Prolog.

404 21 2
                                    

Bulan Bintang berkedipan.
Kisah cinta kau dan aku
Ada dua jalan kisah kita

Mirian mendengar lagu di "kisah hati" dalam handponenya.Dia seperti gadis remaja lain dilamun cinta,sejak Si pencuri berpakaian ala-ala prince membuat hatinya berdengup kencang.Siapa orangnya masih satu misteri,malah tiada tangkapan si Pencuri hati itu.

Bunyi Notice*

Dia buka blognya.

Laporan terkini.

Kaito kid berjaya membolosi kawalan ketat di Galeri, Lukisan berharga jutaan berjaya di curi.Ketua Polis En.Edijuki berasa sedikit marah dengan kejadian ini dan dia berjanji untuk menangkap si pencuri yang membuat gempar di Jepun.

Mirian menjerit kegembiraan bila dapat tahu hero pujaannya berjaya melarikan diri,dia tidak kisah dengan benda yang di curi oleh Kaito,tapi keselamatan si pencuri

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Mirian menjerit kegembiraan bila dapat tahu hero pujaannya berjaya melarikan diri,dia tidak kisah dengan benda yang di curi oleh Kaito,tapi keselamatan si pencuri.

Semua mata memandang dirinya,dia menutup wajahnya sedikit malu.

Di sekolah kecoh pasal Kaito Kid.Khabar tentang si pencuri memang terkenal di kalangan remaja seperti mereka.

"Mirian Xion!!!"jerit seorang rakan kelasnya Chichiro teman satu kelas kelihatan lelah mengejar dirinya.

"Dengar tak berita tentang Kaito!"ceria wajah temannya itu.Mirian senyum manis.

Chichiro faham dengan senyuman itu,mereka seiring berjalan ke kelas,kesemua sibuk bercerita tentang Kaito.Macam-macam andaian mengenai Kaito ada kata Kaito remaja seusia mereka,ada yang mengatakan Kaito seorang pejenaya sarkas.

Tapi andaian itu tidak diendari oleh Mirian bagi Kaito buah hati punjaannya tiada cacat cela di matanya.

______________________________________

Mirian duduk di tempatnya,meja sebelahnya di duduki pelajar baru yang baru masuk 3 bulan lalu.Dia melihat pelajar yang nyenyak tidur itu.

Dia mengaru kepala yang tidak gatal itu,dia lupa nama student itu.

"KABUTO KAITO!"seseorang berbisik di telinganya.Meremang bulu tengkoknya,pantas di memaling kepala ke arah suara itu.

Seorang pemuda berambut merah betul-betul sebelahnya,secara sengaja satu ketukan buat hadiah untuk teman baiknya.

"Aduh.....sakit la!!"jerit pemuda itu sambil mengosok kepalanya yang di ketuk.Ada yang ketawa dan mengeleng kepala lihat perangai kedua-dua kawan baik itu.

"Suka..sedap nak lagi!!?"Mirian tanya soalan bodoh dekat kawannya itu.

Akashi mengosok kepalanya itu.

"Bagi pertolongan kena pukul pulak!"rajuk Akashi bila kawan mengusiknya.Mirian gelak besar.

Pelajar baru bangun terpinga-pinga bila dengar suara bising.Mirian dan Akashi terdiam bila mata pelajar baru itu mencerong marah ,tanda dia marah tidur di ganggu.

Pelajar itu kembali tidur,dia memaling kepala arah dinding.

Mirian cucuk perut si Akashi.Akashi sedikit terkejut ,Mirian ingin cucuk lagi sekali,tapi di tahan oleh Akashi.Gurau dua sahabat menarik minat teman-teman di dalam kelas mereka beri sokongan kepada Mirian,Akashi menolak tangan Mirian dari mencecah perutnya.

Kaito bengang dengan budak-budak kelas ini,dia tidak boleh lelap ,kerana dua orang yang sedang bergurau-senda di sebelahnya.

SI PENCURI HATIWhere stories live. Discover now