Merhabalar WattyGözcü Ailesi!! :))
Burada izlediğimiz yolu tekrardan daha ayrıntılarıyla anlatacağım. Bazı şeyler de değiştiği için kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum, önemli.
O zaman madde madde anlatmak daha anlaşılır ve kolay olacaktır herhalde, öyle yapalım. :))
-- Öncelikle ailemize katılmak isteyen kişiler muhakkak hikayesini ve adını özel mesaj yahut yorum olarak belirtip bir şekilde benimle iletişime geçmeli, ki ben de isimlerini listeye, hikayelerini de sıraya ekleyebileyim.
-- İsmimi listeye, hikayemi sıraya eklettim. Şimdi ne olacak?
Bu noktada ben sırasına göre hikayeleri okuyup değerlendirmesini yapıp eleştiri ve analizini puanlamasıyla birlikte "WattyGözcü-Analiz" adlı eleştiri kitabında yayınlayacağım.
-- Analizim yapıldı. Sonra?
Analiz yapıldıktan sonra, her 10 hikayede bir Analiz aşamasını geçen, kazanan keşfedilesi hikayeler burada, yani "WattyGözcü" de yayınlanacak ve destek görecek.
-- Destekten kastım ne?
Destekten kastım sadece oy vermek, okumadan yorum atmak, son bölüme gelince bırakmak değil. Gerçekten okuyup, yorum yapıp, eleştirip, kütüphaneye ekleyerek devamlı okuru olmak.
-- Ya Analizi geçemezsem?
Analizi geçemediğiniz sürece vazgeçmenize yahut geri adım atmanıza hiç mi hiç gerek yok. Analizdeki tavsiyelerimize kulak asan yazanlarımız öncelikli olmak üzre hiçbir hikâye siz vazgeçmediğiniz sürece etkinlik dışı edilmeyecek.
-- Peki, geçebilen kaç hikâye olacak?
Şöyle ki arkadaşlar, bu konu üzerine çok düşündüm. Her 10 hikâye için belli bir sayıda geçen olması daha doğru olacakmış gibi geldi. Bu da bir yarışma ve ben tüm hikâyeleri Analiz aşamasından geçirip de kazandırtırsam sizin kütüphaneleriniz dolup taşar ve bu kadar hikâyeyi de kimse okumaz. Bu yüzden geçebilen sadece 3 hikaye olması taraftarıyım ben. Bu konudaki farklı fikirlerinize kesinlikle açığım. Tavsiye bekliyorum. :))
-- Hikayelerin Analizden geçip de sonuçların burada açıklanması ne kadar sürer?
Onar onar aldığım için gruplara böldüm hikayelerimizi. Her grubun bir hafta içinde analizinin tamamlanması ve hafta sonunda da sonuçlarının burada açıklanması en doğrusu olacaktır. Zira daha erkeni de benim için biraz zor olur siz de takdir edersiniz ki. Sizi çok bekletmek de istemiyorum elbet ama başarı için biraz sabır muhakkak gereklidir, öyle değil mi?
-- Kazanan hikayelerin hepsine herkes destek olacak mı?
