Přesně touto větou přívítala Paula svého manžela, jakmile za ní přišel s rozhodnutím zaslíbit Janu Vévodovi z Abeille Zikmundovi, který byl, o rok mladší než Francouzská princezna. Vše vyústilo opět v hlasitou hádku, která byla Paule úplně k ničemu. Manželův záměr se jí změnit nepodařilo a tak jen bezmocně a plná vzteku sledovala, jak Alžběta zaujímá místo, které by správně mělo patřit jí, budoucí královně Francie. A navíc ta cuchta dala jejímu manželovi druhého syna. Opět chlapce! To je tedy k vzteku. A ona pouze dceru znovu.
Co se by se vlastně stalo, pokud by se tenhle poměr opakoval, i do třetice? Co by potom bylo se zemí? Mohl by její manžel posadit svého levobočka, až na královský trůn? Tím se právě vůbec nebyla jistá.
Ale jedno už věděla určitě, dokud bude dýchat, takovou pohanu všech královských rodin v Evropě, nikdy nedovolí, i kdyby se měla milence svého manžela veřejně postavit!
Manželství Jany a Zikmunda však štěstné nebylo a to, i přesto, že se k sobě věkově hodili mnohem více, než Alžběta s Vladivojem. Důvod byl prostý a s velkou pravděpodobností k tomuto výsledku také značně přispěla nevěstina matka, která své dceři neustále vtloukala do hlavy její urozený původ. Přesto z něj však vzešli 3 děti z toho 2 synové (Kristián a Viliem) + 1 dcera Dalila.
Tentokrát se, i Alžběta rozhodla poohlédnout po vhodné nevěstě pro svého mladšího syna Eduarda. Však Artur má na ženení ještě času dost a jeho nevěsta musí být skutečně vyjímečná. Nakonec se se svým milencem shodla na Irské princezna Mary a Vladivojově sestře. Ta byla, o 9 let starší, než její nastávající. Ani toto manželství nedopadlo podle představ těch, kteří ho smluvili. Mary se přirozeně do svého mladšího manžela okamžitě zamilovala, ale on do ní nikoliv. Přesto si však milenku nikdy nenašel a ani nemohl, díky svému nemanželskému původu. Měli spolu 3 děti z toho 2 syny (Daniela a Alarica) + 1 dceru Ludmilu.
ČTEŠ
Odhodlaná
Ficțiune istoricăAlžběta Fuchsová se narodila do chudé rodiny. Jako malá přijde, o oba rodiče, takže je vychována svými vzdálenými přibuznými. Zrzovlasé děvče upoutá jednoho dne Královský průvod a především jedna konkrétní osoba: panovníkova milenka Klára, Vévodkyně...