Şehzade Savcı Bey İsyanı
Osmanlı Tarihinde,ilk taht kavası olarak görülen bu isyan ileride kardeş katline sebep olacak olaylara öncülük edecektir.Bu husustan dolayı bu olay büyük bir öneme sahiptir.Sultan Murat'ın üç oğlundan biri olan Savcı Bey'in babasına karşı ayaklanması,Osmanlıları olduğu kadar Bizans'ı da ilgilendiriyordu.Çünkü bu olayda Bizans İmparatoru Loannes'in oğlu Andronikos da vardı.Zira İmparator,Selanik Valiliği'nde bulunan ikinci oğlu Manuel'i saltanat ortağı yapmayı düşünmüştü.Böylece büyük oğlu Andronikos yerine küçük oğluna verecekti.Bu Andronikos'un kızmasına ve onu öldürmesine neden olmuştu.Bu nedenle ne olursa olsun İmparatorluğu ele geçirmek için fırsat bekliyordu.Beklediği fırsat geldi.Babası Andronikos'u vekil bırakarak Sultan Murat ile birlikte bazı asi beyleri cezalandırmak için Anadolu'ya gitmişti ve böylece bekledği fırsat gelmişti.Tam bu sırada Sultan Murat'ın Edirne'de yerine vekil olarak bıraktığı Savcı Bey'le birleşerek babalarına baş kaldırdılar.Bu hadiseden haberdar olan Sultan Murat,tekrar Rumeli'ye doğru İstanbul yakınlarında bekleyen asi kuvvetleri bozguna uğrattı.Dimetako'ya kaçan Savcı Bey'i de yakalatarak gözlerine mil çektirdi.İmparator Loannes ise oğlunun gözlerini kaynar sirkeyle yaktırmıştı.Hammer'ın ifadesine göre Loannes Sultan Murat'ın baskısı üzerine yapmak zorunda kalmıştır.
Bu olay bazı kaynaklarda farklı anlatılır.Bazı kaynaklara göre ülkeler fethetmek isteyen Sultan Murat Rumeli'ye geçer.Bunun üzerine Beyazid'i anadolu sınırına,ortanca oğlu Yakup çelebi'yi Karesi vilayetine,küçük oğlu Savcı Bey'i de Bursa muhafızlığında bırakmıştı.Savcı Bey,gençlik heyecanığıyla böyle bir hevese kapılmıştır.Bu olay bazı kaynaklarda da işte böyle anlatılıyor.