Megan pov.
Ik loop achter Harry aan het portaal door. Het felle paarse licht verblindt me.
Ik kom uit in een donker, klein houten huisje, met alleen een tafel, een paar stoelen, en een fornuis, waar potten en pannen aan de muur hangen. Boven mijn hoofd brandt een zwak spaarlampje zonder lampenkap.
'Kom, volg me', zegt Harry, en loopt naar buiten, waarna ik hem volg.
Even word ik verblind, maar daarna ben ik aan het licht gewend, en m'n mond valt open van verbazing.
Ik kom uit op een grote markt midden in een diepe valei. Op de rand van de bergrug, die de vallei omringd staan grote puntige rotsen, waarachter de zon langzaam omhoog kruipt. Ik volg de bergtoppen met mijn ogen. Ik draai me om, en zie een groot gebouw staan, met een lieflijk bos in herfstkleur erachter.
'Dat is Xanthus high, de school waarover ik je vertelde. Hier worden vampiers opgeleid om in de oorlog mee te vechten tegen Crassus, en zijn andere kwade voor- en nagangers.'
Hij keek mij recht in mijn ogen. 'Ik dwing je nergens toe Megan', ik zie dat Harry op zijn lip bijt, en daarna wel glimlacht. 'Maar ik zweer het je dat heel veel zult missen. Het is hier geweldig.'
'Maar ben jij dan niet allang van deze school af, Harry?' Hij is al vijftig, dus het lijkt me logisch dat hij zijn examens allang gedaan heeft.
'Nee, ik en de andere hebben elkaar opgeleid, maar we kwamen er pas twee jaar terug achter dat je een officiële opleiding moet hebben gedaan om mee te vechten, dus zitten we nu hier op school. En als jij hiervoor kiest, kun je misschien mij mij in de klas komen. Je heb dan wel een paar maanden achterstand, maar ik geloof best dat je dat kan. Je bent slim, Megan, en ook zeker dapper.' Ik voel me blozen.
Pomona pov.
Ik loop samen met mijn vriendin Lidena over de markt voor het schoolterrein. We zijn op zoek naar onze andere vriendinnen, Jitka en Shunka. Het is net vakantie geweest, en we hadden afgesproken om ze hier te ontmoeten, om samen onze spullen in onze kluisjes te doen, want die zijn dicht bij elkaar.
"Die luilakken hebben zich vast weer verslapen', zucht Lidena. Ik kijk haar aan en grinnik. Ze heeft gelijk, Jitka en Shunka blijven liever in hun bed liggen, daar kwamen we de eerste schooldag al achter. Ik en Lidena waren vroeg op school, en omdat er bijna niemand was, behalve een paar paar enge jongens, besloten we wat te gaan praten. Na een tijdje kwamen we erachter dat we best veel gemeen hadden, en toen werden we vriendinnen.
Maar een tijdje later kwamen er nog twee meisjes het schoolplein op rennen. Ze hadden allebei een rood hoofd en waren bekaf, dus we stelde ze gerust dat de bel nog niet was gegaan. In de pauze vroegen ik en Lidena waarom ze te laat waren. Ze vertelde dat ze zich allebei hadden verslapen, en dat ze elkaar ook nog niet eerder hadden ontmoet. Ook zij bleken best veel op elkaar te lijken. Ze stelden zich voor als Jitka, en Shunka. Later bleken we bij elkaar in de klas te zitten, en aan het einde van de dag waren we een groepje.
Megan pov.
Ik kijk naar het schoolgebouw dat trots voor het lieflijke herfstbos uitsteekt. Het staat er nog gaaf bij, al is het vast al heel oud, aan de versieringen te zien. Er staan waterspuwers en er loopt, wat me eigenlijk nu pas opvalt, een grote hangbrug met daarachter de massieve poort met een paar kleine kamertjes met glas-in-loodraam. Onder de hangbrug ligt een meer, waar de zo'n fel opstaat, en riet langs de kant, en een paar eendenkuikens zwemmen achter hun moeder aan.
Het ziet er prachtig uit, net een kasteel. Nu ik er zo over na denk lijkt het eigenlijk best op Zweinstein uit de Harry Potter films.
Plots ruik ik de geur van vis, en ik draai me om. Een kleine dame met een kar volgeladen met paling, schol, en andere vissen probeert tussen de andere kraampjes een plekje te vinden.
