Tingene mellem Lukas og jeg er gået i stå. Han hverken kigger eller snakker til mig. Freja og jeg er blevet venner igen men Austin og jeg er kun venner intet flirt eller noget i den stil.
Idag skal jeg hjem og besøge min mor derhjemme. Jeg har pakket en enkelt kuffert og gjort mig klar. Jeg står udenfor og venter. Lukas tager vidst også hjem, han har ihvertfald pakket en kuffert og han står 2-3 meter væk fra mig og ser utålmodig ud.
En sort bil holder ind foran mig. Lukas går hen og åbner døren. Jeg bakker en smule væk fra bilen, vinduerne er åbnet. Jeg kan høre Lukas sige "Det er hende der står der" Den anden person mumler "Jamen hun da også køn ud" Det er en kvinde, så jeg gætter på det er hans mor. Er det mon de mener? Jeg er den eneste her ude. Min mor kommer i sin røde Toyota. Jeg lægger min kuffert om i bagagerummet og sætter mig ind foran bagefter. "Hej mor" Siger jeg med et smil på læben. Hun krammer mig forsigtigt. "Jeg har savnet min lille pige" Siger hun og begynder og køre.
Huset ligner sig selv. Intet er anderledes udover græsset er grønnere og min mors solsikker er blevet omkring 1 meter højere end sidst. "Simon har sagt du gerne må komme over til ham hvis du får lyst" Siger min mor og smiler spændt. Simon er min nabo og en af mine rigtig gode venner. "Jeg tror jeg går der over nu så" Siger jeg. Min mor tager min kuffert ud af bilen, "Jeg stiller din kuffert på plads så" Siger hun og smiler extra meget. Jeg går over til naboen og banker på. Døren bliver åbnet af Simon, hans ansigt fyldes med glæde. Han omfavner mig. "Gud jeg har savnet dig" Siger han og giver slip. "I lige måde Simon" Siger jeg glad. Vi går ind på hans værelse, han er alene hjemme. Vi sætter os i hans seng. "Så hvordan går det på efterskolen?" spørg han men han prøver at finde musik på sin bærbar. "Altså....Der er den her dreng, og jeg har et crush på ham men han er en player og noglegange er han led.." Simon sætter en sang på. "Hmm...Ja os drenge vi er sgu lidt dumme til tider" Jeg nikker og griner. "Vi er værelseskammerater" Siger jeg frustreret. Simon kigger på mig med et smil på læben. "Har i? Du ved" Jeg ruller øjne af ham. "Nej, Vi har kun kysset" Simon kigger ned i bærbaren. "Måske er han vild med dig men ikke tør at vise det eller fortælle dig det" Mumler Simon mens han trykker på tastaturet på bærbaren. "Jeg ved det ikke, han har været sammen med mange piger og sådan" Simon trækker på skulderen. "Måske skal han have chancen" Siger Simon kigger hurtigt op på mig og vender tilbage til bærbaren. "Måske" Mumler jeg.
2 dage senere.
Jeg er lige kommet tilbage til efterskolen.
Det var hyggeligt at være hjemme i lidt tid, det var skønt at se min mor og mine venner igen. Det havde jeg lige brug for.
Jeg er på vej til mit og Lukases værelse. Døren står åben så jeg går bare ind. Lukas er ved at pakke ud og lægge ting på plads. Jeg lukker døren bag mig og begynder at pakke mine ting ud. "Victoria?" Mumler Lukas lavt. Jeg vender mig og ser på ham. "Jeg ved jeg er en idiot men je-" Døren bliver smækket op og vi får begge et chok. Freja kommer ind og omfavner mig. "Jeg skal lige låne dig, kom" Siger hun glad. Jeg går med hende. Hun tager mig med ind på hendes værelse. "Justin og jeg er kommet sammen" Skriger hun og hopper af glæde. Jeg smiler stort, "Det er jeg glad for at høre, tillykke" Siger jeg overrasket. Hun omfavner mig glad og griner. "Han er så sød" Fniser hun og tager min hånd. Hun river mig med hen til Justin og Austins værelse. Hun åbner døren i en hurtig bevægelse. "Heeeej" Siger hun glad og løber hen og kysser Justin hurtigt på munden. Austin ligger i sengen og ser træt ud. Jeg går hen til ham og sætter mig på kanten af hans seng. "Hej" Siger jeg og smiler. Han sætter sig op hurtigt og omfavner mig. "Hjælp" Hvis han i mit øre og griner. "Med hvad?" Hvisker jeg nysgerrig tilbage. "De snaver hele tiden" Jeg griner. "Undskyld men jeg er faktisk nød til at gå og få pakket resten af mine ting ud" Mumler jeg lavt. Han kysser mig på kinden, "Okay, det i orden" Siger han glad. Jeg rejser mig og går. Gangen er tom, jeg skynder mig ind på mit værelse. Lukas sidder hans seng og ser trist ud mens han skriver på hans mobil. Jeg går hen og begynder at pakke de sidste ting ud. "Jeg prøvede at sige til dig før at je-" Freja kommer ind igen og siger "Austin spørg og du vil ind og hænge ud med os bagefter?" Hun smiler stort. Jeg skal til at svare men Lukas planter sine læber på mine. Det en skøn følelse. Kysset forsætter i cirka 30 sekunder også trækker han sig væk. Han kigger mig dybt i øjnene. "Jeg holder utroligt meget af dig Victoria" Mumler han. Han har sine hænder på mine hofter, jeg kan mærke hans hænder ryster. "Lukas jeg...Holder virkelig også af dig" Mumler jeg og kysser ham hårdt.
VOCÊ ESTÁ LENDO
Is he worth it?
Ficção AdolescenteDansk/Danish. Victoria skal til at starte på efterskole. Hun er spændt men samtidig nervøs. Hun håber på at få nogle nye venner. Men hun er uheldig at skulle dele værelse med en player. Hun synes han er lækker og det ved han vidst godt selv han er...