Şöyle ki bu konu üzerinde de çok düşündüm ve adaletli bir karar vermeye çalıştım. Eğer aksini iddia edecek olan olursa tüm fikirlere ve tavsiyelere açığım. Bu arada ben sizi eleştiriyorum, siz de beni eleştirin... ;))
Şöyle bir kanıya vardım arkadaşlar, ben size ilk bölümde adminin siz olduğunu söylemiştim. Okuyacak, eleştirecek olanın siz olduğunu söylemiştim. Bu WattyGözcü platformumuzun en temel kurallarından biri. Bu nedenle kazanan o üç hikâyenin hepiniz tarafından okunmasını, yorumlanmasını ve "eleştirilmesini" istiyorum. Bunun için bir hafta süreniz olacak. Yani ben ikinci grubu analiz ederken siz de birinci grup kazananlarını analiz edeceksiniz. Çok zor olacağını zannetmiyorum sizin için, zira ben 10 tane hikâyeyi okuyup uzun uzadıya analizler yapıyorken sizin için 3 tanecik hikâyeyi okuyup yorum bırakmak çok zor olmasa gerek. Öyle değil mi? :))
Bir hafta içinde okuyup hikâyelerle ilgili fikir sahibi olduktan sonra da içlerinden seçtiğiniz en az bir tanesini kütüphanenize ekleyip devamlı okuyucusu olacaksınız. Sizi tüm hikâyelerin devamlı okuyucusu yapamayacağımı biliyorum, bu yüzden böyle bir yola başvurmak daha doğru olurmuş gibi geldi. Hem kendi zevkinize göre hikâye seçmiş olacaksınız hem de hikayelerimiz devamlı okuyucu kazanmış olacaklar. Seçiminizi yaptığınızda bana özelden mesaj atmanızı rica ediyorum. Bakın, özelden diyorum. Buna dikkatinizi çekerim, yorumdan değil. Neden diye soracak olursanız "hangi hikaye kaç devamlı okuyucu kazanmış?" sorusunun cevabı olarak istatistik bir kanıya varmak isterim. Peki neden özelden atıyoruz diyecek olursanız da, olur da hikayelerimizden bazıları pek devamlı okuyucu kazanamayacak olursa ben yazanlarımızın diğer kazananlarla kendini karşılaştırıp üzülmesini istemem. Bu gibi hiç okuyucu kazanmayacak bir hikaye olursa -ki bu çok çok düşük bir ihtimal- o hikâyeye seçen kişi olarak bizzat destek sunmaktan geri durmam. Bu konu biraz kafanızı karıştırmış olabilir ama eğer incelikli düşünecek olursanız haksızlık olmaması adına bunun doğru olduğunu farkedeceksinizdir.
Eğer bu konularda bir itirazınız ya da tavsiyeniz varsa her türlü yoruma açığım. :))
-- Peki herkes mi destek verecek, yoksa o grup mu?
Aslında cevap belli. Tabiki herkes. Biz eğer gerçekten bir aileysek birbirimizden desteğimizi esirgememeliyiz, öyle değil mi? Hem zamanı gelince siz de destek göreceksiniz onlar tarafından. Bakın kurallarımıza uymayarak sadece kendi hikayesinin çıkarlarını düşünerek hareket edenlerimizi listeden çıkartmak mecburiyetinde kalabilirim. :/
Bu konularla bizzat ilgilenecek ve tüm durumları kontrol edeceğim sizin için. :))
-- Bu arada sadece burada kazananların değil de diğerlerinin de beklerken destek görebilmesi adına "WattyGözcü-Analiz" adlı eleştiri kitabında yayınlanan analizleri inceleyip beğendiklerinizi kütüphanenize ekleyerek birbirinize destek vermenizi de tavsiye ederim. Bu durumda hem siz güzel hikâyeler okur hem de güzel okuyucular kazanabilirsiniz.
--Başka herhangi bir kafanıza takılan soru, anlamadığınız bir şey, gördüğünüz bir hata, yahut verecek güzel bir fikriniz varsa ben buradayım. Her türlü yoruma açığım ve yardımcı olmak için elimden gelen her şeyi yaparım. Unutmayın, sizin için buradayım ve amacım sadece sizin için bir şeyler yapabilmek. :D
Kırıcı olduysam yahut hatalıysam affedin, sağlıcakla kalın ve kendinize çok çok iyi bakın benim biricik WattyGözcü Ailem! Sizi çok seviyorum! :D
--Yazaramaz
ŞİMDİ OKUDUĞUN
WATTYGÖZCÜ
De TodoTürk Edebiyatının o nefis betimlemelerini, söz sanatlarını, edebi değer taşıyan paragraflar arasında okuyucuyu nahoş bir havaya sokan muazzam satırlarını özleyenler olarak yalnız değiliz sanırım? --Bu klasik bir oy ya da yorum kazanma kitabı değildi...