Chapter 1 (part 1)

438 9 3
                                    

" Bomi ahh, better Bomi bangun sekarang ! before omma yang bangunkan Bomi !" jerit Pn. Kim. " alarh omma~~ lagi 15 minit je lagi eh. Bomi ngantuk lagi lah omma " " takde 15 minit, sekarang bangun and then pergi mandi " tegas Pn. Kim pada anak nya yg merengek tak nak bangun itu. " kalau kamu tak nak bangun omma tinggal kamu..Nak ?!" jerit Pn. Kim yg berada di tingkat bawah itu. " haa~~ omma nak pergi mana pulak pagi pagi buta ni adoiii " ngomel Bomi dalam biliknya itu. akhirnya Bomi pun bangun dari tidurnya. dia menukar posisinya dari baring ke duduk. Bomi menggeliat sedikit selepas menggeliat dia melihat kalendar yg berada di atas meja kecil bersebelahan katilnya itu. Bomi melihat tarikh harini matanya terus menjadi bulat kerana dia hampir terlupa yg harini ialah hari perjumpaan share holder and pada waktu pagi itu keluarga Kim ade temu janji di Gwanju Boutique.

" yah Kim Bo Mi !! tak mandi lagi ?! nanti omma tinggal betul betul baru tahu." marah Pn. Kim yg entah datang dari mana itu. " Oh My Godd !! dah pukul 9.45 pagi. Arghhh !! omma kenapa omma tak kejutkan Bomi awal-awal nanti baju yg Bomi nak beli tu kene jual kat org lain." Bomi mengomel kpada ommanya. " aikk?? omma pula yg kena. dia yg minta 15 minit la 20 minit la ape la nak salahkan kita pula. haaa~~ dah dah pergi mandi cepat" " oh iye eh ? hehehehe. oky jap eh Bomi mandi jgn tinggal Bomi pulak tau " Bomi mengambil tuala lalu terus berlari mcm budak budak pergi ke bilik air. Pn. Kim hanya menggelengkan kepalanya melihat gerak geri anak bongsunya itu.

Gwanju Boutique

" omma! omma! pallinawa nnti tak sempat beli baju tu" " iya kejap la syg." " hahaha. alololo sian anak appa ni. kajja kita masuk." ajak En. Kim pada anaknya yg tak sabar nak masuk kedalam butik itu" Han bin mana yeabo ? " tnye En. Kim pada isterinya. " Han Bin? bukan dia ade tepi awak ke tadi ?" jawab Pn. Kim.

" yah ! Bomi ahh ! jgn la geletek oppa. HAHAHAHAHA.. oky oky oppa masuk" Han bin tergelak kerana digeletek oleh adiknya itu. actually Han bin dah lama berada di tepi adiknya itu.

Flashback knape hanbin digeletek oleh bomi

"oppa ? yah hanbin oppa?!" Hanbin tak dengar yg Bomi tngh panggilnya kerana dia sedang memakai earphone. "yah Kim Han Bin!! haish kuat sngt ke pasang lagu kat telinga tu sampai tak dengar org panggil." tiba tiba Bomi mendapat idea macam mana nk bgi oppanya dengar. " yah. yah. yah. HAHAHAHA stop..sto..stop bomi ah geli laa hahahaha" hanbi merayu pada adiknya suruh berhenti geleteknya. " hah dengar pun. nak kene geletek dulu baru dengar aishh." ngomel bomi pada abgnya itu. " alololo sorry la oppa tak dngr. knape panggil oppa ?" tnya hanbin pada adiknya." jom la masuk dalam butik nanti baju yg bomi nak beli tu habis" Bomi buat buat nangis.

" tak nak werkk😜" Hanbin jelirkan lidahnya pada Bomi. " haishh nak kene oppa ni !" Bomi pergi ke arah hanbin lalu menggeletek nya. " hahahaha~~ oky oky... stop..stopp.. hahahaha~~ oppa masuk" Hanbin kalah dngn bomi kerana hanbin sangt lemah bab geletek ni. " finally! jom jom!" Bomi menarik tangan hanbin and then mereka masuk ke dalam butik.

◀ end flashback

Pn&En Kim hanya tergelak kecil melihat gelagat dua orang anak mereka itu. Pn&En Kim pun mula melangkah masuk ke dalam butik itu.

dalam Gwanju Boutique

" annyeonghaseyo. selamat datang ke Gwanju Boutique." ramah staff di butik itu. " annyeonghaseyo unnie. Chorong mane eh ?" " ahh~~ Bomi ahh. Chorong ade kat kaunter" " oky kamsahamida unnie shhi." Bomi terus menuju ke kaunter. " Chorong shhi !!" " ahh Bomi ahhh. kau buat ape datang butik family aku ni?" ( actually ni butik family chorong and chorong adalah chingu kesayangan bomi )

