i det halvmörka dunklet. Ännu ett ljud, från vänster. Vände mig om, ett ljud till, vände mig, ännu ett rasslande, vände mig om mot ljudet. Trampade runt på samma ställe. >> Är det du Pappa? << Jag började bli rädd. Tänk om det inte bara var pappa här nere, tänk om det var någon eller något annat...
>> Aaaaah!! <<

En Mördare Som PappaOù les histoires vivent. Découvrez maintenant