'Dat is Olga', fluistert Harry in mijn oor, 'die zit uren per dag vis te vangen in het meer in het bos, maar ze krijgt het nooit verkocht. Niet zoveel vampiers houden van vis, omdat er geen lekker bloed in zit. Als er op de markt vlees wordt verkocht, is het vaak rauw en zit er nog lekker vers bloed in.'
Ik gruwel bij het idee van rauw bebloed vlees eten, maar dan krijg ik twee meisjes in het oog. Ze zijn ongeveer even oud als ik en een van hen wijst mijn kant op, misschien kennen ze Harry. Maar die heeft zich inmiddels al weer omgedraaid en staart over het water.
'Olga geeft alle vis die ze niet verkocht heeft aan de dieren in het bos. Best zonde eigenlijk, want die worden niet zo lang daarna gedood......'
'Harry, wie zijn dat...?' Harry kijkt om, maar de meisjes hebben zich net op tijd verstopt achter de viskraam. 'Ik zie niks.' Hij draait zich weer om, en staart verder over het meer. Ik kijk weer in de richting van de viskraam. De meisjes komen er giechelend achter vandaan en eentje legt haar vinger op haar lip. Ze sluipen dichterbij en gaan achter Harry staan.
'BOE!' Van schrik draait Harry zich om, maakt een rare sprong naar achteren, en valt in het gras op de grond. De meisjes vallen zelf ook bijna om van het lachen, en ik kan zelfs een grinnik niet onderdrukken. Maar ik help Harry wel overeind, waarna hij de meisjes lachend in een knuffel trekt.
'Megan, dit zijn een paar van mijn beste vriendinnen. Dit is Lidena...' Een lang blond meisje met bruine ogen stapt naar voren. Ze glimlacht vriendelijk naar me, en schudt mijn hand. Ze lijkt me erg aardig. '...... en dit is Pomona.' Hij legt zijn hand op de schouder van een iets korter meisje met bruin haar en blauwe ogen, die mij dan ook een hand geeft. 'Noem me maar Moon, Pomona vindt ik zo'n rotnaam.' Ik lach, 'eigenlijk vindt ik je naam wel leuk hoor.' 'Dank je', zegt ze lief.
Plots hoor ik een hard zoemend geluid, en schrik me dood. Harry lacht en ik werp hem een boze blik toe.
'Dat was de schoolbel maar, daar hoef je niet bang voor te zijn', lacht hij, waarna ik met mijn ogen rol.
Plots zie ik twee meisjes naar ons toe komen rennen. Lidena lacht. 'Jullie zijn nét te laat, meiden', ze keert zich weer naar mij.
'Dit zijn mijn andere vriendinnen....', ze loopt om de meisjes heen en slaat haar armen een voor een om hen heen.
'Megan', ze knikt naar me, en kijkt naar het meisje links van haar. 'Jitka', nu kijkt ze het andere meisje aan, 'en Shunka. 'Klaar. Je zal vandaag nog genoeg namen moeten onthouden, dus ik maak het wat makkelijker voor je.' Ze knipoogt naar me, loopt naar me toe en slaat een arm om me heen, en om Jitka, die haar arm om Lidena heen slaat, en zij die van haar om Shunka.
Zo lopen we naar school, maar eerst draait Lidena zich om naar Harry, die verder nog niks tegen ons heeft gezegd en weer geboeid over het water staart.
'Kom nou Hazza, blijf niet zo naar dat plasje staren, je wordt nog eens een vis.' We grinniken, waarna Shunka er nog wat aan toevoegt; kijk maar uit dat Olga je niet vangt, Hazz. Dan koop ik je van haar, en geef je aan mijn tijger.' Ik kijk haar met grote ogen aan, 'heb jij een tijger dan?' Shunka knikt. 'Ik stel je later nog wel voor.' Harry heeft zich ook al om gedraait en holt achter ons aan het terrein af, en we lopen samen het gebouw in.
JE LEEST
That one 1D fanfic I wrote when I was 12
Fiksi PenggemarMegan komt op een dag terug uit school een jongen tegen. Hij verteld haar dat hij Harry Styles heet en dat hij op straat woont. Ze heeft gelijk medelijden met hem, en hij lijkt oke dus nodigt Megan hem uit bij haar te slapen. Maar 's nachts hoort ze...