Herkese merhabalar!
Öncelikle sürekli belirttiğim gibi amacımız isteyen herkese değil, hakeden herkese yardımda bulunmak.
Bu bir okuyucu platformudur ve okuyucular olarak gerçekten hakeden ve edebi değer taşıyan hikayelerimizi öne çıkarmak ve onları hak ettikleri yerlere getirmek için buradayız.
Peki bunu nasıl yapacağız?
Benim şimdilik bir planım var elbet. Fakat geniş bir aile olabilirsek, ki bu benim en büyük amaçlarım arasında, stratejilerimizi geliştirebiliriz.
Kapımız herkese açık. Her türlü fikir ve eleştiriyi, saygı çerçevesinde, kabul ediyoruz ve herkesi ailemize bekliyoruz. Umarım kısa zamanda büyük bir aile olur ve hatta sıcak dostlukla edinir, çeşitli eğlenceli yarışma ve etkinlikle düzenleriz birlikte. Hikâyeler hakkında röportajlar, anketler, sohbetler düzenler, kısa hikaye yarışmaları yahut eleştiri denemeleri yazıp burada paylaşırız belki de, ha? Heyecan yaptım şimdi :)
Umarım beni yalnız bırakmazsınız.
Eh, o zaman gelgelelim asıl meseleye...
Şimdi arkadaşlar, ilk olarak "WattyGözcü- Analiz" adlı bir eleştiri hikâyesi açacağım. Keşfedilesi hikayelerimizi için ilk adım "Analiz" olacak.
Başvurusu yapılan her hikâye en fazla 3 gün içinde okunup eleştirilecek, merak etmeyin.
İlk adım: Analiz!
Yalnız bazen biraz sivri dilli olabilirim, ona göre... :)
Bu eleştiri hikayesinin amacı ne peki?
Şu ki; bu Analiz sayesinde edebi değer taşıyan hikayelerimizi ayrıştırabileceğiz ve aynı zamanda da hatalı ve "olumsuzluk" teşkil eden hikayeler için de tavsiye vermiş olacağız.
Unutmayın! Tek bir amaç var, o da edebiyatımızı edebi değer taşımayan safsataların kitapçı raflarını istilasından kurtarıp yerlerine mis kokulu edebi eserlerimizi dizmek.
Her neyse... Analizde bir puanlama sistemi olacak ve değerlendirme sonucu seçilen hikayeler Analiz aşamasını geçebilecek.
Bu konu Analiz adlı eleştiri hikayesinde açıklama olarak ayrıntılarıyla anlatılacak zaten.
Hah! Peki sonra?
Geçen hikâyenin sonraki adımı işte burası!
Buraya ulaşan hikayeye destek vereceğiz...
Ama!!!
Destekten kastım oy vermek, okumadan yorum atmak, son bölüme gelince bırakmak...vs. Değil!
Gerçek, sağlam ve devamlı okurlar lazım bize ki hikaye ciddi manada keşfedilebilsin. Bu yüzden sadece yazarları değil, okurları da davet ediyorum ailemize.
Bu kısım zorladı tabi sizi biraz, değil mi? ;) O yüzden biraz daha açayım size:
Analizden geçen ve burada yayınlanan her hikayeye destek vermek zorunda değilsiniz. Yayınlanan hikayelerden beğendiğinizi seçip devamlı okuru olacaksınız ama yarıyolda bırakmak yok! Hepsinin listesini tutacağım.
Yani bir nevi bu "hikâye tanıtım kitabı" gibi olacak okurlarımız için ama tek fark aramıza katılan kişi seçilen her hikaye grubundan en az bir tanesini kütüphanesine alacak...
Çok fazla olmaz mı?
Ailemiz genişledikçe zaten okur sayısı da artar ve ona göre kolaylık gelecek mutlaka, merak etmeyin. Daha yeniyiz ve kütüphanenize en fazla 3 kitap eklersiniz ;)
Bakın burada yayınlanan hikayeyi okuyup, eleştirip, beğenen ben değilim! Sizsiniz! Yani Admin ben değilim, sizsiniz!
Her hikayeye en az 10 devamlı okuyucu (şimdilik) kazandırsak ne mutlu bize...
Peki okuyucunun çıkarı ne?
Bu ne saçma bir soru! Okuyucu zaten bizim tavsiyemizi okumasa, başka hikayeler okuyacak. Bizim amacımız okurları, kötü örnek teşkil etmekten tutun da, duygu yoksunu olan, edebi hiçbir değeri bulunmayıp, klişelikler abidesi olmaya hazır hikâyelerden uzak tutup yararlı hikâyelere yönlendirmek. Bundan büyük bir iyilik göremiyorum ben. Hem istediği hikayeyi okumakta da özgür sonuçta. Aynı zamanda çok da güzel bir aile kazanacak okuyucumuz inşallah. Ben buranın yeri geldiğinde yararlı edebiyat sohbetlerinin yapıldığı, yeri geldiğinde çeşitli eğlenceli etkinliklerin düzenlendiği bir "aile" olmasını istiyorum. Okuyucuları temin edebilirim ki... Çok eğlenebiliriz!
Peki ya yazarlar?
Her yazar da aslında bir okuyucu değil mi zaten? O yüzden kurallar herkes için geçerli! :))
Katılmak isteyenlerimizin isimlerini listeleyeceğim. Bakın bunu bir edebiyat derneğine üye olmak gibi düşünebilirsiniz. Her şeyin düzenli ve listesi olmasını istiyorum. Adalet için çalışırken haksızlık yapmayalım sonra...
Edebiyatımızın gözcüsü olmak, hakedene destek vermek ve gerçek bir aile oluşturmak isteyenler yorum bıraksın!
Yazarlarımızı buraya yorum bıraktıktan sonra "Analiz"e bekliyorum. :)
Hadi bakalım... Umarım beklediğim ilgiyi görürüm ve yarı yolda yalnız kalmam.
O zaman... Hayırlı olsun! Hadi Bismillah! :D
ŞİMDİ OKUDUĞUN
WATTYGÖZCÜ
RandomTürk Edebiyatının o nefis betimlemelerini, söz sanatlarını, edebi değer taşıyan paragraflar arasında okuyucuyu nahoş bir havaya sokan muazzam satırlarını özleyenler olarak yalnız değiliz sanırım? --Bu klasik bir oy ya da yorum kazanma kitabı değildi...