II. Smysl

10.5K 153 12
                                    

Mohla bych Vám popsat, jak to všechno probíhalo, ale nevím zda bych dokázala popsat jeho. Jeho, s velkým J a I, jako ironie, což ironie je pro něj synonymum. Jestli jsem v tom spěchu, v tom podělaném fitku, o něm řekla, že je povedený, tak jsem měla bludnou iluzi. Proboha, ten muž je ztvárněna dokonalost. V jakémsi rozcuchaném účesu, který si způsobil stálým zajížděním rukou do vlasů, opálený se zelenýma pronikavýma očima, které místy připomínaly hnědé, jemným strništěm. V polo rozepnuté, ohrnuté a značkové košili, s ležérními džíny vypadal fantasticky, opravdu věřte mi. A teď si možná pomyslíte, že jsem naprosto šiblá přes palici, ale schválně zkuste uhádnout, co mě na něj naprosto odzbrojilo. Dám vám šest sekund... Celý den, teda celý čas, kdy jsme seděli u našeho rodinného stolu a předstírali před ním, že pokaždé, když se sejdeme u tohoto stolu, pijeme z naleštěných sklenic, byl bosý. To byla třešnička na dortu na Ryanovi, kdyby někoho zajímalo jak se jmenuje. Ale v pohodě, kdykoliv použiji muž, dokonalost a nadrženost v jedné větě, většinou bude on bude podmětem.

A přesto má pan Dotyčný pár chyb. Zkusím Vám je popsat v jedné větě, dobře? Je to debil. A teď nemyslím debila, který nekoupil mléko v krámu, ale myslím toho debila, který má základy slušného chování, ale nikdo mu neřekl jak je používat. Takže jednoduše, vzhledově je chodící božstvo - už jsem vám říkala o těch svalech? - ale chováním? Balvan. I přesto že má asi komplexy z nesedící kravaty, naše rodina byla hotová, jen jinak než já. Ryan byl ukázkovým příkladem pro perfektního partnera na život i na šest dětí. Přece je to ředitel! Furt to tam bylo, vlastnosti, které nezaujatého diváka odradily. Kupříkladu namyšlenost, vysoké sebevědomí, pyšnost, ironie, sarkasmus a hezký zadek. Cože že ten zadek není špatná vlastnost? Jsi si jist?

Shodou náhod sedíme naproti sobě, takže na něj mám ten nejlepší pohled (už víte, proč tak dobře znám jeho rysy v obličeji). A o něco málo blbější bylo, že ani jemu neunikl žádný můj pohyb. Například jak mi po bradě stékala polívka, která skončila na mých šatech, nebo dokonce jak jsem své vlasy vymáchala v rajčatové omáčce a přilepily se mi na obličej. A on ani nechtěl, aby mu nějaké mé trapné gesto uniklo, ba naopak byl na mě pohledem položený.. pořád. Jak říkám, slušné vychování chybí. Nebo mu ještě nikdo neřekl, že se na lidi nezírá. A nejhorší na něm bylo, že on se to ani nesnažil skrývat, vlastně svým způsobem se nedivím, kdo by odtrhl pohled od mamutice pokydané rajčatovou omáčkou? On ne.

Celý večer probíhal docela v pohodě, rodiče se ho ptali na různé otázky a on odpovídal stroze a bez zájmu, poté bylo u stolu ticho. Teda doteď, dokud jsem se nezačala řešit já. "Ari, viděla jsem, že tě dovedl Josh, proč jsi ho nevzala dovnitř?" zeptá se máma a složí před sebe ruce. Kousek dezertu, když uslyšel Johnovo jméno, zabloudil a nešťastnou náhodou zabloudí do plic. Moje zakuckání, rovnajíc se náruživému kuřáku, se rozléhá po celém obýváku a sliny lítají bůh ví, jak daleko. Ani bych se nedivila, kdyby pan Dotyčný vzal kapesník a otřel si celý obličej od mých slin, nu má to jisté nevýhody, sedět naproti dusícímu člověku. Osmero očí na mě čumí jak na debila. Jenže ten dezert.. Jednoduše, ten dezert.

Po minutě se snažím zklidnit dech a konečně zvednu hlavu. První uvidím hezký obličej Ryana s nehezkým výrazem. Znechuceným, jedno obočí zvednuté, takže se mu na čele objevily výrazné vrásky. "Omlouvám se, cože jsi říkala?" podívám se na mámu, která má krok od vzkříšení. To bude zajímavý rozhovor.

"Ariano, jaký Josh?" začne se zajímat Sarah. Kluci, drby a nejnovější móda, to bylo pro Sarah, ráj na zemi."Žádný!" odbiji ji a spražím ji pohledem. Zabloudím pohledem k Ryanovi, který mě s odtažitým pobavením, sleduje. "Myslíš toho blonďáčka? Toho, který se opil na oslavě tátových narozenin?" nepovoluje Saraha a úsměv se jí rozšíří ještě víc. Ano, opět jsem se přesvědčila, že ty drby a vztahy byly, a asi vždycky budou, v jejím zájmu. Pobaveně se culí a určitě vymýšlí další způsob, jak mě dostat do rozpaků. Haló! Sedím naproti dokonalému muži, v rozpacích jsem celý den. Skloním hlavu zpět do talíře s nesnědeným dezertem a zmuchlaným kapesníkem. " Proč jsi ho nepřivedla, místa je tu dost a jídla taky. Předevčírem jsem potkala jeho otce, je na něj neuvěřitelně pyšný a prý je rád, že Josh tráví čas s tebou a ne s nějakou slepicí. Má tě rád Ariano. " zasměje se mamka nad svou poznámkou o slepicích. Stoprocentně potěšena, že může panu Ryanovi ukázat, že muži o její děvčata mají zájem." To je sice hezké, ale s Johnem jsme kamarádi. Netáhneme to spolu. " pokusím uzavřít téma, ale mamka a Sarah to nenechají. "Josh je milý kluk. A pohledný. Sluší jim to spolu, byl to její doprovod na ples. " řekne matka Sarah a věnuje ji důležitý pohled s úsměvem.No potěš. "Nechodíme spolu.!)

DotyčnýKde žijí příběhy. Začni objevovat