Ik liet die gedachten maar achterwege en belde Marwa op om te vragen of ze naar me toe kwam, ze stemde in en binnen een kwartier stond ze aan me deur. 'Hey schat, hoe gaat het met je?' 'Goed' antwoord ik kortaf. Ze kijkt me bezorgd aan 'ga je nog vertellen wat er aan de hand is of niet?' Huh wat, waar heeft ze het over? 'Ja uuuh hallo jij belt nooit zomaar op en vraagt me om naar je toe te komen en het is overduidelijk dat er iets is, dus gooi het maar er uit' 'Ik heb gewoon een raar gevoel over zaka, waarom doet hij zo in de middag? Alsof er iemand anders is' Marwa begint te lachen 'Is dat het waar je je zorgen om maakt? Nou zet dat maar uit je hoofd schat, hij is gewoon een drugsdealer alsof je dat nog niet wist' zegt ze lachend. Gewoon een drugsdealer ging er door me hoofd, allerlei gedachtes gingen door me hoofd. Ben ik dan echt zo dom om dat niet te zien? Ik heb het altijd afgezworen om met zulke jongens in contact te komen en nu komt Marwa mij gewoon even doodleuk vertellen dat hij gewoon een drugsdealer is, alles om me heen begon te draaien. Marwa kalmeert me en stelt me gerust dat het niks ernstigs is en dat haar vriend het ook doet maar toch vind ik dit alles geen goed idee. 'Pff Dounia doe niet zo kinderachtig joh het is toch overduidelijk wat hij doet? Maak er niet zón drama van meid' 'Pardon een drama er van maken? Hallo ik weet niet van jou maar met zulke jongens hou ik me liever niet op en dat weet jij donders goed!!' zeg ik met een verheffende stem. We krijgen knallende ruzie en nog geen 10 minuten later loopt Marwa kwaad weg 'achhhhh zoek het alleen uit' schreeuwt ze en gooit de deur achter zich dicht. Nou wat een vriendin heb ik, ik bedoel een echte vriendin zou me begrijpen en me überhaupt niet aan zulke jongens voorstellen terwijl ze weet hoe ik over ze denk. Ik ga maar gewoon in bed liggen en denk aan volgende dag dat ik naar school moet, dan kan ik mijn verhaal gelukkig bij Sanae kwijt. Zakaria sms of bel ik niet die avond en zet gewoon me gsm uit, niet wetend wat me de volgende ochtend staat te wachten. De volgende ochtend neem ik een douche en kleed me aan. Wanneer ik ga ontbijten zet ik me gsm weer aan met daarin talloze smsjes van Zakaria en Marwa.
Zakaria: 'Waarom neem je niet op?'
Zakaria: 'Slaap je al?'
Zakaria: 'Eh wat heb ik gehoord mevrouw voelt zich te hoog voor een jongen zoals ik??'
Ik schrik en hou me adem in voor het volgende smsje.
Zakaria: 'Neem je kkr telefoon op of je gaat zien wat er gebeurt'
Marwa: 'Wollah sorry het was niet mijn bedoeling dat Zakaria er achter zou komen, wou het gewoon kwijt bij Rachid omdat ik me rot voelde en hij heeft het aan Zaka verteld.. het spijt me echt'
'Aaaaaaarg kut wijf' schreeuw ik. 'Wat heb ik nou aan jou als je me naait! Wat voor vriendin ben jij!!' schreeuw ik alsof er iemand antwoord gaat geven, ik schop tegen de gangkast en zak in elkaar door de pijnscheut. Ik bel Zakaria snikkend op waar hij volgens mij niet echt op te wachten zat
Zakaria: 'Ja?' Hoor ik aan de andere kant.
Ik: 'Het het... Spijt me ik bedoelde het niet zo'
Zakaria: 'Ach rot toch op man waarom zet je dat je gsm uit en laat je niks van je horen? Houd iemand anders voor gek ja'
Ik: 'Het was echt niet mijn bedoeling, het spijt me wollah Zakaria geloof me nou' TUUUUUTTT
Beduusd kijk ik om me heen en beseffend wat er nou net gebeurd is, heb ik nou echt om een jongen gehuild? Fuckit dacht ik. Ik ging naar school en kon gelukkig mijn verhaal bij sanae kwijt ze vond dat het allemaal te snel ging en dat ik bij zulke jongens uit de buurt moest blijven. Wanneer ik eindelijk uit ben en de dag overleefd heb, zie ik Zakaria voor mijn school staan. 'Ooh mijn god nee' zeg ik zachtjes 'dit kan niet waar zijn wat doet hij nou hier' Ik loop zo koel mogelijk naar hem toe en hij beveelt me in te stappen. 'Ben je wel helemaal goed bij je hoofd waar was jij vanacht?' niet begrijpend kijk ik hem aan, Zakaria had het over iets anders blijkbaar. 'Uuh gewoon thuis' zeg ik 'Gewooon thuis eh kahba? Waarom verteld Marwa jouw beste vriendinnetje mij iets anders dan? Wollah dounia hier ga je spijt van krijgen!' Ik kijk hem beduusd aan dit kan toch niet waar zijn.Omslag is Sanae
Oeiii wat heeft marwa hem verteld? En waarom?