Ertuğrul Gazi Dönemi

11.6K 213 51
                                    


Ertuğrul Gazi [1198-1281] Osmanlı Devleti'nin kurucusu olan Osman Bey'in babasıdır,kimi yerlerde Ordoğrul,Ortoğrulya da Urtukul olarak da geçmektedir.BabasınınSüleyman Şah olduğu ve 1227 yılında Moğol istilasında atıyla girdiği Fırat Nehri'nde boğulunca,Oğuz Türklerinin Kayı Boyu'nun başına oğlu Ertuğrul'un geçtiği söylenir.Bununla birlikteBizanslı tarihçi Halkondil'in kayıtlarında babasının Gündüz alp olduğu yazılıdır[Ayasofya Kütüphanesi no].Enveri'nin Düstur-namesi ve Tavki'i Mehmet Paşa'nın Tarihi gibi önemli Osmanlı kaynakları da bunu ifade eder.Ayrıca bilim adamları tarafından yakın dönemde bulunan[Osman bin Ertuğrul bin Gündüz Alp]yazısının bulunduğu bir sikke de bu görüşü teyit etmektedir.

Cengiz'in ülkesini talan ettiği sırada babası,Selçuklu topraklarında yaşamak üzere kabilesiyle beraber ülkesini terk etmiş,Amu Derya 'yı geçip, Oğuzların yoğun olduğu Ard havzasına gelmişti.1220'lerde Horasan'ın Kuzey sınırına,oradan Karakum Gölü'nün güneyine,oradan da Merv yoluyla Ahlat'a ulaşmıştı.Moğol ateşinin Doğu Anadolu'yu da sarması üzerine kabilesine daha uygun bir yer arayan Süleyman Şah, Rakka civarında Caber Kalesi yakınıda Fırat Nehri'nden geçerken boğuldu .

Babalarının vefatında sonra , Ertuğrul Gazi aşirete reis seçildi. ağabeyleri Sungur Tekin ve Gündoğdu, kendilerine bağlı aşiret mensuplarıyla beraber Ahlat'a geri döndüler.Ertuğrul Gazi ise kardeşi Dündar Bey'le beraber batıya hareket etti.

Osmanlı TarihiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin