Hari ni genap 2 minggu aku isytihar perang ngan Ariel. Ha baru kau thu klau aku merajuk mcm mne, dia ni pun ape kurangnye. Kalah pompuan. Tayah ah merajuk lebih2 duh.
Aku rindu Ariel. Ariel yg bising , yg membebel, yg sweet, yg garang. Huhuhu.. Tayah nak sedih2 ade kat dpan je bilik dia. Ahh , tapi nk buat mcm mane. Ego aku kuat. Same je mcm ego dia. Huh tak de toleransi tol la.
"Emy, siap2 aku nk bawak kau kluar makan. Aku bg 20 minit je "
Uik, hidup lagi kodok ni. Aku ingat mati dah. Hish mulut masin ah kau. Kang nnty dia mati kau yg nangis.
Aku pun siap2 la mcm yg si kodok tu suruh. Aku pakai seluar jeans skinny, blouse kaler putih, tudung kaler biru gelap and high cut hitam. Done. Lawo sia aku. Maaf terpuji diri sndiri. Huhuhu.. Aku pun kluar bilik and guess what. Ariel dpan aku. Wearing a same colour shirt and jeans. Wo woo.. Kasut pun. Ya ampunn jodoh ke ape ni. Ahahahha.. Topi dia letak tulisan tu kat belakang.
"Aku thu la kau rindu nk tgk muke aku, xpe jap gi tgk la puas2 eh"
And again , aku blushing duh. Hahahhahahahaha kuanjo punye kembar.
Dia pun amik kunci motor RXZ papa dan.
"Suh papa hntar, aku insecure la klau kau bawak. Ye la kite baru 16 thun . Xde lesen lagi nnty klau accident ........"
"Okey aku diam."Aku diam sbb dia tunjuk lesen dia dpan aku. Eleh motor je pun. X hamak la. Aku pun naik duduk belakang dia. Awkward siak. Aku duduk kaku je kat blakang tu.
"Klau insecure , peluk je la. Aku tak kesah. Kembar kau jugak yg tgh bawak motor. Bukan Fiq. "
"Eh apesal kait ngan Fiq pulak. " aku tunjukkan reaksi menyampah .
"Kau fikir aku tak ingat ke ? "Aku diam kan diri. Huhu apesal la dia ingat lagi.
Lps 10 minit atas motor tu, smpai pun. Dia bawak aku gi Times Square duh. Bukan main jauh lagi. Aku tarik tgn dia gi restoran korea. Mengidam ramen duh. Laparr. Kitorg pun duduk kat kawasan diluar bangunan. Kata dia senang nk buat ddakalbi. Okey aku terima.
Lps order, krik krik .. Xde sorg pun ckp. Semua lagho dgn fon. Hish apela nk jadi ngan remaja zaman skang ni.
"Emy, letak fon dulu. " aku menurut.
"Sory ah pasal hari tu. Tak berniat pun."
"Hm yela yela."
"Emy, tgk ni"Dia pun bangun pas tu dia menari lagu TWICE Cheer Up. Yg part Tzuyu tu. Ahahhaahahha.. Kiut la. Lps tu dia blushing sorg. Sbb dia takut org kate dia tak betul. Bangang punye kembar.
Aku sekadar mengangguk sbg tanda memaafkan dia .
"Tapi kan Emy. Mcm mne kau boleh sangkut kat si Fiq tu ha" kate dia smbil menahan muke gune dua belah tgn dan lentok kan kpale nye kiri.
"Ntah la, aku suke dia sbb dia smart, minat dia same cam aku, dia baik" balas aku smbil membuat gaya yg same tapi kepale ku ke kanan agar bertentangan dgn muke dia.
"Tpi nk buat mcm mne, mcm kau ckp . Bukan dia nk kat aku pun." Smbung aku.
"Alaa , aku gurau je . Meh aku tolong support." Kate Ariel.
"Takpayah la. Aku nk focus pelajaran dulu. Pas tu baru fikir pasal bende ni" kata aku yakin.
"Emy, janji ngan aku kau xkn tinggalkan aku lagi aih. Aku takut. " kata Ariel smbil genggam erat tgn aku. Knape aku rase tak sedap hati. Rase mcm aku akan pergi tinggalkan Ariel. Ya Allah tolong la aku tak nak kehilangan Ariel buat kali kedua. Cukup la Allah pisahkan dgn kematian. Amin.
Lps makan tu, kitorg pun balik. Lewat jugak balik kul 12.39 rasenye. Sbb lps makan gi tgk wayang. Tgk cite Train To Busan. Yeah zombiee. Dan hubungan aku dah baik . Terima kasih Allah sbb pulihkan keadaan . Saranghae Ariel.
Vote.
-14-
YOU ARE READING
Kembar Aku Sweet !
Novela JuvenilNama aku Sarah Emilia. Nama aku 'rare' bukan ? Ya. Aku hidup selama 16 tahun sebagai anak tunggal. Aku dibesarkan dengan kasih sayang yang cukup yang diberikan oleh Mama dan Papa. Tiba satu peristiwa yang merubah hidup aku. Siapa Amirul Ezzafriel...