67:unpredictable

3.7K 530 105
                                    





خیلی حسه بدیه که بعد از چند ساعت فکر کردن به بن بست بخوری و وقتی هم که به مغزو قلبت رو میاری هر دوتاشون توی یه چیز با هم موافق باشن...

"این کارو نکن"

خیلی کم پیش میاد که نظرهای مغزو قلب با هم یکی باشه و اون موقع هم که هست یه مشکل دیگه بوجود میاد....

یه حسه دیگه که تا نظرهای اون دو تا باهم یکی نشه خودشو نشون نمیده.

و الان...
اون حس خودشو نشون داده و متاسفانه مخالف اون دو تا ینی قلب و مغزه...
شاید بشه اسمشو گذاشت "حس کنجکاوی".

الان حدود پنج ساعت و چهل و پنج دقیقست که از رفتن لیام و بجا گذاشتن پیشنهاده اجباریش میگذره.
و لویی...
واقعا نمیدونه باید چی کار کنه، میخواد چی کار کنه و چه کاری بهتره که انجام بده.

هر کدوم از این سه تا یه چیزی میگن که دوتاشون خیلی به هم شباهت دارن.
مغز: حتی نمیخواد سمتش بری.
قلب: برو پیشش و باهاش حرف بزن ولی سوال نپرس.
حس مجهول یا همون حس کنجکاوی : مگه نمیخوای بدونی از کجا اومده؟.........مگه نمیخوای بدونی خانواده داره یا نه؟.........هان؟.......نمیخوای بدونی؟........پس اگه نمیخوای بدونی میتونی منو نادیده بگیری و بری توی اتاقتو مشقاتو بنویسی.

و خب...
اگه هر سه تای اینا فقط و فقط برای یک ثانیه خفه میشدن لویی واقعا میدونست باید چی کار کنه.

یک راست میرفت سمت در و از خونه فرار میکرد...
"بهترین کاره ممکن".

ولی خب...
متاسفانه قرار نیست اون سه تا حس، هیچ وقت خفه بشن و همچنین.........هیچ وقت قرار نیست لویی از خونه ی خودش فرار کنه.

لویی با دستاش صورتشو ماساژ دادو برای بار هزارم به نتیجه ی کاری که میخواست انجام بده فکر کرد.

به احتمال 50% هری بهش جواب نمیده.
میمونه 50% دیگه که...
10% اون ممکنه لوییو بکشه.
10% دیگش ممکنه خودشو بزنه به نفهمی.
10% قضیرو بپیچونه.
10% یه سری جواب دروغ تحویلش بده.
9% هم جواب درست تحویلش بده که خیلی بعیده.

اون 1 درصد هم میزاریم به حساب بقیه ی مواردی که توی درصد های احتمالی نیستن.
نتیجه ها بازم قابل تحمل تر از اون چیزی هستن که ظاهر ماجرا نشون میده ولی...
همیشه یه درصده باقی مونده وجوده داره که باعث نگرانیه و الان هم اون یه درصد باعث شده لویی از کاری که میخواد انجام بده بترسه...

و بالاخره لویی تصمیم خودشو با جمله ی "اون فقط یه درصده" گرفت.

اون انجامش میده البته اگه از اون یک درصد و ده درصده احتماله مرگش فاکتور بگیریم.

جمعا روی هم 11% احتمال داره اون به طور کلی بدبخت بشه.

و حتی میتونیم اون 10% رو هم بخاطر جمله ی "شیطان که آدم نمیکشه" از لیست احتمالات حذف کنیم.

EXPERIMENT (L.s)Where stories live. Discover now