Paula si samožejmě tohle nebezpečí velmi reálně uvědomovala, ale ať nad tím přemýšlela, jak chtěla, vycházeli jí z toho pouze dvě věci. Abdon se pokusí Francii napadnout a pokud by uspěl pravděpodobně by to znamenalo smrt, pro celou její rodinu. Byla zde jediná možnost, postavit se jeho záměrům.
Jenže, bude jí Filip vůbec poslouchat, i když je zde v sázce budoucnost jejich dětí? O tom silně pochybovala a proto se rozhodla ke kroku, který si myslela, že nikdy neudělá. Existuje jediná osoba, který by dokázala jejího manžela přesvědčit, aby se postavil jejímu bratranci na odpor a tou osobou byla Alžběta Vévodkyně z Autruche a jeho milenka. Tentokrát bude muset ustoupit ze své hrdosti a požádat ji, o pomoc.
"A, co z toho budu mít já, když vaší žádosti vyhovím? Chápu jako matka, že máte strach, o své děti, ale budoucnost mě nutí myslet, i na ty mé. Já však nemám se Španělským dvorem nic společného a proto pochybuji, že by se mě rovněž dotýkaly vaše starosti. Mí synové nejsou Španěly, ani vzdáleně, proč by měl mít tedy král, o ně zájem? Samozřejmě vy jste, jako jeho sestčenice v úplně jiné situaci." Reagovala Alžběta zcela podle očekávání. "Neznáte mého bratrance tak jako já! Jakmile se jednou dostane k moci, tak už se nezastaví vůbec před ničím. Vážně si myslíte, že když by jednou získal nadvládu nad Francií, že by vaše děti ušetřil jen proto, že nejsou Španělé?? Nerada to říkám a stojí mě to hodně přemáhání to vůbec vyslovit, to mi věřte, ale pak si také uvědomte, že jsou také potomci budoucího Francouzského krále, kteří by měli za určitých okolností nárok na zdejší trůn a tudíž..." Začne Paula vysvětlovat a Alžbětě to v té chvíli dojde. Pokud by se zde Abdon stal vládcem, její synové, ač levobočci by mohli Paulina bratrance ohrozit v nároku na Francouzský trůn, i přes svůj nemanželský původ. Pořád by se však jednalo, o přímé potomky Francouzské vládnocí dynastie a tudíž možné nebezpečí. Nikdy si před tím nemysela, že ta slova někdy řekne, ale nakonec je k zoufalé princezně pronesla. "Miluji své děti a udělám vše proto, aby byli v bezpečí. Pokud vážně není jiná možnost přesvědčím Filipa, aby se vašemu bratranci postavil. Nemějte strach, sice ještě nevím, jak, ale zařídím to!" Souhlasila nakonec s jejím návrhem Alžběta.
ČTEŠ
Odhodlaná
Ficção HistóricaAlžběta Fuchsová se narodila do chudé rodiny. Jako malá přijde, o oba rodiče, takže je vychována svými vzdálenými přibuznými. Zrzovlasé děvče upoutá jednoho dne Královský průvod a především jedna konkrétní osoba: panovníkova milenka Klára, Vévodkyně...