chapter 1 (part 2)

182 10 1
                                    

BANG !!!!

Bunyi dentuman yg kuat itu datangnya dari kereta keluarga kim.

◀FLASHBACK

" promise ?" tanye Bomi pda appa nya" yess! appa promise."jawab appa nya. " Ahjusshi !! pandang depan !!" jerit Bomi pada driver nya itu. driver itu memandang ke hadapan dia melihat sebuah lori muatan kecil menuju kearah kereta mereka. driver keluarga kim tidak dpt mengawal kereta tersebut kemudian terbabas.

END FLASHBACK

Bomi membuka matanya perlahan lahan. apa yg dia nampak ialah dinding berwarna putih. " aku kat mne ni?" soal Bomi yg masih lemah itu. tiba tiba!! " Bomi ahh!! kau dh sedar??" jerit chorong lalu mengalirkan airmata nya. " chorong? kau buat ape kat sini? " tnye bomi yg tak tahu dimana dia berada skrng." aku tunggu kau la!! kau ade kat hospital" jawab chorong. " hospital? mcm mne aku ade dekat sini ape yg jadi? yg aku ingt aku dngn omma appa otw prgi ke perjumpaan share hold.." Bomi terhenti mengomel dan dia teringat ape yg jdi dia terus mengalirkan air mata." chorong ! omma appa ! diorang ade dekat mne? aku nk jmpe diorang." Bomi merayu pada chorong tetapi chorong hnya diamkan diri kerana hanbin sudah beritahu supaya jgn bgitahu ape ape psal omma appa mereka. " chorong ahh?! aku tanye omma appa mne? chorong ahh jebal bgitahu aku" Bomi menangis sambil merayu chorong hanya tundukkan kpala nye kerana tidak sanggup melihat chingu nya menangis mcm tu.

krekk~~
pintu wad 153 dibuka oleh Hanbin dimana Bomi dirawat..
"Bomi?! Bomi dah sedar !" hanbin memeluk adiknya itu. " oppa mne omma appa bomi nak jmpe diorang!! mne diorang oppa?" bomi merayu pada hanbin pula. " Bomi dah makan?" hanbin cuba untk menukar topik. " oppa!! jebal bomi tanye mne parents kita? jeball~~" Bomi menangis teresak esak. " diorang dah takde. Bomi oppa ade dngn bomi oppa akan jage bomi smpai bila bila itu janji oppa." " BWO ?!oppa tipu kan? jebal oppa ckp yg oppa tipu je kan?!" Bomi terkejut dngn ape yg hanbin cakp tadi. hanbin peluk Bomi yg menangis dngn kuat itu.

3 minggu kemudian

bomi dah keluar dari hospital. hanbin membawa bomi pulang ke rumah. dalam perjalanan pulang ke rumah bomi hanya diam membisu. hanbin hanya mengeluh berat melihat adiknya muram itu.

di rumah

bomi mengangkat beg kecil manakala hanbin mengangkat beg yg berat masuk ke dalam rumah. bomi masuk ke dalam bilik nya dan baring ke atas katil miliknya itu dia berpaling sebuah meja yg bnyk gmbr kenangan nya bersama omma appa nya bomi mengalirkan air mata. " omma appa bogoshipeo~~" bomi mengucapkan rindu pada gmbr yg berada diatas meja itu. akhirnya bomi terlelap kerana penat menangis.

waktu pagi.

" Bomi? bngun makan. smlm bomi tak makan pun hmm. " hanbin kejutkan bomi yg sedang tidur itu. " ermm. oppa keluar la dulu nanti bomi turun nea." jelas bomi hanbin hanye mengangguk. after 30 minute bomi menyegarkan badan bomi pun turun dan prgi ke dapur dimana oppa nya berada.

" oppa masak ape?" " oppa msak nasi goreng kimchi je." jawab hanbin lalu senyum pada saeng nya itu. mereka pun makan bersama sama. semasa makan bomi diam saja biasa nya dia la yg paling bising ketika makan. hanbin yg lihat adiknya itu terus mengeluh. " erm bomi dalam masa 3 minggu lgi kita akan pindah ke Seoul." hanbin memecahkan suasana yg sunyi itu. " wae? knpa nk pindah? bomi dh la takde kawan. chorong je la kwn bomi." " sebenarnya oppa kene ambil alih syarikat appa yg dekat Seoul tu. erm pasal kawan jgn risau sbb oppa dh bincang dngn parents chorong untuk benarkan chorong ikut kita tinggal di Seoul. nnti chorong akan duduk dngn ahjumma dia. rumah ahjumma chorong dekat je dngn rumah baru kita tu nnti." jelas hanbin pada bomi. " jinja? oky tak sabar nya nak pndah kat Seoul hahaha" bomi tersnyum apabila oppanya ckp chorong akan ikut sekali.

4 minggu kemudian

hanbin dan bomi akan berangkat ke Seoul. bomi masuk ke dalam bilik omma appa nya dan melihat setiap sudut di dalam bilik itu. bomi keluar dari bilik itu dan turun ke ruang tamu sekali lagi dia melihat setiap sudut di ruang tamu di situ la banyak kenangan bersama parents nya dulu. bomi mengalirkan air mata dan tersnyum. " omma appa bomi akan sentias ingt omma dan appa." luah bomi. " bomi gwenchanna? oppa pun rindukan mereka." luah hanbin pula. mereka melangkah keluar dari rumah itu sunggung berat hati dua beradik ini untk tinggalkan rumah itu kerana dirumah itu la bnyknya terhasil memori yg indah bersama mendiang omma appa mereka.

my everlasting love♡Where stories live. Discover now