keesokan harinya
seperti biasa bomi prgi ke sekolah bersama chorong menaiki kereta hanbin. hanbin sngt sibuk dngn kerja semenjak omma & appa mereka pergi meninggalkan dua beradik itu.bomi dan chorong sudah lama tidak lepak dngn monsta x. minhyuk mnjadi hairan dngn mereka.
⏪flashback
dua minggu lepas bomi dan chorong pergi ke americano cafe untk minum petang. " chorong ahh.. aku dah taknak ade kaitan dngn minhyuk& monsta x. " jelas bomi " waeyo ? asal tetiba ni? diorang baik ape" " arr.. ak.. aku.. tak suk..suka dngn dio..diorang... jebal chorong ahh aku merayu " bomi menangis sambil merayu pada chorong. chorong pelik dngn bomi tapi dia tak nak tanya lebih lebih. sbb bomi sering sakit sekarng. " dae.. kita tak payah bergaul dngn mereka dah oky. dah la jgn la nangis nnti tak comel la." chorong memujuk bomi. walaupun hati nya sedih kerana tidak bolh jumpe shownu tu lagi.
⏪ end flashback.
di kelas 5 Ace
" erm..bomi.. asal kau tak le.." tak sempat kihyun habiskan katanya bomi terus keluar dari kelas. bomi terpaksa endahkan kihyun sbb dia nmpk areum sedang perhatikan dia. bomi berjalan di koridor tidak ade tempat lain lagi yg dia akan prgi jika keluar seorang diri confirm dia akan menuju ke rooftop. " bomi ahh chakkammal !! kau ni dah knapa ? tiba tiba jauhkan diri dari aku& monsta x? kitorang ade buat salah ke? " semasa bomi hendak menuju ke rooftop minhyuk menahan nya. minhyuk cuba beranikan diri untk bersuara dngn bomi. " sa..saya.. mian saya terpaksa.. lepas kan saya jeball" minhyuk lepaskan pergelangan bomi dan bomi terus lari dari minhyuk. " mian minhyuk.. aku terpaksa " bomi lari ke rooftop dngn airmata yg turun membasahi pipi. minhyuk kaku tidak tahu nak buat ape. minhyuk sangt sedih kerana bomi buat mcm tu dngn nya. dia dah mula cintakan bomi.
rooftop
" omma.. apa yg perlu bomi buat.. bomi dah lukakan hati minhyuk& monsta x.. bomi takde niat nk buat diorang mcm tu.. bomi ade sebab tersendiri bomi buat mcm tu.. bomi dah pisahkan chorong dngn shownu.. omma bomi jahat omma.." bomi menangis teresak esak sambil luahkan perasaannya di rooftop. minhyuk yg baru smpai di rooftop itu nmpk bomi sedang menangis. minhyuk menyorok disebalik pintu di rooftop itu. " aku kene buat something " minhyuk plan sesuatu.
minhyuk pergi meninggalkan rooftop dan balik ke kelas. bomi masih lagi di rooftop itu akhirnya dia tertidur di situ. pada masa yg sama chorong tngh cari bomi seluruh bangunan sekolah dia cari kecuali rooftop. " erm.. tumpang tanye ade nmpk kim bo mi dari 5 ace tak?" tnye bomi pada student junior itu " aok bomi unnie? tadi ade nmpk unnie pergi naik rooftop " jelas junior itu " nae gomawo. annyeong " chorong mengucap terima kasih dan bergegas prgi ke rooftop
apabila chorong smpai di rooftop dia nmpk bomi sedang tidur di sana. chorong mendekati bomi yg sedang tidur itu. " bomi ahh. kenapa tidur dekat sini? " chorong kejut bomi dari tidur " erm~~ aku tertidur. mian buat kau risau " bomi bngun dngn mata yg agak sembab. chorong perasan tapi dia biarkan saja nnti klau ditanya takut bomi stress or else sbb hanbin dh pesan jgn bagi bomi stress sbb takut bomi sakit lagi.mereka balik ke kelas
lepas tamat waktu persekolahan chorong ingin lepak di americano cafe. tapi bomi tolak bomi rase pening dia nak balik. chorong setuju dngn bomi dan hntr bomi balik chorong terpaksa tinggal dngn bomi sbb hanbin pergi ke Jepun atas urusan kerja.
di rumah bomi
" bomi ahh jom makan." ajak chorong " erm nae kajja " mereka berdua makan sambil menonton kartoon kegemaran bomi iaitu pokaemon. selapas hbis makan meraka masuk tidur. chorong tidur bersama bomi.
keesokkan harinya
di sekolah
dikelas 5 ace sedang menjalani pembelajaran. waktu rehat semua student prgi serbu cafe sekolah untk mengisi perut mereka yg kosong itu. wonho mengajak bomi&chorong rehat sekali tpi bomi menolak ajakan wonho itu.
di cafe sekolah
" weh. kita dah lama tak lepak dngn diorang kan hmm. rindu nya kat chorong " shownu mengeluh. " hmm kan rindu gila nak gurau dngn diorang. " " diorang? sapa? " tanye jooheon " bomi & chorong la kau ni aku dh sebut nama chorong tadi " jawab shownu sambil buat muka annoy dekat jooheon " haah la kan rindu. kau pulak msti susah nk luahkan perasaan dngn chorong. hahaha" usik kihyun.mereka semua ketawa kecuali minhyuk.
minhyuk meminta izin chingunya untk prgi ke rooftop. mx nak ikut tapi minhyuk tak bgi sbb dia nk bersendirian. mx risau dngn perangai minhyuk skrng. dulu dia tak macm ni dulu minhyuk happy .
di rooftop
bomi duduk di rooftop seorang diri manakala chorong ade di library bersama cousin nya the8. bomi duduk seorang diri sambil menilik phone nya dia dh bosan duduk kt rooftop dia bngun dari duduk. tiba² kpala bomi pening sngt. bomi jatuh pengsan. pda wktu yg sama minhyuk baru sampai di rooftop minhyuk yg nmpk itu terus membawa bomi ke bilik rawatan. semasa minhyuk membawa bomi ke bilik rawatan dia terserempak dngn queenka." oppa ! " panggil yuri tpi minhyuk endahkan yuri. dia lagi pentingkan bomi.
sesampainya di bilik rawatan minhyuk panggil nurse yg bertugas untk merawat bomi. minhyuk call chorong untuk memberitahu yg bomi ade di bilik rawatan. lepas bomi dirawat nurse memberitahu yg bomi hanya pengsan sbb stress. lepas chorong smpai minhyuk pergi tinggalkan bomi bersama chorong.
chorong berada di sisi bomi semasa bomi pengsan. " kau sakit apa sebenarnya bomi" chorong syak something yg tak kene ngn bomi.
#tbc
YOU ARE READING
my everlasting love♡
Fiksi PenggemarCAST : Minhyuk Bomi Yuri Chorong Monsta X Han Bin