İlk görünüş Bleach mangası 1. cilt
Bleach animesi 1. bölüm
Yaratan: Tite Kubo
Seslendiren: Fumiko Orikasa
Tür: Şinigami
Cinsiyet: Kadın
Meslek: Şinigami - 13. Bölük
Aile Hisana Kuchiki: (kız kardeş, ölü)
Byakuya Kuchiki: (enişte, üvey kardeşi)
Zanpakutō: Sode no ŞirayukiRukia Kuchiki (朽木 ルキア Kuchiki Rukia?) anime ve manga serisi Bleach'de en önemli karakterlerden biridir. Rukia Jūshirō Ukitake emri altındaki 13. Bölükte bir şinigamidir. Normal bir lise öğrencisi olan Ichigo Kurosaki ile tanışır ve olaylar dizisi ile Ichigo, Rukia'nın güçlerini alır. Daha sonra mecburiyetten Ichigo'nun evinde kalmak ve şinigami görevini Ichigo'ya devretmek zorunda kalır. Tōshirō Hitsugaya'nun son zamanlarda yerine geçmesine rağmen Shonen Jump dergisinin anketlerinde devamlı olarak ikinci seçilen en popüler Bleach karakteridir.
Karakter çizgisi
Alt sınıfta doğan Rukia, asil bir aile tarafından evlat edinilmesine rağmen alçakgönüllülüğünü yitirmemiştir; nazik ve tertemizdir, sıradan insanlarla konuşmayı tercih eder. Ichigo'ya, ondan neredeyse on kat daha büyük olduğunu söylemesine rağmen, modern dünyanın yöntemleri hakkında hiçbir fikri yoktur (çünkü Ruh Cemiyeti Japonya'nın Edo Dönemi'ne benzer). Başlangıçta basit bir meyve suyu kutusunu bile çözememiştir ve modern Japonca'yı okuduğu mangadan öğrenir. Tite Kubo'ya göre, (beşinci kitapta) yarıyıl final sınavlarında Rukia, sıralamada 322 kişiden 302 olmuştur. Japonca haricindeki sınavlarının çoğundan kalmıştır.
Rukia başarılı bir oyuncudur, birçok zor durumdan bu yolla kurtulur. Ichigo, her zaman olayı kavrayan tek kişi gibi görülür ve onu numara yapmakla suçlar. Ayrıca çizim yapmaktan hoşlanır (oldukça kötü), insan ve hollow çizimleri nispeten tavşanlara ve oyuncak ayılara benzer. Genellikle Ichigo'ya birşeyi anlatmak için çizer, Ichigo da çizimlerine hakaret edince Rukia'dan yumruğu yer. Rukia, Tavşan Çatlak'ı (ve temel olarak tavşan temalı her şeyi) çok sever ve bundan Çatlak Ruh Şekeri'ni bulamadığı zaman bahseder çünkü Ruh Cemiyeti'nde çok popülerdir (Arrancar bölümlerinde bulur). Ayrıca yüksek yerlere tırmanmayı sever ve en sevdiği yiyecekler yumurta ve salatalıktır.
Ichigo'ya karşı tavırları değişkendir. Bazı zamanlar, onunla, sanki düşmanıymışcasına ağız dalaşına girer ve bazen de onun için endişelenir ve yaşlı bilge biri gibi öğüt verir. Sahnelerinin çoğunda birbirlerine bağırırlar ve surat yaparlar. Bu tartışmalara rağmen birbirlerini derinden anlarlar ve genellikle çekinmeden konuşabildikleri tek kişi birbirleridir.
Rukia'nın, Ichigo'ya güçlerini verdiği için Ruh Cemiyeti'ne götürüldüğü zaman en iyi görülen, oldukça ciddi bir yönü de vardır. Ruh Cemiyeti'nde çeşitli hücrelerde tutulurken, devamlı olarak kaderine boyun eğmiş bir halde ve derin düşünceler içindedir. O ve Ichigo aynı kayıp ve suçluluk hislerini taşırlar. Ichigo, annesinin ölümü ve Rukia'nın idamı için suçluluk duyarken; Rukia, emrinde bulunduğu Kaien Shiba'nın ölümünden ve kendi hatası yüzünden Ichigo'yu soktuğu ölüm-kalım durumundan dolayı kendini suçlar.