Austin chvíľu nervózne prechádzal pred Haninim bytom. Pozrel si na ruku, ktorá bola ešte pred nedávnom v sadre. Pozrel s do vzduchu a nahlas si vydýchol. V tej chvíli vybehla Hana von.
„Ahoj, prepáč, že meškám, ešte som si niečo vybavovala," preniesla rýchlo a nezastavila sa, „kde je George?"
„On ide s nami?"
„Vy chalani ste naozaj nesmierne trdlá," prevráti očami a zvýši tempo.
Austin sa na Hanu zamračil, ale v skutočnosti si myslel, že George nejde a tak sa ani neunúval ho volať, stačilo, že mu povedal svoj názor.
Hana vošla do akéhosi čierneho auta a nechala otvorené dvere. Austin rýchlo vošiel tiež a zatvoril. Auto sa pohlo vpred.
„Kam ideme?" Opýtal sa Austin.
„Za Georgeom, a ak povie, že nejde, tak nemá na výber," chladne prenesie Hana.
„Tak fajn no," povedal Austin a pozeral sa z okna von.
Auto stále naberalo na rýchlosti a Austin sa pozrel na Hanu, ktorá sa tvárila celkom pokojne. Austinovi začalo tĺcť srdce, ani nevedel z čoho, že či to je z toho, že čoskoro bude bojovať proti ruskej armáde, alebo z toho, že auto ide veľmi rýchlo. Napokon auto zastalo tak prudko, že Austina hodilo o predné sedadlo.
„Ďakujem, počkajte ešte prosím chvíľu tu," povedala milo Hana.
Austin vyšiel z auta s Hanou a zaklopali Georgeovi na dvere.
„George!" skríkla Hana.
„No?" ozvalo sa spoza dverí.
„Ideme!"
„Nejdeme!"
„Ale ano! Ak ma nechceš naštvať, tak ideš! Inak ťa dorazím a myslím, že je jedno, že či ťa dorazím ja, alebo sa dorazíme v lietadle," kričala Hana.
Austin sa znepokojene pozeral na nervóznu Hanu. Dvere sa otvorili a tam bol George. Chvíľku sa objímal s Hanou a potom podal ruku Austinovi.
„Považoval som to, za žart. Mimochodom, ako sa chcete dostať do Ruska?" opýtal sa George.
„Hovorím, že môj otec pracuje v Luftwaffe," hovorila Hana a kráčala smerom ku autu, ktoré ich čakalo.
Všetci si spoločne nastúpili do taxíka a opäť sa pohol vpred.
„Nechápem, naozaj plánuješ ukra.."
Hana buchla lakťom do Georga: „Zmlkni!"
„Naozaj plánuješ ukradnúť nejaké lietadlo?" opýtal sa teraz úplne potichu George.
„Nie, otcov kamarát, je pilot, kolega, on ma má celkom rád, a tak trochu som ho požiadala, aby pre nás spravil niečo. Už máme zajednané aj lietadlo," povedala Hana tiež potichu.
„Ja neverím, toto je všetko nejaké moc divné, a mne sa to nepáči. Akým lietadlom letíme?" opýtal sa George.
„Ja neviem, nejakou Stukou či čo to je za šrot."
Zvyšok cesty Austin ne povedal nič. George s Hanou stále preberali, to čo urobia a Austin ich viacmenej ani nepočul, pretože tak šepkali, že počul každé druhé slovo. Taxi zaplatil Austin. Keď vyšli z auta. Ocitli sa na obrovskom letisku. Hana sa chvíľku obzerala a potom sa rozbehla preč. Austin s Georgeom sa rozbehli za ňou.
„Ahoj!" pozdravila Hana nejakého pána.
„Ahoj, Hana," znepokojene sa odzdravil pán.
Tento pán bol veľmi mladý. Bol vysoký a mal čierne vlasy. Na ruke mal hákový kríž. Jeho krk zdobil červený kríž, ktorý znamenal nejaké vyznamenanie. Na hrudi mal tiež niekoľko odznakov. Bol v akejsi uniforme, ktorú Austin ešte nikdy nevidel.
ESTÁS LEYENDO
Priateľstvo a vojna
AventuraPriateľstvo a vojna sú úplne opaky. Zatiaľ čo jeden chlapec menom Austin žil pokojný život na vidieku už štyri roky zúri vojna. Poznal sa s jednou babou veľmi dobre, ale po tom, ako sa presťahoval do Berlína už nemal žiadnu kamarátku a vlastne...