Bab 15

58.8K 558 7
                                    

El Nina berlalu ke bilik dengan alasan penat . Familynya masih berborak dengan si Alif di ruang tamu tingkat 2 rumahnya .

Diatur langkah menuju ke pintu biliknya di tingkat 3 . El Nina mengeluh lega kerana sampai bilik dengan selamat . Ngehhh !

Fikirnya , nak tidur dulu sebelum Alif masuk . Tapi mata tak nak lelap pulak . Lepas berhempas pulas biji mata dia cuba nak tidur , akhirnya El Nina putus asa .

Dia mengeluh lalu berlalu ke meja belajar biliknya . Takpa , dia layan komputernya itu dulu . Alif mesti masuk bilik lewat punya .

Dengan yakinnya El Nina berfikir begitu .

Dia memilih untuk melayan youtube . Sebab dah lama tak layan drama favv dia , El Nina memilih untuk melayan drama kesukaannya , Descendants of The Sun , dari episod 1 .

Syok syok El Nina layan , dah sampai episod 3 dah pun , pintu bilik terbuka .

Gulp ! Mati terus senyuman dia melihat muka Alif tersenyum nakal memandang nya .

Alif mengatur langkah menuju ke arah El Nina . Sekarang turn dia pulak balas dendam kat El Nina .

El Nina berlari menuju ke katil . Terus ditarik selimut hingga ke atas kepala . Dah macam orang lepas meninggal sudah kalau ditengok !

Alif tahan senyum sudah . Perlahan dia melurut selimut yang menyarungi badan El Nina .

' Kau nak apa ? Aku ngantuk , nak tidur ! Jangan kacau . Pergi sana '

Hampir terbaring Alif apabila ditolak kuat El Nina . Alif berbaring di sebelah El Nina . Tangannya memeluk pinggang El Nina .

' Kalau saya kata saya nak buat sesuatu yang patut saya buat dengan awak ? ' sakat Alif .

El Nina cuba melepaskan diri dari pelukan Alif  . Apakan daya , dia lemah !

Apa lahh yang akan jadi lepasni . El Nina pasrah . Baru nak buat ayat pasrah dalam hati , Alif sudah menindih  El Nina .

' A .. Apa a..wakk na..nak buu..buat ? ' tergagap El Nina . Adek Alif dah bangun . Segar sungguh T_T

' Same question ha ? Tak perlu la saya jawab , sebab awak dah tahu jawapan saya kan ? ' Alif sengaja main tarik tali .

Alif mengunci pergelangan tangan El Nina . Dia mengenyit mata kanannya kepada El Nina yang berada di bawahnya .

Dup dap dup dap !

Jantung El Nina berbunyi rancak apabila dilakukan begitu . Alif merenung mata El Nina , mukanya semakin mendekat ke muka El Nina .

Reaksi El Nina ? Dia pejam mata laa . Memerah muka dia . Tapi kenapa lama sangat bibir Alif sampai ke bibir dia ?

Dia membuka mata . Dilihat Alif masih merenung sambil tersenyum . El Nina pelik !

Alif bangun dari menindihnya .

' Selamat malam sayang . Tidurlah dulu , saya nak bersihkan badan dulu ' Alif berlalu dengan senyum sinisnya .

Senyum kemenangan si Alif malam ni . El Nina dalam imaginasi dah tikam tikam dah si Alif !




Sebab idea mencurah , kita update panjang sikit . Terimakasih support story ni ya gais :) untuk update seterusnya , author nak tunggu sampai bab ni dapat vote 70 lebih laa . Boleh kan ? Ngeeee .

Sekian ~~

Ego VS NafsuWhere stories live. Discover now