JIAE POV
Hari ni aku nak sangat jumpa suga. Dah 3 hari aku tak jumpa dia,semenjak perkara yang tak diundang berlaku. (tau-tau jelah perkara yang tak diundang tu apa yee)
Kalau terserempak dengan suga tu memang lah banyak kali. Tapi suga langsung taknak tengok muka aku. Apa?!! Hodoh sangat ke aku ni ?!! Keji sangat ke aku nih?!! Aku kena fitnah tau..FITNAH !!!
Kei dan jimin pula selalu sokong dan bantu aku. Huhuh nasib aku ada diorang. Love u KeiMin !!! Jimin dah cuba untuk bercakap dengan suga pasal hal ni. Tapi,suga selalu mengelak dan jimin tak berpeluang langsung untuk bersuara. Marah betul suga dekat aku. Hmm,apalah yang boleh aku buat?!!
Someone please help me..huhu. Hanya disebabkan fitnah daripada mulut jb tu aku dan suga jadi macam ni. Aku pun tak pasti sama ada hubungan aku dan suga sudah tamat atau belum. Aku tak rasa aku dan suga sudah putus,tapi tak tau lah suga cakap kita dah putus.
Aku betul-betul nak jumpa suga buat kali ni. Aku akan cuba bercakap dengan dia. Fighting jiae!!! Aku pun mula mencari kelibat suga di kawasan bangunan bighit
Ha!! Tu pun dia,baru keluar dari bangunan bighit. Mungkin dia nak pergi makan kot. Aku hanya follow dia senyap-senyap dari belakang. Takut pula dia perasan. Dia jalan kaki je? Tak bahaya ke? Kang kena serang padan muka. Tapi,dia pakai lah mask dan topi. (hey suga,kau pakai lah mask ke topi ke army tetap dapat boleh cam kau ler :3 am i right?)
Dia mula memasuki ke dalam satu restoran yang agak sunyi dan mungkin tak laku. Huishh,lepas ni laku lah kedai ni sebab suga pernah makan kat sini -..- u cant take suga from me. Cehh gurau jerr. Jangan marah yerr -_- ter over pulak.
Back to the story,aku hanya mengintai suga dari luar. Dia sedang memesan makanan. Lalu,dia hanya duduk di kerusi yang disediakan di situ. Hanya dia dan 2,3 orang sahaja yang berada di dalam restoran tu. Kesiann. Suga pun bermain phone nya di atas meja.
Makanan yang suga pesan pun tiba,aku terus masuk ke dalam restoran itu dan memesan jus buah-buahan di kaunter. Nasib time tu suga tak perasan aku. Syok main phone tu,entah apa yang dia tengok pun aku tak tau.
Air yang aku pesan telah tiba,aku terus membayar dan mengambil air itu lalu duduk betul-betul di meja suga. Aku kena beranikan diri buat kali ni. Tapi satu je aku takut,aku takut dia lari. Huh,tolonglah jangan lari yoongi.
Perlahan-lahan aku mendekati meja suga(dari belakang). Lalu,aku meletakkan air ku di atas meja itu. Dan aku pun duduk di hadapan suga. Suga yang dari tadi main phone sambil makan terus pandang aku dengan muka yang pelik.
Aku sebenarnya pakai cermin mata hitam jadi,dia tak cam aku sangat. Dahinya berkerut sedikit.
"A...awak ni siapa?"
Tanya dia kepada aku dengan gagapnya. Maybe dia takut orang tau yang dia idol kot.
Aku hanya mendiamkan diri dan minum jus buah-buahan itu.
"Erk,awak ni siapa ye? Boleh saya ta-"
Belum sempat dia menghabiskan ayatnya,aku terus membuka cermin mata hitam aku dan itu membuatkan kata-katanya terhenti.
"Suga,saya rindu awak. Please percayakan lah saya. Saya tak tidur pun dengan dia dan saya betul-betul mencintai awak suga."
Aku terus memegang tangannya. Dia tak mengelak sebab dia kelihatan agak kaku.
"Suga..awak dengar tak ni? Kalau awak dah tak sayangkan saya takpe. Saya faham. Tapi satu je yang saya nak cakap. Saya sebenarnya kena fitnah saya nak sangat awak percaya tu. Suga? Awak dengar saya tak?"
Tiada tindak balas daripada suga. Dan aku rasa itu tandanya dia masih membenci aku. Tak ketinggalan,air mata aku pun sibuk nak jatuh. Tangganya masih aku pegang dengan erat.
Setelah beberapa minit,masih tiada tindak balas dari suga aku mengambil keputusan untuk beredar.
"Tak..takpelah kalau macam tu. Sa..saya balik dulu..bye"
Aku bangun dan melepaskan tangannya. Namun tanganku tersangkut dan itu membuatkan aku tak boleh beredar.
Aku melihat ke arah tangan ku. Suga sedang memgang tangan ku dan dia tarik aku terus keluar restoran. Aku hanya terpinga-pinga sambil mengikut dia.
Setelah tiba di persimpangan yang pada masa itu tiada orang,dia melepaskan tanganku. Dia memandang aku dan aku juga memandangnya.
"Kenapa awak bawa saya pergi si-"
Chuuu♡♡
------
Mr.chu~ ipsul wie Chu~ dalkomhage Chu~ onmome nan himi pullyeo.
Hehe,over pulak. Sorry for the typo,ayat keling or else.
Keep voting me okay? Thanks♡♡♡
YOU ARE READING
Only You~Book2(suga♡jiae ff)
FanficSelepas perkahwinan KeiMin, suga berasa amat kecewa kerana melihat gadis yang dia sukai sudah menjadi milik orang. Tetapi kecewa nya hanyalah sementara. Kerana hidupnya yang sudah gelap itu,cerah semula dengan kehadiran yoo jiae. Jiae dan suga sudah...