DEEL 3

29 4 3
                                    

POV: DENISE

"Pardon wat zei je?" lach ik naar Lianne. "Nou gewoon, Sem zou dat ook doen" zegt Lianne. "Ja klopt, maar wil dat dan zeggen dat ik meteen bij hem pas?" lacht Sem. "Ja best wel" zeggen Lianne, Maaike en ik in koor. "Uhm ze komen" zegt Maaike dan in een keer. Ik draai om en zie de jongens zo soepel mogelijk dichterbij komen met een balspel. "Dit valt ook echt niet op" zeg ik tegen de meiden. "Laat ze maar even hun ding doen" lacht Sem. "Oke als ze dichtbij zijn pakken we die bal" zegt Lianne vastberaden. Dat gaat sowieso niet soepel denk ik bij mezelf.

POV: DAAN

"Ja! Hier Rein!" roep ik en Rein passt de bal naar mij. Ik zwem er mee naar de kant. Ik bots alleen wel tegen een van de meiden. "Oh sorry" zeg ik en gooi de bal richting Rein maar Owen onderschept hem. "Ah nee!" roept Rein. "Wij doen mee!" roept dan een van de meiden. Ik kijk de jongens aan. "Oke is goed" zegt Nils dan. "Hoe heten jullie? Dat is misschien wel handig" zegt Rein. "Ik ben Denise, dat is Maaike, dit is Sem en die daar is Lianne" zegt Denise. "Oke uuhm Maaike en Sem bij Nils en Owen, dan zitten Lianne en Denise bij mij en Rein" zeg ik. "En wat is nou de bedoeling van het spel?" lacht Sem. "Gewoon met je team zo lang mogelijk de bal in bezit houden" zegt Owen. "Mag je mensen kopje onder duwen?" zegt Lianne met een grijns. "Ja dat is wel leuk" zegt Rein en gooit meteen de bal naar mij.

POV: LIANNE

"Yo Daan hier!" roep ik en Daan gooit de bal naar mij. Eerst komt Maaike als een of andere spast naar me toe gezwommen om de bal te pakken, maar Daan tilt haar op en gooit haar twee meter verderop. Meteen daarna duikt Nils voor me op. "Wel lief zijn voor me a.u.b want ik ben snel gebroken" zeg ik met een schijnheilige kop. Hij moet lachen en ik wil dan de bal gooien, alleen hij pakt mijn pols. Snel pak ik met mijn andere hand de bal en hij pakt met zijn andere hand mijn andere arm. "Wacht, zo kan ik ook niks" zegt Nils dan lachend. "Dankjewel" zegt Rein die de bal van me over pakt. "Nils als je haar hand vast wil houden mag je dat ook gewoon vragen hoor" roept Denise dan. Ik kijk naar Nils die me snel los laat en helemaal rood wordt. "Niks van aan trekken" zeg ik nog tegen hem en zwem dan naar de bal toe.

POV: DENISE

"Kutje" zegt Sem tegen mij en pakt de bal van me af. Ze zwemt weg en ik pak haar bij d'r enkels. "Laat maar los" hoor ik dan achter me. Het is Owen die me meteen bij mijn heupen pakt en me weg gooit. Als ik boven kom kijkt hij me met een uitdagende grijns aan. "Oke die krijg je terug" roep ik en zwem naar hem toe. Ik wil hem onder water duwen maar ik kom niet bij zijn hoofd. Dan maar zo denk ik en duik naar beneden. Ik pak Owen bij zijn enkels en trek hem dan onderuit. Als hij boven komt ben ik al weg, met de bal natuurlijk.

POV: REIN

"Pfff dat was een hele sport" zeg ik en ga op mijn bedje liggen. De meiden zijn hun haddoeken pakken zodat ze erbij kunnen gaan liggen. Ik zie Sem dicht langs de rand van het zwambad staan. Ik sta op en loop voorzichtig naar haar toe. Ik tik op haar schouder en Sem draait om. "BOEH" zeg ik meteen en ze schrikt zo hard dat ze het water in valt. Iedereen moet lachen, ook Sem als ze boven komt. "Niet leuk" lacht ze en klimt het zwembad weer in. We lopen naar de jongens. "Meisjes plagen is kusjes vragen" zegt Daan dan tegen mij. "Oh dan moeten jullie allemaal een kusje krijgen" zegt Maaike meteen. De meiden lachen en wij kijken elkaar met een grijns aan. "Nou kom maar dan" zeg ik en tuit mijn lippen richting Sem. Daan doet dat naar Maaike, Owen naar Denise en Nils naar Lianne. "Uhm nee" zegt Sem en gaat liggen.

POV: MAAIKE

"Jongens plagen is oorlog vragen" zegt Daan dan droog. "Oh maar die winnen wij wel" zegt Denise. "Echt niet" lacht Owen. "Oh let maar op" zegt Lianne. Ze staat op pakt het bedje naast haar op waar Nils op ligt. Rijdt hem richting het zwembad en voordat Nils de kans krijgt eraf te kruipen ligt hij in het water. Ze zet rustig het bedje terug en gaat dan weer liggen. "Dat kunnen wij dus ook" zeg ik en ik zie de jongens lachen. "Maar kijk Nils weegt niet zo veel. Bij ons lukt dat al niet" zegt Rein en gaat er eens even goed voor liggen. "Oh" zegt Sem. We staan op en pakken ieder een bedje. "Wow okeee jaaa genoeegg" zegt Daan tegen mij. "Neee neee" zegt Owen tegen Denise. "VROUWENPOWERRRR" roept Rein alleen maar naar Sem. En even later is het stil want dan liggen ze in het water. Wij gaan weer liggen. "Well done, well done" lachen de jongens.

Forget The PastWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu