bab4

11 2 0
                                    

"Mak Esah! Izreen sudah pulang.."suara Wardina dibuat buat bertenaga supaya tampak biasa."Ya...Izreen bagaimana dengan sekolah?"Mak Jah tersenyum manis apabila melihat Wardina pulang dari sekolah."Biasa..sahaja tiada yang menarik pun"kata Wardina dengan muka yang mengada ngada."Eh!kenapa wajah Izreen pucat?"wajah Mak Jah serta merta bertukar risau.
"Mana ada!Izreen sihat sihat sahajalah Mak Esah"cepat cepat Wardina mengukir senyuman kelat."Izreen..jangan membohong Mak Esah ya?"Mak Esah mengecilkan matanya sambil memandang kearah Wardina.Wardina berkali kali meneguk air liurnya yang pahit sekali.Oh!tidak bagaimana jika tembelangnya pecah?.Mak Esah pernahkah Izreen menipu Mak Esah?.
Tidak pernah bukan?Wardina cuba menyakinkan Mak Esah seboleh bolehnya.
"Hmm..yalah Izreena Wardina binti Tan Sri Ridhuan."Mak Esah memandang wajah Wardina sambil mengukir senyuman manis buatnya."Macam inilah Mak Jah yang disanyangi.."Wardina membalas dengan senyum simpul lega hatinya sedikit.
"Uhuk..uhuk!"batuk yang teruk itu lantang kedengaran.Nasib baiklah Wardina sempat menutup mulutnya dan segera ke biliknya. Tetapi,sejurus dia melihat telapak tangannya kelihat ada kesan tompok tompok merah kelihatan!terkejut beruk Wardina ketika itu.Segera Wardina ke bilik air untuk berkumur.Selesai sahaja,dia cepat cepat membuka enjin carian di komputer ribanya.Entah apa yang dicarinya pun tidak tahu.

----------------------------------'-------------------------------------------------------------------------
Maaf ,jika ia membosankan😢
~Agaknya apalah yang dicari oleh Wardina ya??

DeathWhere stories live. Discover now