Orhan Gazi Dönemi

2K 32 4
                                    

Osmanlı sultanlarının ikincisidir.1281 yılında Söğüt'te doğdu.Babası Osmanlı Devletinin kurucusu Osman Gazi,annesi Şeyh Edabali'nin kızı Mal Hatun'dur.Osman Gazi'nin kumandanları ve arkadaşlarından silah talimi gördü.Orhan Gazi katıldığı savaşlarda başarılı oldu ve babasının takdirini kazandı.Osman Bey,Yarhisar ve Bilecik'i fethederken,Bilecik tekfuru'nun oğluna gelin gitmekte olan Yarhisar Tekfuru'nun kızı Holofira'yı esir aldı.Holofira,İslamiyet'i kabul edip Müslüman oldu ve Nilüfer adını aldı.Orhan Bey,Nilüfer Hatun'la evlendi.Babası Osman Gazi,1299 tarihinde bağımsızlığını ilan edince devleti bölgelere ayırdı.Orhan Gazi,1301'de Sultanönü bölgesinin beyliğine tahin edildi.1302'de Köprühisar'ın fethine gönderildi.Köprühisar'ı fethedip,Çavdarlı aşiretinin Osmanlı sınırlarına saldırmasının önüne geçti.1315'te Çavdarlı byini esir aldı.1317'de Karatekin,Karacebeş,Tuzpazarı,Kapucuk ve Keresteci Kalelerinin fetih harekatına katıldı.Osman Gazi,1320 yılından itibaren,yaşının ilerlemesi sebebiyle devleti oğlunun idare etmesini istedi.Orhan Gazi'yi seferlerde kumandan tahin etti.1321 Mudanya-Gemlik seferinde,Mudanya'yı fethetti.Bursa'nın denizle irtibatını kesti.1325'te Bursa'nın güneyindeki Atranos'u fethedince,şehrin ablukasını daha da şiddetlendirdi.

Osmanlı TarihiHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin