Kabuto dan Mirian mula rapat sejak kejadian yang tidak di jangka,Akashi mula rasa hubungan dia dan Mirian makin jauh,ini kerana Mirian mula kerap bersama Kabuto.
Sejak kejadian tembakan itu,tiada khabaran mengenai kejadian itu.Malah macam tiada apa-apa berlaku sepanjang musim persekolahan,Mirian masih rasa pelik dengan keadaannya berlaku.
Kabuto dengan aktiviti kegemaraannya....tidur.
Mirian main pensilnya,dia sedar akhir-akhir ini kerap dia bersama lelaki bertubuh tinggi lampai ini.Tentang misteri Kabuto lenyap macam itu ibarat angin berlalu pergi.Mirian bingkas bangun ke tandas.
Kabuto bangun dari tidur,dia mengliat sambil melihat keadaan kelasnya,separuh dari rakan kelasnya buat bising.ini gara-gara ada mesyuarat antara guru membuat kelas buat aktiviti sendiri.Kabuto perasan Mirian tiada sebelahnya.
"Mana perempuan ini pergi.."fikir Kabuto.
"Nana chan mana Mirian?"ujar Kabuto kepada gadis berambut hitam ikal itu.Nana angkat bahu tidak tahu di mana pergi temannya yang genit itu.Kabuto usap rambutnya.
"Kenapa kau cari Mirian?"satu suara menanya kapada Kabuto.Kabuto melihat lelaki berambut merah itu,baru perasan lelaki itu memiliki anak mata berlainan.
"Ummm tiada urusan dengan kamu!"Kabuto bingkas bangun ingin cari Mirian.
"Urusan Mirian ada kaitan dengan aku!"Akashi menarik lengan lelaki berambut gelap itu.
"Lepas tangan kau!!"Kabuto mula rasa berang dengan lelaki di depannya.
Keadaan itu mula menarik minat teman kelas mereka,suara bisikkan teman kelas mula kedengaran.Budak lelaki mua melaung seronok.
"Aku takkan lepas selagi kau tak bagi tahu masalahnya!"Akashi tidak mahu mengalah.
"Masalah apa?!"Kabuto rentap tangannya.
Kabuto ingin berlalu pergi,entah kenapa Akashi tidak dapat tahan amarah,satu tumbukan hinggap ke muka Kabuto.Kabuto hampir rebah,darah merah mula mengalir keluar dari bibirnya.Suara jeritan mula kedengaran.
Kabuto dengan tangkas balas tumbukan di wajah Akashi,tumbukan padu membuat tubuh Akashi tidak seimbang dan lalu jatuh ke atas lantai.Semua terdiam,Akashi bangun dan meluruh ke tubuh Kabuto.Pengelutan mula berlaku.
Kise dan Daiki cuba leraikan pegaduhan mereka.Tapi kedua-duanya tidak mahu mengalah,pengelutan kedua membuat Kise terhumban ke belakang bila Kabuto tolak dia dengan kasar,Akashi tidak dapat menahan diri kerana tubuh tegap Daiki menyebabkan dia tidak dapat elakkan tumbukan di perutnya.Daiki terpaksa melepaskan ketuanya kerana tumbukan Kabuto begitu padu.
"Kapten!!"Daiki terkejut dengan serangan Kabuto.
"Ketepi!!!!"jerit Akashi walaupun sakit dia tetap gagahkan diri bangun untuk berlawan.
Tapi jeritan guru kelas membuat semua kesima.
"Kenapa dengan kalian semua!!Akashi!!?Kabuto ikut saya ke bilik disiplin sekarang!"suara guru yang keras itu mematikan suara mereka.
Kabuto berlalu mengikut guru kelasnya,Akashi sempat menjeling Daiki.Daiki tahu kapten bengang dengannya.
Mirian masuk kelas,dia rasa sedikit pelik dengan suasana kelasnya.Didekat temannya naruhi.
YOU ARE READING
SI PENCURI HATI
FanfictionSiapa Kaito Kid?,dia bukan sahaja pencuri Phantom malah mencuri hati gadis-gadis seluruh jepun. 2 bulan yang lalu satu kejadian rompakan dalam sejarah Jepun,di mana belian MAHARAJA dalam kawalan ketat Muzium diraja di curi seseorang berpakaian taxed...