Dounia: 17 jaar, wilt niks te maken hebben met jongens, groene mooie ogen, blond bruine krullen, een vorm waar je U tegen zegt en zit nog op de middelbare school.
Zakaria: 24 jaar, een drugsdealer.
Marwa: 19 jaar, goud bruine ogen, ook een.vorm waar je U tegen zegt, geniet van aandacht van de jongens en is de beste vriendin van Dounia.
Sanne: 16 jaar, zit samen in de klas met Dounia.Dounia's perspectief
'Morgen word ik 17' zei ik verveeld tegen Marwa. Ja hoor Marwa was weer helemaal bezig met haar vriendje aan het sms'en. Opeens springt Marwa op 'we gaan naar Rachid toe! Kun je gelijk die vriend Zakaria van hem leren kennen, echt een schatje is het' Hier had ik echt totaal geen zin in maar thuis zitten ook niet. Ik lachte maar naar haar en stemde in. Nog geen tien minuten later zitten we in de auto bij Rachid 'Ewa dames hoe gaat het met jullie?' vroeg Rachid, voordat ik antwoord kon geven was Marwa alweer druk in gesprek met hem. Naast Rachid zat een lange jongen ik kon hem niet goed zien het was donker ik ging er vanuit dat dat dus Zakaria was. Hij zei niet veel, zo geweldig is die nou ook weer niet dacht ik bij mezelf... We stopten bij een appartement en stapten uit, Rachid bleef zitten 'ik kom zo ik ga even wat doen' zei hij tegen ons, ik keek Marwa raar aan en durfde Zakaria niet aan te kijken. Stil volgden we Zakaria naar boven. Eenmaal boven zei niemand iets, Zakaria zette de tv aan en ging rustig zitten een joint draaien. Hij keek me aan en uit het niets vroeg hij 'hoe heet jij eigenlijk?' Oke, rare 'Dounia en jij dan?' antwoorde ik rustig. 'Ik heet Zakaria, aangenaam'. Hij heeft iets ik weet niet wat maar hij is rustig en doet niet interessant of wat dan ook. Marwa zag gelijk aan mij dat er iets was en knipoogde naar mij. Na een half uur daar gezeten te hebben kwam Rachid ons gelukkig weer ophalen. Ik snapte niet waarom hij ons kwam ophalen en daarna weer daar afzette en vervolgens gewoon weg ging.. terwijl we naar beneden liepen zag ik Marwa een papiertje geven aan Zakaria (omslag). Eenmaal thuis aangekomen belde Marwa mij.
Marwa: heyyy schatje.
Dounia: hey mop, wat heb je aan die Zakaria gegeven?
Marwa: niks hoor gewoon je nummer, bitch you love me hahahahah
Dounia: ben jij gek geworden of zo ? Marwa: hoezo ik zag gelijk aan je dat je hem leuk vond.
Dounia: nee joh als dat zo was had ik dat zelf wel kunnen oplossen
Marwa: okee het was alleen maar goedbedoeld hoor, maar ja heeft je moeder nog iets gezegd dat je zolaat thuis was. Dounia: nee niet echt alleen dat het niet weer moet gebeuren
Marwa: wat gaan we morgen doen voor je verjaardag? Zullen we wat leuks gaan doen met Zakaria en Rachid?
Dounia: ik weet het nog niet, ik ken hun amper en dan moet ik met hun mijn verjaardag vieren? heb er sowieso niet echt veel zin in.
Marwa: kom op joh, denk er maar over na ik hoor het wel schat ik spreek je morgen oke?
Dounia: oke schat, slaaplekker. Tuuuttuuut.. Ik staar voor me uit en ben aan het bedenken wat ik morgen ga doen, met dat in mijn gedachte val ik rustig in slaap.De volgende morgen krijg ik een sms binnen 'pff Marwa laat me slapen man'. Ik open het sms'je: ''goeiemorgen engeltje, van harte gefeliciteerd met je verjaardag'' Afzender 06********. 'dat is toch niet Zakaria?' zeg ik zachtjes in mezelf. Ik sms hem terug met daarin: ''uhm wie ben jij'' vraag ik voor de zekerheid terwijl ik al bijna zeker weet dat het Zakaria is. Weer krijg ik een sms binnen van hetzelfde nummer: ''haha Zakaria, ben je me zo snel vergeten???'' ''haha nee hoor en bedankt voor de felicitatie. x'' Ik leg mijn telefoon onder mijn kussen en ben klaar wakker ik draai me om en probeer nog even verder te slapen totdat ik weer een sms binnen krijg van hem.. ''graag gedaan en hoe voelt het nu een jaartje ouder?" '' nou gewoon hetzelfde hoor niet veel speciaals of zo haha'' Nog geen twee minuten later sms't hij terug: ''oké had gekund toch, weetje al wat je gaat doen vandaag? Ik sms hem weer terug: ''uhmm niet veel bijzonders hoor, denk gewoon met familie even en dan met Marwa wat doen of zo'' 'hij kan plakken, dan maar opstaan en gaan douchen' denk ik bij mezelf. Rustig loop ik naar beneden in de hoop dat mijn moeder niet wakker word ik woon al mijn hele leven alleen met mijn moeder en ze heeft sinds 4 jaar een relatie met een Nederlander hij is wel aardig en heb geen contact met mijn vader hij woont in Marokko. Pff en ja hoor mijn moeder zit al beneden met ontbijt 'gefeliteeeerd lieverd '' en ze geeft me drie kusjes, haar vriend volgt haar voorbeeld en feliciteert mij ook. Na het ontbijt ging ik me douchen en omkleden. Ik loop naar boven en kijk op mijn telefoon : drie gemiste oproepen van Marwa, en twee sms'jes. Ik open het eerste sms Van Marwa: 'schatjeeeeeee, neem op eh heks. Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Het tweede smsje open ik van Zakaria: 'ah je moet er toch wel wat leuks van maken heb je zin om wat te gaan doen vanavond?' UUUGHH ik besloot om het toch maar te accepteren "Ja is goed". En dat is waar alles mis ging!
Bij 15 stemmen ga ik verderrr xxx