Osman Gazi Dönemi

5K 71 6
                                    

Osman Bey,Osman Gazi ya da Otman[1258,Söğüt-1326,Bursa],Osmanlı Beyliği'nin kurucusudur.Babası Ertuğrul Gazi,annesi ya da babaannesi Hayma Ana'dır[Hayma veya Hayme Hatun].Çocukları Pazarlı Bey,ÇobanBey,Hamid Bey,Orhan Bey,Alaeddin Ali Bey,Melik Bey,Savcı Bey ve Fatma Hatun'dur.

Yaşamının erken dönemleri hakkında  güvenilir kayıtlar yoktur.Dönemine ait tüm çağdaş eserler,büyük ölçüde 1422 ya da hemen sonrasında tarihlendirilen ve artık mevcut olmayan özgün bir metinden türemiş oldukları açıktır.Çağdaşı ünlü gezgin İbni Battuta,Osman Bey'in Orhan Bey'i, o dönemdeki başkent Bursa'da ziyaret etmiştir.1283'tebabası Ertuğrul'un ölümüyle babasının yerine Abadolu Selçuklu Devleti'nin uçbeyi oldu.1299'da da büyük uçbeyi oldu.Bu tarih,aynı zamanda bir çok tarihçi tarafından Osmanlı'nın kuruluş tarihi olarak kabul edilir.

Osman Bey,büyük uçbeyi olduktan sonra Bizans yönündeki faaliyetlerine hız verdi.Çünkü o dönemlerde Bizans isyanlar,kargaşalar ve taht kavgaları içindeydi.Durumdan faydalanan Osman Bey,Karacahisar,Bilecik,Yarıhisar,İnegöl ve Yenişehir'i aldı.1288'de beyliğin başkentini Bilecik'e taşıdı.Osman Gazi,büyük uçbeyi olduktan sonra Bizans toprakları üzerinde başladı.1283 Türkmen boyunu etrafında toladı.Osmanlı tarihinin ilk savaşı,Bursa'nın İnegöl kazasına 10 km uzaklıkta bulunan Hamzabey köyünde gerçekleşen Ermeni-Beli savaşıdır[1284].Bu savaşta Osman GAZİ'nin yeğeni Baykoca şehit düştü.Osmanlı tarihindeki ilk kale fethi olan Kulaca Hisar'ın fethiyse 1285 yılında gerçekleşti.


Osmanlı TarihiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin