Part 8

109 6 0
                                    

Location : 4 Zuhud

"Okey kelas, nama yang saya panggil ni ikut saya ke bilik disiplin." Arah cikgu Ainan. "Amirul Ezzafriel dan Sarah Emilia. " sambung cikgu.

"Lel, aku ade buat hal ke ape ? Wae geuraee ?!! " bentak aku. Bile aku marah kluar la bahasa korea aku. Aku ingat lagi, wktu tu nk kluar beli barang

Flashback kejapppp

"Riell, palli waa , nnty lmbat !"
"Chakkaman yaa"
"Eomma, appa, Emy gi dulu. Pape roger ~ "

End flashback.....

"Kau boleh diam tak mangkuk ! Memekak je dari tadi. Ke kau nak aku sumbat kasut saiz 6 ni kat mulut kau ? Hah ??" Satu kelas diam. Semua tgk org yg marah tadi. Sape lagi klau bukan Si Amirul Ezzafriel nii.. Padan muke jadi tumpuan ramai.. Kau buat publisiti murahan apehal ? Xde job, ke x de life ?

"Dah dah, Ariel, Emy stop it. Malu klau cikgu luar nmpak. Gi bilik disiplin tu. Cikgu Ainan kan nk jumpe. " tegur si ketua kelas. Sape lagi klau bukan Ahmad, si mata empat.. Hahahahhaha . Gelaran tu aku je boleh panggil dia wek.

.

"Ada sebab kenape cikgu panggil awak berempat. "

Oh lupe nak ckp , form 4 ade dua org. Sape lagi klau bukan aku yg cun lagi bijaksana ni. (Perasan kejap) ngan si bangang ni . Alah Amirul Ezzafriel merangkap jejaka hot kat skola. Oh tolongla . Buka la mata org yg minat Riel ni luas2.. Lps tu ade form 5 dua org. Nama diorg Aizul Hakimi dan Rusyaidy Aqil. (Ketandusan idea nk cari name) Abg Aizul ni (muntah pelangi jap) atlet rumah hijau. Gile ah body tegap duhh.. Kalah Sazali Samad ., kuikuii.. Joking guys. Abg Rusyaidy kitorg panggil abg SyaiQil. Sbb name dia kot. Aku pun tatau . Dia ni ulat buku. Slalu top 5 dalam exam. Atlet gak rase. Tu je biodata diorg yg aku tau.

"Saya nak lantik awak untuk menggalas tanggungjawab penting. Skola kite semakin lama semakin teruk. Ade yg main telefon. Merokok. Ponteng kelas. Kurang ajar. Dan byk lagi la. Alhamdulillah skola kite belum ade kes anak luar nikah 😂😂.. Jadi saya nk awak berempat jadi pengawas. Awak akan jadi mata2 cikgu disini. Cikgu dah tanye pendapat cikgu2 lain dan mereka setuju. "

And guess what ? Aku baru belajar kat sini 5 bulan then aku dah kene jadi prefect ? Da heck ? Ape kate org lain ?

"Kami dah buat perbincangan dan kami setuju. " tu la Emy. Hati kate tak mulut kate ye. Ckp tak serupa bikin la anjingg ~ (teringat junior form 1 ckp mcm ni)

"Lps cuti pertengahan tahun., pakaian kamu lengkap eh. Kain warna biru pekat, baju biru cair, tudung putih, kalau lelaki, seluar putih, baju kemeja lengan panjang biru cair. Saya harap kamu laksanakan tanggungjawap kamu dengan baik. Saya tak akan teragak-agak nak pecat kamu lps ni." Ugut cikgu Ainan.

Dan aku tak termakan la ugutan tu. Setakat tu, buat pe. Sape suruh pilih aku. Aku tanak pun. Tapi aku sure 100% sekola ni bukan mcm skola aku lame aku. Ye la, klau tegur kene saman. Kat sini klau ade, aku tatau la ape yg nak jadi dgn budak zaman skang. Hukhukk..

.

Sampai je di rumah, aku cari mama dan papa. Begitu juga Ariel. Tak shabarnyaa nak bg tau.

"Mama, papa ! Emy ade bende nak ckp nii"
"Ha ckp la kami dgr"
"Cikgu Ainan pilih kami berdua jadi pengawas !" Kata aku dan Ariel, serentak.
"Biar betul, bukan korg baru je ke kat situ ? "
"Cikgu kate dah lame cikgu stalk kitorg " (perhati for me is stalk 😂)
"Suka hati la. So kene beli baju baru ? "
Kami menangguk serentak.
"Hari tu baru je beli baju baru utk Emy, then kene beli lagi"
"Papa kan kaya, takpe la"
"So bile nak kluar ? "
Aku pandang Ariel, Ariel pandang aku. Dua2 angguk kpale.
"Malam nii !" Jerit mereka riang.

Wiut wiutt.. Ape cer guyss.. Story sis tak best mne la .. Klau best vote eh
사랑해

-Philophobia 😋-

Kembar Aku Sweet ! Where stories live. Discover now