"aku datang sini sebab nak beli dress untuk aku pakai malam ni. actually malam ni pejabat aku ade buat perjumpaan share holder " terang bomi pada chingunya itu. " ouh~~kalau macam tu mari aku tolong kau cari dress yg kau nak tu" " cheommal ?! gomawo chorong shii" " hahaha. kau kan chingu terbaik aku mestilah aku tolong kau punya lah." " hehehe..oky jom lah tolong aku" " oky now kau nak dress simple or grend sikit ?" " ermm ? simple jelah " " oky klau mcm tu kau tngk yg ni. dress dia simple je tak sexy sngt and dress ni ada tali untuk ikat kat belakang." terang chorong kpada chingunya itu. " wah cantiknya corak bunga kat dress ni weyh !" " haahkan lawa bila kau pakai nanti. warna cream ni sesuai dngn kau Bomi." " oky aku nak cuba dress yg ni." Chorong ambilkan dress itu lalu diserahkan pada Bomi. Bomi mengambil dress yg diserahkan oleh chorong itu and then pergi ke fitting room.

after 10 minute

" wahh yeappo. dress ni sesuai dngn kau" puji chorong pada Bomi. " ahahaha. gomawo chorong ahh. aku ambil baju ni " muka Bomi blush kerana malu dipuji sebegitu. " ahahaha kau blushing. oky nnti aku letak dekat kaunter eh" terang chorong. " ahh nae. aku pergi dekat oppa Hanbin kejap"

" oppa pilih baju yg mane?" tnya Bomi " enth lah oppa pun dah pening nak pilih baju yg mna. Bomi tolong oppa boleh?" " ahahaha, apelah oppa ni. mari sini Bomi tolong pilihkan" Bomi mencari kemaja putih, blazer hitam and tie hitam. " oky now oppa try tuxedo ni" Hanbin hanya ikut saja apa yg adiknya cakap.

after 10 minute Hanbin keluar dari fitting room. " wah handsomenya oppa Bomi ni" " of course lah this is Kim Han Bin lah" Bomi yg tadi senyum terus jadi meluat dengar ape yg abangnya ckp tu. "hah dah mula dah perasan tahap gaban dia tu. macam mne dngn tuxedo tu oky tak?" " ermm? oky lah ni. gamowo Bomi ahh tolong oppa cari baju" " it's oky lah." jawab bomi " jom la oppa cari omma ngn appa" ajak Bomi pda abg nya "oky jap. miss saya ambil baju ni ya" Hanbin beri kan tuxedo yg Bomi pilih untuk nya itu pada staff yg bekerja di butik itu " ah nea. sila ambil di kaunter untuk buat bayaran nnti ya." terang staff itu hanbin hanya menganggukkan kepalanya saja. Bomi & Hanbin pergi mencari parents mereka. tapi parents mereka yg jumpe mereka " haish baru siap cari baju. omma ngn appa ni dh sakit kaki tunggu korang." perli omma mereka pada anaknya. " hehehe. sorry omma appa, oppa ni haa lambat sngt" " oppa pulak yg dipersalahkan😑" " hah dah dah. kat sini nak bertekak kat rumah nak bertekak. dah appa nak bayar baju kita tu" selepas En. Kim siap membuat bayaran mereka pun balik. " Chorong ahh, aku balik dulu ye annyeong" " Nea annyeong" balas chorong.

Di rumah keluarga Kim

" Bomi ahh, palli siap kita nak pergi dah ni" panggil Pn. Kim. " ye omma Bomi nak siap dah ni." selepas Bomi siap dia mengambil iphone 6plus nya itu & keluar dari biliknya. Bomi pergi ke bilik oppanya tapi Hanbin tidak ade di dalam biliknya. kemuadian Bomi turun ke bawah dia menuju ke ruang tamu.

" wah cantiknya anak omma." puji Pn.kim pda anaknya itu. " hahaha. gomawa omma pun sama cantik." puji bomi pulak " omma kan msti lah cantik mcm anak dia juga" " ahahaha. ah nea omma oppa Hanbin mane ?" tnye Bomi pda omma nya " haa? Hanbin oppa? ouh oppa kamu" " haishh omma ni anak sendiri pun dah lupa" " hahaha mian, oppa kamu dia pergi majlis perjumpaan itu lebih awal dari kita" terang Pn.kim " ahh nea mcm tu rupenya" Bomi berkata faham." mana appa kamu ni haish lambat nya la" ngomel pn.kim " oky jom. sorry appa lambat tie ni haa buat hal pulak." terang En.kim yg enth dtg dari mana tu " ommo ! haish awak ni terkejut saya "Bomi & appanya hanya tergelak melihat ommanya membebel kerana terkejut tadi.

💨💨SKIP

dalam perjalanan pergi ke perjumpaan share holder

" hahahahaha omma tngk muka appa ni. Hahahaha kelakar " Bomi gelak bagaikan tak ingt dunia kerana appanya buat reaksi muka yg melucukan. pn.kim& driver turut tergelak sama. " hahaha mana tahu ni kali terakhir appa buat Bomi gelak mcm ni." En.kim ckp sambil gelak. Bomi yg dengar ape yg appanya ckp tadi terus berhenti gelak. " appa! ape yg appa ckp ni?! marah Bomi kerana appanya ckp sebegitu pada nya. " alololo anak appa, iya appa tak akan tinggalkan Bomi." pujuk en.kim " promise?" "yess appa promise" driver yg tadi khusyuk memandu toleh kebelakang untuk melihat gelagat majikan nya itu. " yah! ahjusshi ! pandang depan !!!"

BANG !!!!

#TBC # READ AND VOTE # KAMSAHAMIDA

my everlasting love♡Where stories live. Discover now