Proloog

582 23 5
                                    

Albus Dumbledore was druk bezig met de voorbereidingen voor het komende schooljaar, dat inmiddels al bijna begon. Hij wist dat het er snel zou zijn en was al de hele dag bezig met het sorteren en organiseren van dossiers en slaapkamers in zijn kantoor. Felix de feniks keek met een schuine kop toe. 

'Jij hoeft je over zulke zaken geen zorgen te maken, hé Felix?' lachte Dumbledore naar de vogel. de feniks kraaide even en schudde met zijn vleugels. 

'Schoolhoofd?' 

De deur werd opengeduwd en Serverus Snape verscheen in de deuropening. 

'Snape? Waarmee kan ik je helpen?' 

'Hoe staat het met de dossiers?' vroeg hij. 

De leraar liet zijn blik over de tafel gaan. Hij bleef steken bij het dossier van een specifieke leerling: Harry Potter. Snape's mondhoek ging nog iets meer naar beneden waardoor zijn al grimmige gezichtsuitdrukking nog weemoediger werd. Dumbledore onderdrukte een klein lachje.

'Harry blijft op deze school.' 

'Dat zou niet zo erg zijn als hij eens zou opletten in mijn lessen' bromde Snape. 

'Kom kom, Serverus, Harry is een goede leerling.' 

'Het zal wel.' 

Snape keek verder naar de dossiers die over de tafel verspreid lagen. Zijn aandacht werd getrokken door een nogal leeg dossier, met bijna niks op. Hij liep ernaartoe, pakte het op en bestudeerde het met zijn smalle donkere ogen. Op twee namen, leeftijd en woonplaats was het blad blanco. Wat sierlijke, zwarte letters in de rechterbovenhoek, dat was alles. 

'Wie is dit?' vroeg Serverus. 

'Isa Nightshade? Dat weten we niet. Ze is ingeschreven door haar oom William Vlack.'

'Is dat alles wat je weet? Heeft die William niets meer gezegd?' 

'Alleen dat ze zestien is, en haar naam natuurlijk.' 

'Over haar achtergrond heeft hij gezwegen?' 

Dumbledore knikte. Hij vond het zelf ook allemaal wel vreemd, maar hij kon geen enkele leerling weigeren als hij daar geen geldige reden toe had, vond hij. Ja, het was op z'n zachtst gezegd nogal verdacht, maar hij had haar naam, leeftijd en adres. Kortom: alle gegevens noodzakelijk voor inschrijving.

'Dus je weet ook niet of ze volbloed of halfbloed is? Misschien is ze wel gewoon een muggle.' 

'Dan zou ze niet naar Hogwarts komen, Snape.' 

'Het kan een list zijn. Muggles kennen allerlei trucs en ze zijn gek van magie.' 

'We zullen wel zien. Als ze een muggle is, zal ze geen magie hebben. En als dat zo is zal ze meteen weggestuurd worden. Afgesproken?' 

Snape knikte. 

'Goed. Ga dan nu maar verder met de afdelingen' wuifde Dumbledore. Na een nog een klein knikje verliet Snape de kamer en was Dumbledore weer alleen. Hij nam het dossier van Isa Nightshade en draaide het rond in zijn handen, alsof dat zou helpen om wat meer tekst op dat blad te krijgen. Hij had namelijk een voorgevoel; Isa's op z'n zachtst gezegde nogal heel onvolledige dossier, zou dat toeval zijn? Een teken? De oude tovenaar schudde zijn hoofd; het zal wel niets betekenen. Als Isa naar Hogwarts kwam zou hij haar automatisch beter leren kennen. Dat hield hij zichzelf toch voor. Hij dacht dat het de enige manier was om dat dossier van haar dan zo in de loop van het schooljaar verder invullen, aangezien ze geen voogd of ouders had en er ook geen familie vermeld stond. Alsof Isa alleen was op de wereld. Behalve dan die William Vlack, maar daar had hij ook niet veel aan gezien die man buiten haar naam en leeftijd niets meer over haar had gezegd. 

'Ik verheug me al op onze ontmoeting, Isa Nightshade' mompelde hij voordat hij haar dossier terug neerlegde en het vertrek verliet.

Ik hoop dat jullie dit toch een leuk boek vinden

MysteryGothic16

The legandary one - Harry Potter/Draco Malfoy fanfictieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu