POV: DENISE
De bel gaat. Pfff vakantie! Ik sta op pak mijn boeken in. "Eindelijk het werd tijd" zegt Sem. Ze zit naast me. "Echt he" zeg ik. Ik naar de andere kant van de klas. Lianne en Maaike zijn ook druk aan het praten. "Kom snel naar huis" zegt Sem en ze duwt me richting de deur. "Eey vakantie dat wil zeggen dat we naar Amsterdam gaan!" zegt Lianne enthousiast en komt naast ons lopen. "Ik heb er zooo veel zin in" zegt Sem en komt er ook bij lopen. "Heey dames, heeft een van jullie zin om iets met mij te gaan drinken?" vraagt Stan en gaat voor ons staan. "Nee dankje" zeg ik en we lopen door. "Heei een van jullie zin om een ijsje te gaan eten?" vraagt Max als we bij de kluisjes staan. "Nope we hebben zelf plannen" zegt Lianne en we doen onze jassen aan. "Yo meiden, iets gaan drinken?" vraagt Jelle en hij gaat met zijn vrienden om ons heen staan. We zuchten. "Nee we kunnen niet" zeggen Sem en Maaike in koor. We lopen snel de trap af. "Halloooo dames!" horen we dan vanuit de fietsenstalling. "Haaaii Freekie" zeggen we en lopen snel naar hem toe. "En alles al gepland?" vraagt hij. "Jup maar dan ook echt alles" zeg ik. "Mooi, maaruh... waarom krijgen jullie alle aandacht van de jongens en ik niet" zegt Freek lachend. "Hahaha misschien omdat hun hetero zijn lieve schat" zegt Maaike. "En jij hebt ook aandacht hoor" zegt Lianne. "Maar wij gaan want alles moet nog gepakt worden" zegt Sem. We geven Freek een knuffel en fietsen dan naar huis.
POV: MAAIKE
Als ik thuis ben pak ik snel al mijn spullen en ga dan naar Lianne. Daar hebben we afgesproken, want die vader brengt ons met de auto. "Maaam ik ben weg!" roep ik naar boven. "Wacht even schat" zegt ze en ze komt naar beneden gelopen. "Doe voorzichtig he, ga niet met jongens mee, drink niet te veel, geen drugs..." "Mam ik weet het" onderbreek ik haar lachend. Ze geeft me een zoen op mijn wang en dan fiets ik aan.
We zijn net ingecheckt bij het hotel en lopen met onze koffers naar de lift. "Ha. Ha. Defect..." zucht Sem. "You kidding me? Ugh" zeg ik. We lopen naar de trap. "Welke kamer?" vraagt Denise. "Tweede verdieping kamer 157" zeg ik.
"Wooow nice" zegt Lianne die als eerste naar binnen loopt. Ze heeft gelijk ook: twee tweepersoonsbedden, een grote televisie, kleine koelkast en diepvries, badkamer en een super uitzicht over een stuk van de stad.
POV: LIANNE
Er wordt op de deur geklopt. Ik loop er naartoe en doe hem open. Er staan vier jongens die net iets ouder zijn dan ons. "Uhm hoi" zeg ik. De meiden komen er nu ook bij staan. "Hoi, wij zagen jullie aankomen en we vroegen ons af of jullie zin hebben om iets te gaan drinken met ons?" vraagt een van de jongens. "Uhm nee we moeten uitpakken en nog eten dus wij slaan over" zegt Denise. "Oh oke" zegt een andere jongen en ze lopen langzaam achteruit. Ik doe snel de deur dicht voordat het nog meer akward wordt. Ik draai om en kijk de meiden aan. We beginnen te lachen. "Oh god" zeg ik en ga op bed zitten. "Ze waren wel ontiegelijk lekker" zegt Maaike. We knikken allemaal hevig. "Misschien moeten we toch wat gaan drinken met ze" zegt Sem. "En onze afspraak dan?" vraagt Denise. "We houden het als mogelijkheid voor de laatste dag" zeg ik lachend. "Oke maar ik wil wel eten nu" zegt Maaike en we staan op. "Gewoon in de stad denk ik he" zeg ik. "Jup" zeggen ze in koor en we lopen naar beneden.
POV: OWEN
"Dat was genant" zeg ik. We lopen naar onze kamers. "Nou genant" zegt Rein. "Ja het was genant" lacht Nils. "Ze waren wel overdonderd" zegt Daan lachend. "Hier, dat is al een begin" zegt Rein. "Geef toe ze waren echt knap" maakt hij zijn zin af. "Jaja" moppelen wij. "Kom we gaan in het restaurant hier wat eten want ik sterf" zeg ik
JE LEEST
Forget The Past
FanfictionHet is eindelijk vakantie en Denise, Sem, Maaike en Lianne gaan een lang weekend naar Amsterdam. Het wordt een echt meidenweekend. Ze hebben zelfs afgesproken om alle jongens aan de kant te zetten. Maar houden ze dat vol?