Uikk Hai,
Name aku ? Tak penting. Umur aku, pun tak pnenting. Yang penting sekarang ni adalah cerita aku. Yup. Kisah aku. Erm, memang ramai yang tak kenal aku. So aku teruskan je la.Btw, readers jgn marah. Kay fine, aku bg thu. Name aku Sarah Emilia bt. Ezlan. Kacukan, tak pun. Mama ngan papa aku dua2 org Malaysia. Just aku dilahirkan time mama ngan papa gi overseas for 2 years sbb projek papa tu.
What do you want to know ? My age, I'm 16. Oh lupe nak kate, projek papa tu kat Australia. So, kulit aku putih melepak kalah kapas. Wait, kapas putih sgt, nnty org ingat sakit.. hahahaha..
JUST KIDDING GUYS !
My family, mama aku name dia Ainaa Suhaizim bt. Muhammad. Mama cantik sgt. So , aku dpat ion-ion cantik ni dari mama dan papa la.. sbb papa pun hensam kay. (Readers mohon jeles, ahhahahahah)
Mama ni keje reporters, skali mama bukak mulut mama, kalah peluru. Sekali tembak berdas-das. Ahahahahha hiperbola la sekali kan. Mama ni caring gile. When mama + papa = aku la. Mama ni byk mulut, papa ni penyabar so dua-dua dpt kat aku ahahahahha..
Mama kate wktu papa ade keje kat Australia tu, kitorg tinggal rumah Aunty Zurich. Aunty ni kacukan org Inggeris. So that's why aku pun putih. Mata ke atas, tgn ke bahu, hahahahha,,
Bile aku dah dua tahun, baru aku balik Malaysia. Mama kate aku nangis teruk gile, sbb tanak balik Malaysia. Hahahaha anak org luar negara kan, msti tanak tinggal tanah kelahiran sendiri.. Huhu.. (Author merapu kejap)
So that's all about my family. Dah2 la tu flashback, skang balik ke dunia nyata kay, 2016 !
.
"Emy !"
Oh tolong la Mama, dah2 la jerit. Serabut la.. Kan cuti sekolah lagi, hish mama ni.
"Emy !" Jerit mama lagi.
Ya Allah mama, kalah suara tinggi Alicia Cara kot. Takpun Ariana Grande. Eh bukan la. Chen kot .*fangirling mode*
"Hish anak bertuah betul la.. Emy bangun . Sekolah dah ni. Dah pukul 6 la . Abangg !! Tgk anak abg sorg ni, tanak bangun pulak."
Aku mengeliat malas atas katil, rabut serabai, air liur meleleh melekat kat pipi serta bantal busuk. Makin busuk la Pororo aku huhu.
Tibe2 mama bawak keluar fon lalu klik, cahaya flash kluar .
"Mama !"
Mama mengekek menggelakkan aku. Mama ni tak baik tau. Anak sendiri di buat mcm ni. Ngomel aku. Aku mengambil fon mama dan tgk, Ya Allah, dgn beberapa helai rambut dalam mulut, then mulut ternganga. Air liur ade kat tepi mulut, ish ish ish.. Kalau mak mertua nmpak, kene reject kau.. Hhahahah..
Mama dah geram . Mama heret aku pergi kat bilik mandi dan SPLASHHH !!
Mama simbah akuuu.., burr sejuk doo..
"Mama bgi masa smpai 6.30 je. Sharp 6.30 kene ade kat bawah eh. Siap solat subuh kemas beg semua. " jerit mama dari luar bilik.
Aku mengerling jam pada dinding. Hell nooooooo.. Dah pukul 6.10. Aku dah la nk bersiap lame. Omoooo.. Aku pun pantas bersiap semua.
And 1
2
3Tit tit.. Jam mama bunyi, tepat 6.30 aku turun dgn bawak beg skola semua. "Ma, I'm done!"
Mama tersenyum melihat aku. "Papa hntar Emy gi skola eh hari ni" aku mengangguk suke. Papa jarang dapat luang kan masa ngan kitorg. Kadang2 mama pun same. Aku duduk sorg2 je kat rumah. Huhu hidup waa manyak sedey mehh..
Selesai makan , papa pun hntar ku ke skola. This is my school. Yeah private school. Austin High School. Ye. Skola anak orgkaya. Suke berlagak dan menunjuk-nunjuk. Tapi aku bukan spesies2 tu eh, yg terkinja2 tgk laki hensem, yg tunjuk telefon baru. Hey that's not my attitude. Aku tak faham kenape mama ngan papa suruh aku skola situ. Huhu..
Kat sini, sape je tak kenal aku. Aku antara pelajar skola yg paling berjaya, bijak, garang serta cantik ye. Mata ke atas tangan ke bahu . Tpi aku bukan pengawas. Aku tolak sbb ... Tak cukup ready duh. Sekali aku maki, kene saman woo.. Baik aku duduk diam2 jadi budak biasa, kan.
Kawan aku, Maria Issabella. Satu-satunya kawan yg paling rapat ngan aku. Dia la yg thu perangai luar dalam aku mcm mane. Issa ni cantik, gile duh.. dia petik jari, beratur lelaki nak kat dia.. Tpi dia mcm aku, say NO to LOVE.
TBC.
Hye guys. First time utk teen fiction, mian kalau bosan. And please vote SARANGHAE !
-philophobia 😋-
YOU ARE READING
Kembar Aku Sweet !
Teen FictionNama aku Sarah Emilia. Nama aku 'rare' bukan ? Ya. Aku hidup selama 16 tahun sebagai anak tunggal. Aku dibesarkan dengan kasih sayang yang cukup yang diberikan oleh Mama dan Papa. Tiba satu peristiwa yang merubah hidup aku. Siapa Amirul Ezzafriel...