Part 10

105 6 5
                                    

Location : Mall

Aku dan Ariel pun mencari baju skola yg baru. Cari tergesa-gesa la Ariel ni. Apesal. Nak jumpe sape ? Awek ? Huh, aku kan awek dia. (Perasan la kau Emy, author la awek dia.. Kuikuii) Lps cari baju tu kami pun ke Nando's.. (Takleh move on dgn member yg nyanyi lagu 'tak boleh lupa sama chicken tandoori' )

"Ma, pa.. Emy nk pi beli makanan sat.." Aku lantas menarik tgn Ariel. Mama Papa mengangguk serentak.
"Takyah la tarik tgn aku. Sakit ~ " Ariel ckp dgn manja. Gedik siaa...
"Kk sory sory, weh aku lupe amik duit. Pinjam dulu nk beli makanan."
Dia hulurkan not rm50 sebanyak 2 keping.

Kami menatang dulang tu dan bawa ke meja. Meja kami dipenuhi dgn makanan je . Takde pun bende lain. Baju2 yg beli tadi dah simpan dalam keta. Kami menikmati keenakan chicken nando's tu.. Lps siap makan semua, aku dan Ariel meminta kebenaran utk ketempat lain kejap. Sebenarnya, nak bgi mama ngan papa buat date kejap. Papa hanya membenarkan, tpi papa pesan. "Jgn lupe call papa bile nak balik" kami angguk.

Kami jalan masuk ke dalam mall tu. Walaupun dah malam tpi ramai jugak pengunjung yg ade kat situ. Dan seperti biasa ade bisikan2 yg mintak pelempang kuasa 2 aku.

'Guys, tgk tu.. Dah dtg la kapel sweet tu.'
'Haah la.. Hish tak elok la bawak anak dara kluar malam2'
'Tu la tak leh buat suami betul laki tu.'
'Biar la diorg kau sibuk apehal ? Eh wait. '

"Emy ?"

Gulp.. Gawat..

"What are you doing here ? With Ariel ?"

Lalala.. Mampus ah nk buat pe pun bukan masalah kau.

"Aku kluar kejap cari barang dgn Ariel "
"Tapi tak elok la, malam dah ni." Kata sape lagi . Addrian laa.. Menyibuk. Aku pijak kang.
"Takpe. Dia mintak dah kebenaran papa aku. So never mind let us go." Kata aku sambil menarik lengan Ariel. Sweet thoo.. And tepat pada masanya...

"Eh Addrian, what are you doing here baby ? I tak sangka dapat jumpe you. Jodoh kite kuat la ." Addrian memberikan pandangan menyampah. Uish tolong la. Geli geleman tekak aku menengoknya.

"Stop disturbing me Mimi. !" Kata Addrian tegas. Lalu meninggalkan Mimi kesorgan. Ape lagi hentak2 kaki la minah tu. Ingat kawad ke.. Kawad kat padang la sis, bukan kat Mall ade hotak pikir ah.

"You don't who is Mimi Anissa. Watch out Sarah Emilia !"

Hai guys.. Huhu.. Exam nak dekat so sis tak post story eh, so stay looking forward. Vote for my story 사랑해

-Philophobia 😋-

Kembar Aku Sweet ! Where stories live. Discover now