"Go" arah aunty Zurich.
"Kau tak payah nak buat terkejut beruk mak nyeh kau, eh. Name aku Amirul Ezzafriel. Lebih tepat Amirul Ezzafriel bin Ezlan. Panggil aku Ariel dah la sbb aku thu name aku mmg complicated. Umur aku 16. Ah ye. Aku sebaya ngan kau. Muke ? Muke kite tak sama, tapi kite kembar, so kau tak payah pelik la. Aku balik sini pun sebab Aunty Zurich nak balik Malaysia. "
Aku terkejut dgn penjelasan dia , What ! Bile masa aku ade kembar, mama tak pernah cite pun kat aku.
"Okey la. Aunty nak balik dulu. Kak, saya balik dulu ye, " kata aunty selepas salam ngan mama.
"Bye guys !"
.
Err, aku rase awkward la bile dia ade kat rumah. Aku kluar dari bilik dgn bertudung. Aku pun angkat beg dia bawak masuk bilik.
"Bagus la rumah ni ade org gaji, tak payah la aku nk bawak barang2 ni. Kau bawak eh" kate nye lalu merebahkan dirinya ke atas katil.
"Helo, selamba badak je panggil saya org gaji. Saya ni kembar awak tau. Sepatutnya kembar berkongsi suka duka bersama bukan mcm ni" kate aku smbil menghentak2 kaki dan menangis.
Dia mendekatkan diri dgn aku "hey" pujuk dia , lembut.
"Untuk pengetahuan kau. Aku tak kembar duduk kat Malaysia dan.."Zappp.. Tepat panahan nye terkena hati aku. Hati aku terguris siapa je yg tahu. Aku menekup mulut lalu berlari ke bilik. Aku tak sangka kembar aku se kejam ni. Ape salah aku Amirul Ezzafriel. Ape salah aku.
"Turun makan! " jerit mama.
Aku dgr pintu bilik dia terbuka. Dia turun makan la tu.
Amirul Ezzafriel p.o.v
"Mane Emy?"
"Ntah" jawap ku sepatah."Rehat kut" sambung ku.
Kami pun makan dgn seleranya. Selepas makan aku basuh pinggan. Sebelum mama pergi aku ade tanye mama ade dulang tak. Mama pun menjuihkan mulut ke arah dulang. Aku segera mengambilnya.
"Nak buat pe ?" Aku tak menjawap lalu membawa dulang ke bilik.
.
Aku kuak pintu bilik tu. Aku cari kelibat dia, ye Emy. Aku nmpak Emy terbaring lesu kat tepi pintu. Ya Allah berdosa nye aku. Reaksi dia same mcm aku. Ape ? Tak faham. Meh nak flashback.
Flashback (2002)
Location : Rumah Aunty Zurich, Gold Coast, Australia."Zurich, akak balik dulu ye. " kata mama. Aunty Zurich pun melambai tangan.
Lima minit kemudian..
Huwaaaa... Huwaaaaa (baby nangis)
"Ezzafriel sayang.. Jgn nangis eh"
Flashback (2012)
"Aunty Zurich, where is my mama ?"
"Your mama is at Malaysia. "
"So why she left me ? Are me doesn't important for her ?"
"I'm not sure either. I think so not. "
"But it's not fair. Why she can take Emy with them ?" Tanya ku, smbil menangis. Sungguh aku tak percaya yang mama sanggup tinggalkan aku.
"I don't know Amirul Ezzafriel! 4 years later, I'll bring you to see your family. Alright ?"
Tapi hati aku masih sakit. Aku naik ke bilik. Pintu bilik aku hempas kuat. Protes..
Aunty Zurich masuk ke dalam bilik. Aunty nmpak aku terbaring dgn tepi pintu. Aku menangis. Sisa air mata masih ade di mataku. Di tgn aku tertulis.
'Mama, I hope you can read this letter. It's hurt to know that you was moved to Malaysia without me . Why you did not bring me along ? Am I too dirty for you. Why mom, why ?? I'm being waited for you since I was 10. I hope I can see you when I'm adult.
Sincerely,
Your son, Amirul Ezzafriel.'End of flashback.
Aku meletakan dulang tu dia atas meja belajar. Aku berjalan ke arah nya.
"Ya Allah, panas " Smpai mcm tu skali . "Emy, Emy, bangun" Emy menggeliat kecil. "Aku bawak makanan ni, makan eh . Nnty masuk angin. Kau tu demam. Lps makan, makan ubat eh."
Dia menggeleng lemah.
Erm, mcm mane eh. "Meh aku tolong" aku angkat dia dan letakkan dia dia atas katil. Aku letakkan bantal supaya dia boleh duduk. Aku tarik kerusi lalu duduk di sebelah nya. Dia hanya menurut. Sesekali aku nak menangis bile aku tgk keadaan dia. Aku ambil makanan dan aku menyuapnya. Awalnya, dia menolak. Tpi lepas aku memaksa nya, baru la dia makan. Separuh pinggan jugak la habis. Lapar la tu.
"Aku turun amik ubat kejap eh." Aku berlari mengambil ubat di tingkat bawah.
"Riel, kenapa tu?" Tnye mama. "Emy demam" jawap ku ringkas.Aku naik ke bilik Emy, nmpak dia sedang membaca buku. Haih sakit2 pun boleh baca lagi. Haduh la. "Emy, makan ubat."
Dia menggeleng .
"Nnty lagi sakit."
Geleng.
"Makanlah"
Geleng.
"Kau tak kesian ke tgk aku lelah2 gi lari amik ubat kau kat bawah tu."
Angguk.
Akhirnya..
"Terima kasih." Aku menggangguk.
"Tapi kenape awak buat saya mcm tu tadi, awak tahu tak ape saya rase . Awak tak faham ke.?"
"Ade sebab Emy aku buat mcm tu, ade sbb"
"Kenape ? "
Hello guys ! So how ? Okey tak. Tekan vote eh 사랑해
-Philophobia 😋-
YOU ARE READING
Kembar Aku Sweet !
Teen FictionNama aku Sarah Emilia. Nama aku 'rare' bukan ? Ya. Aku hidup selama 16 tahun sebagai anak tunggal. Aku dibesarkan dengan kasih sayang yang cukup yang diberikan oleh Mama dan Papa. Tiba satu peristiwa yang merubah hidup aku. Siapa Amirul Ezzafriel...