Malam yang suram, sesusuk tubuh di bangunan tinggi merenung kota Tokyo itu. Kid tersenyum melihat beberapa buah kereta polis masih mencarinya, senyuman mula hilang dari bibirnya.
Maklumat yang dia dapat dari informat begitu memeranjatnya hampir 2 minggu dia cuba selongkar misteri sekolahnya itu.
Jangkaannya memang tepat, sekolahnya itu adalah markas pembekalan senjata haram. Nyawa kawan-kawannya dalam bahaya.
"Kawan? "Bisik hatinya.
"Sejak bila aku ada kawan? "Dia bicara lagi.
Wajah Mirian muncul dalam fikirannya, wajah polos gadis itu membuat dia merinduinya.
"Menyusahkan aku...."dia melebarkan sayap mantelnya dan meluru ke dalam kegelapan malam.
Dia kembali dengan dunia Kaito Kid untuk mencari penyelesaiannya kerjanya yang seterus.
Mirian sudah beberapa hari tidak bersemangat,kehilangan lelaki itu sedikit mempegaruhi kehidupannya itu.Berita mengenai Kaito Kid tidak di hiraukannya.
Ibunya pelik melihat Mirian berubah sikap,selalu dia yang terujai kalau mendengar pencuri bertopeng putih itu muncul berita tapi kali ini anak perempuan monyok seperti putus cinta.
Mirian mengeluh,dia harap Kabuto tidak apa-apa.Sekarang Akashi selalu menemaninya tetapi dia tidak rasa apa-apa bila kawan baik ada di sekeliling.
Sekarang kerap dia mendengar pelajar perempuan hilang bila pulang rumah,ini menyebakan Akashi dan kawan yang lain pulang berkumpulan.Dia pasti ini mesti kaitan lori misteri itu.Kabuto pernah kata padanya jangan cerita kepada sesiapa.Tapi sekarang Kabuto tidak muncul dan pergi ke sekolah selama dua minggu hatinya risau dengan lelaki tinggi lampai itu.
Bunyi phonenya membuat dia behenti sejenak.Dia tengok nama panggilan itu.
"A...Kashi..!"Lemah suaranya.
"ehhhhh..."Akashi kaget mendengar suara Mirian lemah.
"A.....Kashi.....!"Mirian seru nama temannya sekali lagi.
"Mirian...Seram aku dengar kau panggil nama aku macam itu..."Akashi bersuara .
"huhuhuhu....!"Mirian betul-betul tengah mati akal.
"Ehhhh..Putera kau menyamun lagi!!"Akashi cuba ceria hati Mirian.
".....Siapa?''Mirian tanya soalan bodoh.
"Kau sudah kenapa!?"keras suara Akashi.
"......Kau tak risau Kabuto...Ke ?"Mirian meluahkan perasaannya.
"Ada..Aku kisah ke..?"Akashi sedikit cemburu dan sakit hati.
"kejam!!!dia rakan kelas kita..."Mirian tegak kepala.
"Aku risau...Tapi itu masalah dia,dia memang bermasalah sejak dulu lagi bukan.."Akashi malas nak bertekak dengan Mirian meteka baru berbaik-baik.
"Dia baik la!!!kalau kau dekat dengannya kau baru nampak kebaikannya tau!!dia memang nampak sombong ..Tapi dia ok tau!!"Mirian memuji Kabuto.
Akashi hanya mendiamkan diri.
"A...Kashi!!dengar tak?"Mirian memanggil namanya.
"Iya aku dengar,jangan sebut nama aku macam itu seram tau!!"Akashi bersuara.
"Keh.Keh.Keh..!"Mirian gembira mengusik Akashi ceria sedikit hatinya.
"Esok pergi sekolah sama-sama!!"Akashi bagi tahu Mirian.
"Yes..Bos!!"Mirian balas balik.
"Hari ini aku dengan Senpai sekolah kita hilang lagi .."Akashi mula risau kembali.
Mirian terdiam,serangan dan kehilamgan student sekolahnya menjadi-jadi pula.Dia sedikit takut juga kerana serangannya selalu rambut brown sepertinya.Pihak polis kerap turun naik pejabat sekolah,bukan sahaja polis Persatuan ibu-bapa mula bersuara mengenai kehilangan misteri student sekolahnya itu.
"Kau rasa mereka mati atau hidup ini kerana tiada penjumpaan apa-apa bukti atau mayat?"Akashi menanya Mirian.
"Mana aku tahu....."Mirian bersuara perlahan.
"Jangan-jangan Kabuto di culik juga!!"Mirian risau.
"Agak-agak dia lelaki tidak serupa profile student yang hilang itu,dia mimik je..."Akashi bernada keras.
"......Ok..Jangan marah.."Mirian tersentap dengar nada Akashi sedikit tinggi.
"Maaf..Kau risaukan budak tue masalahnya dia tak risau kau pun!"Akashi mendatar suaranya.
"ok..Aku faham..Betul juga.."Mirian sebak.
"Kita jumpa esok.."Akashi ingin mengelak Mirian beremosi lagi.
"ummmm..Ok..."perlahan suaranya.
"bye..."Akashi letak phonenya.
"bye..Oya.."ucap Mirian.
Apa yang di katakan Akashi sedikit benar.Tapi dia tetap risau tentang lelaki itu.Dia teringat kucupan dari lelaki itu.Dia berharap Kabuto sentiasa selamat.
YOU ARE READING
SI PENCURI HATI
FanfictionSiapa Kaito Kid?,dia bukan sahaja pencuri Phantom malah mencuri hati gadis-gadis seluruh jepun. 2 bulan yang lalu satu kejadian rompakan dalam sejarah Jepun,di mana belian MAHARAJA dalam kawalan ketat Muzium diraja di curi seseorang berpakaian taxed...