Bab 6

1.6K 185 20
                                    

"Can you tell me about the girl you just met at your school.."

"Her name is Jihyo.. Shes beautiful like an angel.. Nice,.. You know what, Jihyo adalah target Jin.. Jin sukakan dia.. I know that Jin will hurt her.. Thats why im scared to get closer to her.. Semalam, saya keluar dengan dia.. We're having a great time last night.. Laughed together.. And got the chance to know each other.. Tapi, pagi ni..."

Jungkook diam.. "She told me that she loves me.. Dan yang teruknya.. I love her too.."

♬♬♬

Taehyung menolak Jihyo ke dinding. Mengunci Jihyo dengan tangannya dilekapkan ke dinding. Matanya memandang Jihyo sedalam dalam yang mungkin.

"Why you doing this?" Tanya Taehyung. Gayanya seperti putus asa..

"Im in love with him.." Kata Jihyo lalu memandang ke tempat lain.

"I miss the old of you.." Kata Taehyung.

"Me too.. I miss the old of Kim Taehyung who never cheated on me.." Kata Jihyo meluat apabila melihat wajah serba salah Taehyung.

"Is it about Suzy?" Tanya Taehyung.

"Who else?"

"Shes nothing.." Kata Taehyung. Mulai mendekatkan bibirnya ke bibir Jihyo.

Jihyo menolak Taehyung.. "Kita dah tak ada apa apa.. Remember? So, mintalah Suzy jadi your gf.." Kata Jihyo.

"Jihyo.. Jihyo!." Panggilan taehyung tidak lagi didengari oleh gadis itu. Jihyo meninggalkan dia dengan perasaan terluka..

♬♬♬

Berkali kali Jihyo menghubungi Jungkook.. Namun satu pun Jungkook tak jawab.

Mianhe..

If you read this text.. Please reply it as soon
as possible..

It has been an hour.. Are you trying to avoid me?

Is it my fault to fall in love with u?

Mianhe.. I just need some rest you know..

I dont wanna hurt you..

Aku takut Jihyo. Aku takut kalau sisi
gelap aku cederakan kau..

Aku tak nak kau cedera dan patah hati.

No.. You will never hurting me.. That
Is the reason why Im in love with you.

Jungkook ah.. Jebal.. Dont do this to me..

Reply this txts..

Hampir sejam menunggu, akhirnya Jihyo mengalah. Dia duduk di atas kerusi sambil memandang ke arah padang.

Kenapalah Jungkook hatinya keras macam batu? Bisik hati Jihyo.

♬♬♬

"So, kau nak aku bt apa Jimin? Apa yang aku nak buat kalau Jihyo dah tak nak dengan aku lagi?" Tanya Taehyung. Bnr bnr buntu sekarang.

Jimin tersengih. Padan muka.. Bisik hatinya. "You know what.. Tu balasan namanya. Kau yang buat hal, tanggunglah akibatnya. Sapa suruh kau ada affair dengan Suzy si gedik tu? Kalau aku jadi Jihyo lah kan.. Aku tinggalkan kau hidup hidup.." Kata Jimin.

Taehyung meramas rambutnya. Rasa rimas dengan sikap Jimin yang suka menyalahkannya.

"Sbb Jungkook tu.." Kata Jimin lagi...

"Sbb jungkook tu apa?"

"Dia nampak macam lelaki yang baik.." Kata Jimin berterus terang.

♬♬♬

"Kenapa muka monyok ni?" Tanya appa Jihyo apabila melihat wajah anak perempuannya masam mencuka.

"Just tired.. Appa, I broke up with Tae this morning.." Kata Jihyo.

Encik Song terdiam. "Wae?" Tanya Jihyo apabila melihat perubahan yang ada pada wajah appanya.

"Hes a nice guy... Why you guys broke up?" Tanya Encik Song.

"He cheated on me."

Encik Song mengangguk. Cinta monyet. Detik hatinya. Rambut anak perempuannya diusap. Tiba tiba, dia teringat pada suara lelaki yang menolongnya ketika dia kemalangan dulu.

"...disbbkan Jihyo, kau sanggup langgar dia Jin? Wae? Kau dari dulu mmg menyusahkan!"

Kuat hatinya menyatakan bahawa kemalangan ini berlaku disbbkan oleh rasa dendam seseorang kepada anaknya. Tapi, fikirannya trtumpu kepada anak saudaranya, Kim Seokjin. Yang sudah meninggal 7 tahun yang lalu akibat didera oleh appanya.

Dia masih ingat lagi, Jin suka mengusik Jihyo sehingga sanggup mmbuat Jihyo menangis. Entah apalh yang diusiknya.

".... Saya tak usik.. Sya cuma cubit saja.."

"Knpa cubit Jihyo?"

"Sbb saya sukakan anak ahjussi.. Saya tak suka dia rapat dengan Kook."

Tak Dong hoon.. Jin dah meninggal dunia.. Bisik hatinya.

♬♬♬

"Jin meninggal pada usia 16 tahun.. Kalau dia msih ada, mesti sekarang dia dah bekerja..." Kata seorang pembantu rumah apabila menyapu habuk habuk yang berada di bilik Jin.

"Siapa suruh kau masuk bilik ni?" Kata kata seorang lelaki mmbuatkan perempuan itu terkejut.

"Maaf encik Jungkook.. Saya masuk saja tadi.. Saya ingat..."

"Get out!" Halau Jungkook. Wajahnya dingin.. Tiada secalit senyuman yang berada di bibirnya..

"Ba-baik.."

Jungkook duduk di atas katil itu. Perlahan lahan dia menuju ke laci yang terletak cantik disebelah katil. Laci dibuka. Senyuman terpamer dibibirnya apabila melihat sekeping gambar seorang remaja yang memakain seragam sekolah menengah sedang tersenyum memandangnya.

"Jihyo, tunggu saja.. Aku akan dapatkan kau balik.. Jangan risau, hati aku hanya utk kau.. Saranghae.. Song Jihyo.."

Jin.. Stop this! We need to stop this shit..

Kau diam saja.. Jangan bercakap.. Biar aku yang kawal badan kau..

Jin! This is not right.. Jin!! Jin!!

Lelaki itu tersenyum. Oh ya, lelaki yang sedang mengawal badan lelaki itu ialah Jin.. Bukan Jungkook.

   ♬♬♬

Tbc.. Leave your comment and vote..

Multiple Identity DisorderHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin