Ik werd wakker door een harde bonk. Het was nog steeds nacht. Hoelang zou ik geslapen hebben?
Ik voelde dezelfde bonk weer. Wat is dat toch voor bonk?! Ik liep richting het water. Ik zag iets zwemmen maar je ziet het bijna niet. Zou het...? Nee... denk ik. Ik maakte Jordan wakker. "Jordan word wakker!" Fluisterde ik. "Wat is er Maaike." Er kwam weer een bonk maar deze keer harder dan de andere twee keer." "Laat maar ik weet het al." Hij liep richting het water. Toen hij bij de rand was keek hij naar het water. "Maaike?" "Ja?" "Maak Liam wakker en snel." "Hoezo?" "Doe het nou gewoon!" "Oke oke ik ga al." "Liam wakker worden. Als je niet wakker wordt ga ik je slaan." Hij bleef stil liggen. "Oke je vraagt erom." Ik gaf hem een mep tegen zijn gezicht. "Au!" "Hèhè hij is wakker." "Waar was dat voor nodig?" "Ik moest je wakker maken van Jordan." "Jordan!" Riep hij boos. "Ssst wees stil en kom hier." Liam liep naar Jordan toe en ik deed het zelfde. "Weet jij wat dat is?" Vroeg Jordan. "Vast een haai ofzo." Zei Liam. "Yes. Haaitje kom is hier ik heb lekker voedsel voor jou!" Riep ik naar het dier. "Wie is dat lekkere voedsel dan?" "Gefeliciteerd, dat ben jij!" Het dier zwom naar boven. Het werd steeds groter. "Eh Liam weet je wel zeker dat het een haai is?" Vroeg ik aan Liam." "Nu niet meer nee." Het dier zwom snel naar boven en toen het boven water was liep ik langzaam naar achteren. "Ik weet nu wel wat het is." Zei Liam. "Het is de zwemmende dood!" Jordan en Liam liepen ook langzaam naar achteren. "Jordan." Fluisterde ik. "Ik ben bang." "Ik bescherm je wel Maaike." Zei hij. Ik kreeg het warm vanbinnen. "Wat nou als ik dood ga door dat monster." "Dan ga ik ook dood voor jou." Onze ogen kruisten elkaar tot het zeemonster aanviel. Hij kwam op me af. Ik probeerde weg te duiken maar het had me al gegrepen. Ik gilde van de pijn. De tranen liepen over mijn wangen.
"Laat me los stom zeemonster." Ik probeerde los te komen maar dat deed alleen maar meer pijn.
"Help me!" Gilde ik. "We proberen alles wat we kunnen!" Riep Jordan naar me. Ik probeerde nog een keer om los te komen. De tanden van het monster boorden in me. Ik gilde van de pijn terwijl ik me los probeerde te trekken. "Niet doen Maaike! Zo maak je het alleen maar erger!" Riep Liam naar me. De jongens probeerde alles om mij los te krijgen maar het lukte niet. "Het spijt ons Maaike, maar we krijgen je niet los!" Riep Liam. Net toen ik de hoop wou opgeven kwam er een helikopter aan. Deze keer miste hij ons niet. Hij probeerde het zeemonster pijn te doen met kogels. Het lukte een beetje. Hij bleef doorgaan tot er nog meer helikopters aankwamen. De helikopters schoten op het zeemonster. Uiteindelijk liet hij me los en viel ik naar beneden. Nu ga ik niet dood door het zeemonster maar omdat ik val. Ik sloot mijn ogen en ik gilde. Toen ik mijn ogen opendeed zag ik dat ik in Jordans armen lag. Hij had me opgevangen. Ik glimlachte naar hem en keek in zijn ogen. "Beda-" ik kon mijn zin niet afmaken omdat hij zijn lippen tegen de mijne had gedrukt. De vlinders in mijn buik gingen tekeer. Na een paar seconden stopte hij. Nu pas voelde ik de pijn. Ik keek naar mijn wond. Mijn shirt zat voor de helft vol met bloed. Ik gilde het uit. "Het spijt me Maaike ik heb je niet goed beschermd." Zei Jordan.
De helikopter die boven ons vloog liet een ladder uit. Er kwam een man naar beneden. "Ik moet haar meenemen en snel." Zei de man. "Anders overleeft ze het niet." Jordan gaf mij aan de man. "Mag ik mee?" Vroeg hij. "Ja maar je moet nu wel snel de ladder opklimmen." Ik sloot mijn ogen. Ik voelde dat de man op de ladder klom. De ladder werd omhoog getrokken.Uiteindelijk waren we in de helikopter. Ik lag op een brancard. Ik kon mijn ogen met moeite open houden. "Je moet het volhouden Maaike." Zei Jordan. "Ik heb zo'n pijn." Zei ik. Ik moest het volhouden. Voor Jordan. Hij veegde mijn tranen weg en gaf me een kus. "Je moet het volhouden." Zei hij. Er stroomde tranen over zijn wangen. Ineens werd ik heel erg duizelig. Ik kreeg het heel warm. Even later was alles zwart voor mijn ogen.
Dit is weer een nieuw deel van de tsunami. Hoe zou het aflopen met Maaike?
Ik hoop dat jullie dit deel leuk vinden.
JE LEEST
De Tsunami
AdventureMaaike (14) gaat op vakantie met haar ouders en broertje van 3. Ze verheugt zich heel erg op de vakantie en kan daarom ook niet wachten tot ze er is. Een dag nadat ze zijn aangekomen veranderd een leuke vakantie in een nachtmerrie. Een tsunami berei...