DEEL 5

34 3 0
                                    

POV: OWEN

Het is niet te geloven. We hebben gewoon verloren met voetbal, en hoe. "Waarom zijn jullie zo goed? Zitten jullie onder voetbal?" vraag ik. "Nee paardrijden" zegt Lianne. De andere meiden knikken ook. Ik kijk de jongens aan. Dat kan nooit, dan zijn ze nooit zo goed. "Kijk, ieder jaar op vakantie gaan wij voetballen. Op het strand, de camping, straat etcetera" zegt Denise. "Daan was wel goed" zegt Maaike. "Oh en wij niet?" vraagt Rein meteen. De meiden knikken van niet en rennen meteen terug naar het hotel, de lobby door, de straat oversteken en dan zijn we ze kwijt...

POV: MAAIKE

"Psst meiden" horen we in een keer. We draaien om. Er staat een meisje van ongeveer onze leeftijd. "Uhm hoi" zeg ik droog. "Jullie kennen MainStreet wel he?" vraagt het meisje. "Ooit van gehoord wel ja, maar dat is het ook" zegt Sem. Het meisje begint te lachen. "Ooh ooh wat zijn jullie dom. Owen, Nils, Daan en Rein zijn MainStreet. Hebben ze dat niet verteld?" vraagt ze. "Nee maar dat had ook niet echt gehoeven, ik bedoel ze zijn gewoon aardig enzo" zegt Lianne. Ik zie dat het meisje zich irriteert. "Wie ben je eigenlijk?" vraagt Denise. "Ik ben Renske, de ex van Nils" zegt ze. Ze kijkt naar Lianne en dan naar ons. "Pas op met hun, ze kwetsen bijna ieder meisje" zegt Renske en dan loopt ze weg. Ik kijk de rest aan. "Wat was dit?" vraag ik. "Geen idee, maar stel ze heeft gelijk?" vraagt Lianne. "Was jij van plan om na dit weekend die jongens nog te zien?" vraagt Denise. Lianne knikt nee. "Dan zal het wel meevallen. En wie een van ons pijn doet, doen wij ook pijn" zegt Sem. Ik geef haar een high-five. "Kom we gaan terug. De jongens zullen ons wel aan het zoeken zijn" zeg ik.

POV: NILS

"Hèhè daar zijn ze hoor. Waren we zo eng?" vraag ik lachend als de meiden het voetbalveld weer opgelopen komen. "Ja zo eng, ik dacht echt even dat ik dood ging" lacht Denise. "Nils, wie is Renske?" vraagt Lianne dan in een keer. Ik kijk haar verschrikt aan en dan naar de jongens. "Mijn ex, hoezo?" vraag ik. "Ze kwam net naar ons toe om ons voor jullie te waarschuwen" zegt Maaike. "Geloven jullie haar?" vraagt Daan. "Dat ligt aan jullie. Moeten we haar geloven?" vraagt Sem dan. Ik kijk naar de jongens en knik dan van nee. "Dan geloven we haar niet" zegt Denise. Ik kijk Lianne aan. "Lianne jij ook?" vraag ik. Ze knikt van ja.
We hebben nog een uurtje zitten kletsen op het terras en zijn toen naar bed gegaan. Dat verhaal van Renske blijft maar door mijn hoofd spoken.

POV: DENISE

"Meiden, dat verhaal van die Renske he" zeg ik. "Ja ik weet ook niet wat ik moet denken" zegt Lianne. "Kom op dames, na dit weekend is het toch klaar. Dat wisten we al meteen toen we er aan begonnen" zegt Maaike. "Precies! Probeer er niet aan te denken. Maak er gewoon iets leuks van om te herinneren" zegt Sem. "Oke jullie hebben gelijk. Filmpie?" zeg ik. De meiden knikken en ik pak de films die ik mee heb genomen. Ik houd Magic Mike xxl omhoog. "JAAA" roepen ze in koor. Ik stop de dvd in de tv en ga op het bed liggen. "Oh wacht ik heb chips mee" zegt Lianne. Meteen krijg ik een zak naar mijn hoofd gegooid en Maaike en Sem ook. "Danku" zeg ik droog.
De film is afgelopen en we liggen allemaal al in bed met de lampen uit. "Dit was serieus de beste film ooit" lach ik. "Echt he! Al die sixpacks" zegt Sem. "Die zien wij waarschijnlijk morgen weer in real life" zegt Maaike. "Beter" zegt Lianne nog. "Weltrusten!" zeg ik. "Weltrusten" zeggen ze in koor terug.

Forget The PastWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu