Orhan Bey 6 Nisan 1326 tarihinde Bursa'yı teslim aldı.Osman gazi Bursa'nın fethini iştince memnun oldu.Orhan Bey'i yerine varis tayin etti.Bazı kaynaklarda Osman Bey'in Bursa'nın fethi sırasında öldüğü söylenir.Ancak bu kaynakların çoğunda Bursa'nın fethinden hemen sonra öldüğü söylenir.Gümüşlü Kümbet'e defnedilmiştir.
Osmanlı Devleti'nin ikinci padişahı olarak Orhan gazi tahta geçmiştir.Kardeşi Alaeddin Paşa'yı vezir tayin etti.Devlet merkezi Yenişehir'den Bursa'ya nakledildi.yaya denilen piyade sınıfı orduya dahil edildi.Orhan Gazi 1327'de Bursa'da gümüş akçesini bastırdı.Osmanlıların Boğaz sahillerine kadar gelmiş olması Bizans'ı telaşlandırdı.Osmanlıların Karadeniz istikametinde ilerlemesini durdurmak ve İznik kuşatmasını kaldırmak için,Bizans İmparatoru 3.Andronikos ordu hazırladı.Maltepe(Pelekanon) mevkinde düşmanla karşılaştı.1329 Mayıs'ında meydana gelen Osmanlı-Bizans savaşı,sabahtan akşama kadar sürdü.Bizans İmparatoru osmanlıları yenemeyeceğini anlayınca geri çekildi.Orhan Gazi onu ordusuyla takibe geçti.
Bizans ordusu gece taarruzuna uğrayınca paniğe kapılarak birbirine girdi.Savaşı kazanan Orhan Gazi oldu.İznik şehrinin kuşatmasını şiddetlendirdi.Bizansların İznik kumandanı Pelekanon savaşında Bizans'ın yenilgiye uğradığını duyunca kaleyi Osmanlılara teslim etti.Orhan Gazi arzu edenlerin gitmesine müsade edeceğini duyurdu.Kalmak isteyenleri muhafaza edeceklerini duyurdu.Halkın büyük çoğunluğu Osmanlı himayesi altında kalmayı tercih etti.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Osmanlı Tarihi
Документальная прозаGeçmişini bilmeyen bir millet geleceğini inşa edemez.