Bab 29

441 41 3
                                    

Suasana funfair amat meriah dengan pelbagai permainan.

Yui melihat roller coaster. Teringin nak main.

"Wahh,banyaknya!! Nak main apa ye?"tanya Aikara sambil memeluk makanan.

"Roller coaster?"Yui memberi cadangan.

Suzuki dan Aikara menggangguk setuju. Kaneki cuma diam. Hati dia bertambah gelisah. Kenapa ni?.

"Jom"ujar Suzuki. Kaneki tersentak lalu mengikut mereka bertiga.

Nasib tidak ramai orang menaiki Scariest Train. Kalau tidak,sudah lama mereka berempat beratur panjang.

Kaneki sering terfikir. Dulu,ayahnya amat suka menaiki roller coaster. Dia kata..

"Adanya satu roh yang akan selalu mengambil jiwa mereka untuk dijadikan potion. Ayah harap mereka mengambil jiwa ayah"ujar Ken dengan tenang

Dan,impian Ken tidak tercapai. Dia dibunuh oleh Haruka ataupun roh orang lain!

Mata Kaneki membulat. Roh? Kejap,bermakna adanya satu roh akan mengambil jiwa diantara mereka? Yui! Dia dalam bahaya!

Kaneki perlu hentikan segala ni! Dia menarik lengan Yui ketika Yui cuba menaiki train itu

"Kenapa ni?!"terkejut Yui.

"Maaf,cik. Cik perlu naik sekarang"ujar pekerja disitu sambil senyum.

Kaneki baru sahaja ingin berkata,tetapi,Yui segera menarik lengan Kaneki untuk menaiki bersama.

Train bergerak perlahan. Kaneki semakin resah. Adanya suatu lorong gelap yang akan mereka lalui. Disitulah terdapat banyak roh berkumpul untuk mengambil jiwa manusia! Dan,roh itu akan memasuki jasad orang itu!

Yui.. Kaneki melihat wajah seronok Yui.

"Huarhhh!!!"mereka semua menjerit. Mata Kaneki membulat. Train itu menjunam kebawah dengan laju. Huih,buat terkejut je!

2 minit lagi,mereka akan sampai ke lorong gelap. Bagaimana Kaneki ingin menghalang satu roh memgambil jiwanya?!

10,9,8,7,6,5,4,3,2,1

Mereka didalam lorong gelap. Kaneki dapat melihat roh berterbangan diseluruh lorong itu

HAH?! Yaikara dan Haruka?! Apa mereka buat disini!?

Segera dia membuka tali pinggang lalu memeluk Yui. Yui terkejut.

Banyak roh cuba mengambil jiwa Yui. Tetapi,disebabkan Kaneki memeluk Yui,ada suatu dinding yang menghalang roh itu.

Mereka berjaya melepasi lorong gelap. Kaneki menghembus lega lalu memakai tali pinggang.

Yui kaku. Siapa memeluknya tadi? Huihui!! Takut!! Tak mungkinlah Kaneki!

Mereka keluar dari train.

"Wahh!! Best nya!! Macam nak naik lagilah! Suki suki!!!"ujar Aikara.

Kaneki mengimbas tubuh badan Suzuki dan Aikara. Huh,jiwa mereka masih ada

Kaneki melihat Yui. Dia menghembus lega lagi. Huh,Yui selamat.

"Jom kita makan. Lepas ni,kita main lagi"ujar Suzuki.

Aikara berjalan bersama Yui. "Kenapa ni Yui?"tanya Aikara

Yui tersentak."Takde apalah. Just belum puas hati lagi"ujar Yui sambil tersenyum kelat.

Aikara menggangguk. Ohhkay..

Yui melihat Kaneki dari belakang. Apa yang sebenarnya terjadi?

"HARI INI.."

Yaikara tersenyum. Sekejap dia menolong orang baik dan sekejap menolong orang jahat.

Dia melihat Ken,ayah kepada Kaneki. Bukan jasad,roh.

"Hari ini juga. Walaupun dia anak aku,aku akan buat dia merana"ujar Ken. Dia tersenyum sinis.

Yaikara melihat wajah Ken. Terkejut. Kenapa dia...

"Kejap,kau tak beritahu yang kau nak balas dendam kepada Kaneki?!"tanya Yaikara

Ken bangkit dari tempat. Mulutnya terkumat kamit seperti membaca sesuatu

Yaikara terasa dia dibebani oleh batu yang amat berat. Yaikara cuba bergerak. Tetapi,dia menggeliat.Sakit!!!!

"Apa kau buat kat aku?!"Yaikara meraung kuat. Sakit teramat!

"Heh,aku dah kata,selepas aku pergi tinggalkan jasad,aku akan buat Kaneki sakit. Tapi,kau buat lupa. "Ken ketawa sinis.

Ken menarik rambut Yaikara dengan kasar."Kau takkan hidup kembali!"ujar Ken dengan nada kasar lalu meniup kepala Yaikara

Yaikara meraung kuat. Sekelip mata,roh Yaikara hilang. Ken ketawa kuat

"Huh,nasib aku genius. Gunakan tubuh Haruka untuk melihat segala gerak geri Kaneki. Ha ha ha!"Ken ketawa kembali

Betapa bodohnya Kaneki tidak menyedari siapa dalam jasad Haruka. Huh,anak yang bodoh! Baka!

Ken melihat kegelapan dunia. Huh,dia akan bertindak sekarang. Jika bukan sekarang,bila?!

HATI Kaneki terdegup laju. Dia terduduk. Apsal sakit sangat ni?!

"Apsal kau?"Suzuki memegang bahu Kaneki. Kaneki cuma memegang dadanya yang sakit.

Yui kelihatan risau melihat Kaneki begitu. Hish,apsal ni?

"Daijoubu,Kaneki-kun?!"tanya Yui.

Kaneki menarik baju Suzuki . Dia membisik sesuatu ditelinga Suzuki

"Haii"bisik Suzuki

"Uh,saya dengan Kaneki nak pergi tandas. Perut masuk angin. Awak berdua tunggu di bangku sana. Nanti kita jumpa balik"ujar Suzuki sambil tersengih. Lalu dia menarik lengan Kaneki.

Yui cuma melihat dari jauh. Dia juga ingin menemani Kaneki tetapi,ehek. Malu..

Biasalah,diakan gadis tsundere. Dia takkan mengaku bahawa dia menyukai Kaneki.

Huh..

"Apsal kau?"Suzuki tanya. Dahi Kaneki mengerut.

Kaneki membuka bajunya. Suzuki terkejut.

Seperti ada tapak tangan memukul kuat dada Kaneki. Merah!

"Siapa buat kat kau ni?!"terkejut Suzuki. Fuih,nasib cuma mereka berdua sahaja di tandas

"A..aku..ta..tak..tah..tahuu"gagap Kaneki sambil menahan sakit. Entah,siapa yang membuat dia begini

Kaneki masih menahan sakit. Satu tangan menghulurkan minyak angin kepadanya. Kaneki terkejut.

Yui?! Apa dia buat dalam bilik tandas lelaki?!

Suzuki cuma kaku. Hish,rasa malu apabila seorang gadis memasuki tandas lelaki.

"Nah,urutkan didada awak"ujar Yui

"Arigatou"ucap Kaneki. Tapi,dia masih kaku selagi Yui berada disebelahnya

"Erk,Yui,awak boleh keluar dulu. Kaneki blushing tu"ujar Suzuki

Kaneki menjeling tajam. Ehh,sakit dia tiba tiba hilang.

"Nah,arigatou"ucap Kaneki

Yui terkejut. Bila masa dia sapu depan matanya?

"Ouhh,sama sama"balas Yui

Suzuki terkejut. Tiba tiba?! Huih,hebat!

Kaneki mengetap bibir. Siapa yang berbuat begitu?!

Tsundere LoveWhere stories live. Discover now