Bab 3

11 1 2
                                    

"Izreena!Izreena!IZREENA WARDINA!"jeritan wanita separuh umur itu langsung tidak diendahkan olehnya.Kini dia terlalu sibuk.Sibuk apa?sibuk melayan mimpi."Hehe..V kahwinilah saya.."Huh! Sudahlah tidak mahu bangun selepas itu,boleh pula terbawa bawa mimpi memang mahu kena jirus dengan air budak ini.Apabila Mak Esah sudah letih mengejutkan anak majikannya Mak Esah laju meninggalkan karma Wardina sambil tersenyum penuh makna."Wardina...ooh!Wardina cepatlah bangun..hujan mahu turun ini.."Mak Esah berkata sambil tergelak kecil.Wardina hanya merengus geram lalu menarik selimutnya bagi menyebulungi dirinya.Tiba tiba,dapat dirasa ada air sejuk mencurah curah ke badannya."Opocot..wahai V pujaan hatiku yang paling dikasihi sekali!"sempat juga Wardina melatah sebelum berlari persis perlari pecut ke dalam bilik air.Inilah balasannya jika degil tidak sudah.
Selepas mandi,Wardina ke singki bagi meletakkan krim ke muka.Biasalah,orang yang sentiasa menjaga penampilan.Tetapi,tiba tiba dia terasa pening pening kepala dan tekaknya menjadi loya.Tanpa teragak agak,dia memuntahkan segalanya yang dimakan semalam.Bye bye chicken chop.Bye bye susu kocak coklat.Tetapi,pelik bin ajaib kini muntahnya.....bukan seperti biasa tetapi luar biasa ia berwarna....kemerahan!tak salah
lagi ianya DARAH! Dengan terkejutnya,cepat cepat menekup mulutnya supaya tidak menjerit kerana terlalu terkejut.
Dengan sapantas 'the flash' Wardina bersiap siap untuk ke sekolah.Hatinya cuma berkata berkali kali"aku kena beritahu Mak Jah dan mama tentang tadi".
Setibanya di meja makan,hatinya mula sakit seperti disiat siat.Mana tidaknya,sesampai di meja makan sudah terlihat si ibu sedang sibuk menyiapkan pelbagai dokumen penting dan kertas kerja sambil mata tertumpu ke komputer riba.
"Mama..mana papa?"
"Papa pergi kerja,sayang"soalan Wardina itu dijawab seperti endah tidak endah sahaja lagaknya.
"Mama,kenapa mama tidak mencuit sedikit pun makanan yang terhidang itu?"sedih sahaja suara Wardina.Di dalam fikirannya, hanya berkata mama lebih pentingkan kerja!lihatlah makanan yang tidak dicuit dan kertas kerja berselerak di atas meja."Mama sibuklah Wawa..nanti sudah siap kerja mama makan ya?"Puan Mastura berkata sambil memandang sekilas si anak lalu tidak sampai beberapa minit,matanya kembali kearah komputer riba yang disanyangi."Okey..tapi mama..Wawa mahu kata sesuatu..."belum sempai Wardina beritahu hasratnya,Puan Mastura sudah bangun dari kerusi empuknya sambil mengemas kertas kertas kerjanya lalu memasukkannya kedalam sebuah beg.
"Wawa..nanti sahajalah kamu beritahu tentang perkara itu, ya?mama mahu pergi kerja sudah lambat ini!"Puan Mastura sudah berlari lari anak ke arah pintu.
"But..mama.."sungguh kecewa tidak terperi perasaan Wawa saat itu.Terus terbantut niat Wardina untuk memberitahu perkara mustahak itu.Sepanjang dia ke kereta yang dipandu oleh Pak Mat hinggalah tiba ke sekolah asyik memuncung itik bibirnya.
"Wawa..what wrong?"Shasha orang yang pertama menyedari muncung itik si ketua."Nothing.."walaupun mulutnya berkata tidak tetapi hatinya bersorak gembira kerana ada orang yang menyedari dia sedang merajuk.
"Wawa..I know there something wrong "Mel ahli yang paling rapat dengan Wardina juga turut bertanyakan berkenaan masalah si ketua itu."Sebenarnya...tadi semasa saya di bilik air..."Tiba tiba hatinya berkata jika dia beritahu tentang muntahnya semestinya mereka akan risau.Wardina tidak mahu rakan rakannya risau akan dirinya,jadi terpaksalah dia berbohong."Sebenarnya...tadi semasa saya dibilik air ,saya tergelincir lalu jatuh tetapi bila saya beritahu mama...dia kata perkara kecil sahaja!kecewa hati saya..Er...korang sudah mendengar lagu terbaru 'lost boy' dendangan Ruth B?"nasib baiklah Wardina bijak memutar belitkan dan bijak menukar topik."Yes!exactly.. tetapi lagu itu telalu kebudak budakan"Fazura pun sudah membuat muka mencebik gedik.Padahal dia juga yang selalu memainkan lagu itu berulang kali huh!konon mahu jaga standard remaja.
"Aduh!sakitnya kepala ini..."keluh Wardina yang kini di tandas.Entah bagaimana tiba tiba sahaja kepala yang sakit dan dia tiba tiba sahaja tidak berdaya untuk bergerak.Apabila jalan sahaja sudah kelihatan seperti orang mabuk.

DeathWhere stories live. Discover now